Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uusi työntekijä käyttää työaikaa terapoiden itseään muiden kustannuksella ja lusmuillen

Vierailija
12.04.2020 |

Joo uusi työntekijä "avautuu" pauttiarallaa 8h päivässä vaikeasta elämäntilanteestaan työkavereilleen, tyyliin avioero, huoltajuus, uuden parisuhteen kiemurat, velat, taloudelliset ongelmat, väkivaltainen menneisyys/lapsuus, blaaplaablaa, lasten koulumenestys tai sen puute. . . .you name it!
Tyyliin: "anteeks ny kun mää en voi oikein keskittyä mut kun mul on tosi vaikeeta ny lasten opettajan/ex-miehen/velkojen /kaverinkumminkaiman kanssa"..... ja sitte luuri korvalle ja eteiseen, vessaan, kahvihuoneeseen ja
pälätetään puhelimeen nonstoppina ja työt jää muiden vastuulle totaalisesti,
koska "mä en just ny oo oikein oma itteni, mut en mää ota sairaslomaa kyll mää jaksan kun oon niin vahva, mää soitan ny yhen puhelun ja oho mun pitää vastata tähän , hoitakaa te hommat sillä aikaa ".
Esimiehen ilmaantuessa on sitte niin velheellisen skarppi tyyliin miten hommat hoidetaan, mutta kun pomo lähtee lusmuilu ja terapointi alkaa aina kun työkaveri vaihtuu. Pahimmillaan istuu sohvalla ja tuijottaa vihamielisenä eteensä. Pomo ei ikinä uskoisi vaikka kertoisi koska tyyppi on niin uskottava ja osaa puhua mustan valkoiseksi.
Viime viikolla tää työntekijä häipyi kesken päivän yksityis-asioilleen ja oltiin hetken oikeesti kusessa, "unohti" mainita meille jotka jäätiin hoitaan työt.
Minä minä minä-puhe kaikuu pitkin käytäviä. Muiden työtä kritisoi suotta seläntakana kuinka itse tekisi paremmin. Työyhteisö on kiltti, kukaan ei halua puuttua joten tämä työntekijä lenhottaa pitkin päivää kuinka sattuu ja missä sattuu ja päläpäläpälä puhelimeen. Muut keskittyy hommiinsa eli tekee työt senkin edestä ja odottaa että joku asiakas valittaa tarpeeksi korkealle ja pelleily loppuu siihen ja saadaan työrauha.
Siihen saakka . . . ollaan tosi väsyneitä mut mitäs tässä muuta voi. Hyöty sanoa mitään aikuiselle ihmiselle joka ei halua muka tajuta miten toimii.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli vähän sama juttu. Meillä oli ennen pitkäaikainen määräaikainen, joka oli ihana ja tunnollinen työntekijä, mutta häntä ei valittu vakituiseksi. Hän oli vaatimaton ja todella ujo, mutta ihana työkaveri. Tilalle saatiin elämänhallintaongelmainen tyyppi, joka terapoi itseään ja puhuu ongelmistaan koko ajan. Töistä ei tule välillä mitään. Esimiehet perustelivat valintaa sillä, että tämä valittu toi itseään ja osaamistaan paremmin esille kuin tämä vuosia sijaisena ollut kokenut ihminen. Joo, ollaan kyllä huomattu, että hän tuo itseään aika lahjaakkaasti esille. 

Vierailija
22/37 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli työhaastattelusssa todella erinomaisen vakuuttava.

Heti kun sai (todella hyvän!) sopparin niin . . . .voi v--ttu mitä lusmutouhua.[/

Eikö hänellä ollut koeaikaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli työhaastattelusssa todella erinomaisen vakuuttava.

Heti kun sai (todella hyvän!) sopparin niin . . . .voi v--ttu mitä lusmutouhua.[/

Eikö hänellä ollut koeaikaa?

Oli toki ja meni. Mut oikeesti hei,

aletaanko me nyt seuraavaksi puhumaan hiusten väristä tai hänen ceeveen kirjainfontista ja ulkonäöstä, ettei vahingossakaan pysyttäisi itse aiheessa eli kuinka työpaikalla käyttäydytään korrektisti.

Vierailija
24/37 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se oli varmaan se paras hakijoista. Työpaikan saa kuulemma aina paras.

Vierailija
25/37 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli vähän sama juttu. Meillä oli ennen pitkäaikainen määräaikainen, joka oli ihana ja tunnollinen työntekijä, mutta häntä ei valittu vakituiseksi. Hän oli vaatimaton ja todella ujo, mutta ihana työkaveri. Tilalle saatiin elämänhallintaongelmainen tyyppi, joka terapoi itseään ja puhuu ongelmistaan koko ajan. Töistä ei tule välillä mitään. Esimiehet perustelivat valintaa sillä, että tämä valittu toi itseään ja osaamistaan paremmin esille kuin tämä vuosia sijaisena ollut kokenut ihminen. Joo, ollaan kyllä huomattu, että hän tuo itseään aika lahjaakkaasti esille. 

Tais tuoda itseään aika lahjakkaasti haastattelussa esille, mut sen työssä osaamisen kanssa onki sitte vähän niin ja näin.

Vierailija
26/37 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se oli varmaan se paras hakijoista.

Työpaikan saa kuulemma aina paras.

Joo. Ja joulupukki tulee aattona savupiipusta.

Vierailija
27/37 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan näitä työntekijöitä joilla on vaan oikeuksia (ja hyöty mielessä) mutta ikävimmät velvollisuudet saa sitte ne muut hoitaa jos itteä sattuu harmittaan oma elämä.

Vierailija
28/37 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä te olette okein työssä? Sosiaalialalla? Itse en ole työpaikalla koskaan tavannut moista käytöstä.

Vierailija
29/37 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita... Toivon ja luulen kuitenkin että työnjohto jostakin tällaiset seikat sanattomastikin huomaa. Itselleni ainakin käynyt niin että kun on lopulta rohkaistunut jostakusta valittamaan, on kerrottu asian olevan jo huomioitu/tiedossa. Mutta toimiin ryhdytään vasta kun ongelma tuodaan ilmi. Kannattaa vain siis rohkaistua ajoissa.

Vierailija
30/37 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan tavalliselle sosionomille.

Vierailija
31/37 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ähhh, ette yhtään ymmärrä minkalaista on täysin rikkinäisenä tulla uuteen työpaikkaan!!

Itse viime vuonna työkkäriltä puolipakotettiin töihin keskellä maailman askin tilanne ikinä. Voimavarat täysin nollissa. Ajattelin että piristyn töissä mutta ei. Heti ensimmäisenä päivänä yks narsisti rouva alkoi ittuilemaan. Sit 2 viikon päästä alkoi tulemaan älämäkeä. Lääkäri vaa totes että miten sä nyt töihin menit noin huonossa hapessa. Olin just 2kk aikaisemmin lopettanut maailman pahimmassa työpaikassa josta työkaveri on rikosilmoitus tehnyt.

Meni siihen että aivoni olivat niin tahmeassa kunnossa etten koskaan oppinut tota töitä, mokasin kaiken, kollegalle jouduin antaa työtehtävät. Olin pelkkää rasite.

Tulin kotiin aina 16.30 ja romahdin sänkyyn, heräsin ilta 22 putsasin meikit, yritin jotain syödä.

Vierailija
32/37 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä te olette okein työssä? Sosiaalialalla?

Itse en ole työpaikalla koskaan tavannut moista käytöstä.

Viisainta siis tarkistaa ettet Sinä itse ole se lusmu, jota tässä keskustelussa kuvaillaan.

Vierailija
33/37 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ähhh, ette yhtään ymmärrä minkalaista on täysin rikkinäisenä tulla uuteen työpaikkaan!!

Itse viime vuonna työkkäriltä puolipakotettiin töihin keskellä maailman askin tilanne ikinä. Voimavarat täysin nollissa. Ajattelin että piristyn töissä mutta ei. Heti ensimmäisenä päivänä yks narsisti rouva alkoi ittuilemaan. Sit 2 viikon päästä alkoi tulemaan älämäkeä. Lääkäri vaa totes että miten sä nyt töihin menit noin huonossa hapessa. Olin just 2kk aikaisemmin lopettanut maailman pahimmassa työpaikassa josta työkaveri on rikosilmoitus tehnyt.

Meni siihen että aivoni olivat niin tahmeassa kunnossa etten koskaan oppinut tota töitä, mokasin kaiken, kollegalle jouduin antaa työtehtävät. Olin pelkkää rasite.

Tulin kotiin aina 16.30 ja romahdin sänkyyn, heräsin ilta 22 putsasin meikit, yritin jotain syödä.

Meitin työpaikan lusmu piristyy vain lounasaikaan, se on meillä ilmainen. Käy siis vain syömäs töissä ja muun ajan mököttää, varsinkin jos on pahaa ruokaa mistä ei tykkää tai ruokaa on liian vähä.

Vierailija
34/37 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

" . .    elämänhallintaongelmainen tyyppi, joka terapoi itseään ja puhuu ongelmistaan koko ajan. Töistä ei tule välillä mitään. Esimiehet perustelivat valintaa sillä, että tämä valittu toi itseään ja osaamistaan paremmin esille kuin tämä vuosia sijaisena ollut kokenut ihminen. "

Skarppaa työhaastattelussa ja sen jälkeen . . . nojoo. . .on "oma itsensä".

Vierailija
35/37 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei asiasta vaan voi mennä keskustelemaan esimiehen kanssa? Jos ei pysty päin naamaa sanomaan, että turpa kiinni ja tee töitä, niin kyllä esimiehen velvollisuus on puuttua työyhteisön ongelmiin.

Vierailija
36/37 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei asiasta vaan voi mennä keskustelemaan esimiehen kanssa? Jos ei pysty päin naamaa sanomaan, että turpa kiinni ja tee töitä, niin kyllä esimiehen velvollisuus on puuttua työyhteisön ongelmiin.

Ei erityisen viisasta mennä kehottamaan : turpa kiinni -tyylilllä yhtään mitään työyhteisössä tai olet itse työpaikkakiusaajana alta aika yksikön selittelemässä moisia päin naamaa kehoituksiasi ylemmälle tasolle.

Vierailija
37/37 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rekrytointi on oikeasti tosi vaikeaa. Olen itse palkannut kymmeniä (taitaa mennä jo sadan yli kun kesätyöntekijät lasketaan mukaan) ja muutama todellinen pommi on tullut palkattua. Haastattelussa on osaaminen esitetty vakuuttavasti, suosittelija ei ole edes rivien välistä antanut ymmärtää mitään negatiivista. Sitten jaksetaan koeajan verran olla todella aktiivisia ja tehokkaita, työkavereillakaan ei ole mitään valittamista. Ja sitten tapahtuu jotain, alkaa valittaminen kaikesta, lusmuilu ja pahimmassa tapauksessa saikuttaminen.

Menkää puhumaan esimiehelle, konkreettisia esimerkkejä mitä tapahtuu. Jos ei ole ihan pönttö esimies, kyllä hän uskoo ja voi jopa jo epäillä itsekin asiaa. Harmi vain, että tällaisesta hutirekrystä on vaikea päästä eroon.