Paljonko sinulla on käytössäsi rahaa per viikko
Jos asumiskulut ja säännölliset laskut maksettu pois ja säästöön ei tarvi jäädää kk-tuloista yhtään. Mulla jää 400e/viikko. Olen yh ja 2 teiniä.
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
> säännölliset laskut
Mitkä nämä on?
Olisko vaikka sähkö, vesi, puhelin, jätemaksu, jotain vakuutuksia? Nuo nyt tuli nopeasti mieleen laskuista joita ”kaikki” maksaa
Vaihtelee riippuen sen kuukauden asumiskuluista, mutta jos asumiskuluihin laskee keskimäärin 500 e/kk ja säännöllisiin muihin laskuihin 60 e/kk (käytännössä vain puhelinlasku tulee kuukausittain ja YTK sekä vakuutuslasku kerran vuodessa, mutta pyöristän tuohon summaan), niin käyttöön jää pikkuisen reilu 400 e/viikko.
Avoliitossa, tuossa siis omat käyttörahani.
pakollisten menojen jälkeen 20-30€/viikko näistä menee vielä hsl matkakortti koulumatkaa varten kun opiskelen ammattia. olen työkyvyttömyyseläkkeellä mutta jos hankin terveen paperit tilanne olisi sama, ehkä pahempikin plus opintolaina päälle.
olen elämäni aikana tavannut hyvätuloisia joilla sydän paikallaan. Antaneet mm. vaatteita kun omat oli 20 vuotta vanhoja. sitten kun valmistun ammattiin ja saan töitä muistan aina: "rikas ei ole se jolla on paljon, vaan se jolla on paljon annettavaa".
N. 210 euroa viikossa. Asun yksin.
Säännöllisiä laskuja ovat ainakin mulla sähkö, vakuutukset, netti ja puhelimet.
Vielä olen voinut käyttää rahaa nii kuin haluan. Ei ole paljoa tarvinnut laskea tai miettiä mut tulevaisuus näyttää miten korona kurittaa.
0 euroa.
Lomautukset tulevat ja kestää pitkään.
Mihinkään ei nyt laiteta rahaa.
n. 30e/vk. Asun yksin sekä olen opiskelija eli kuukaudessa 120e käytettävänä.
Vierailija kirjoitti:
Opintolainan takaisinmaksu? Auton vakuutus? Autovero? Bensa? Olut?
Vierailija kirjoitti:
> säännölliset laskut
Mitkä nämä on?
Puhelin sähkö?
Noin 110 e kun olen maksanut laskut ja vuokran sekä luottokortin ja laittanut säästöön.
Aika tiukkaa tekee kun työpaikan lounaslipuke maksaa n 70 e (10 kertaa) en tosin osta kuin yhden kuukaudessa.
Viimeiset 2 viikkoa on ollut 5€ viikko. Kuulostaa ehkä järkyttävältä, mutta ei ole. En nyt pääsiäiseksi ostanut mitään, vaikka 5 € olisi vielä käytettävissä. Ruokaa on kuitenkin, kun tämä korona homma on päällä. Rahallahan nyt pääosin vain tyydytetään ylimääräisiä mielihaluja. Mielihaluja voi tyydyttää muillakin tavoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
> säännölliset laskut
Mitkä nämä on?
Puhelin sähkö?
Huomaa kohta 31!
Vierailija kirjoitti:
Sähkö, vakuutukset ja netti = asumiskuluja oman tulkintani mukaan.
Laskujen jälkeen jätän noin 400€/viikko, josta maksetaan ruoat ja muu normaali eläminen. Kaikki yli tuon menee säästöön (0-1500€/kk).
Kun asumiskulut, laskut ja ruokakulut on maksettu jää n 300€/viikko käyttöön. Kahden hengen talous.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
> säännölliset laskut
Mitkä nämä on?
Puhelin sähkö?
Huomaa kohta 31!
Mitä siitä kohdasta?
50 €/viikko
minä ja kissa