Kuinka paljon käsidesiä, maskeja ja muuta omistat?
Mulla on 7 avaamatonta puolen litran pulloa käsidesiä, 200 kirurgista suusuojainta ja 48 FFP3-tason hengityssuojainta. Entä teillä muilla?
Kommentit (27)
Mulla on yksi 100 ml käsidesipullo, jonka olen joskus jostain saanut. Oon käyttäny sitä, jos on flunssaisena ollut pakko mennä jollekin pakolliselle luennolle. Niin oon aina niistämisen jälkeen desinfioinut kädet. Huomaavaista muita kohtaan. Mieluummin toki olisin kotona, etten tartuta muita. Mutta toinen vaihtoehto olisi opintojen viivästyminen. Maskeja käytän vain töissä.
Vierailija kirjoitti:
Joku vanha käsidesi löytyi kaapista, liekö ulkomaanmatkoilta jäänyt. Sitä on varmaan pari kertaa käytetty tämän koronan aikana, muuten pärjätään saippualla, kun ei tarvitse käydä kodin ulkopuolella töissä ja lähikaupassa on omat käsidesit liikkeessä asioiville.
Maskeja ei ole.
Sinäkin, mene nyt äkkiä hankkimaan niitä maskeja kauppareissuja varten (ja lenkkejä varten jos käyt lenkeillä). Niitä ovat apteekit ja muut kaupat väärällään, heti aamusta kun menet niin varmana saat ostettua.
Ihmettelen suuresti, että miksi Suomessa ei ole maskipakkoa muiden maiden tapaan kun maskin käytöstä ei ole mitään haittaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Käsidesiä mulla on noin litran verran ja maskeja ei yhtään. Mutta mulla on koti, jossa viihdyn eikä ole mitään tarvetta poistua kotoa.
Se tarve poistua kotoa voi koittaa kun nilkka murtuu, vyöruusu iskee tai silmästä menee näkö. Olisi hyvä olla maski suojana, kun joutuu menemään terveydenhuollon piiriin. Kaikkea ei voi minkään etälääkärin avustuksellakaan hoitaa. Ja onnettomuudet ja sairaudet ei katso sitä onko päällä pandemia vai ei. Ajattelutapasi vaikuttaa hieman lyhytnäköiseltä.
1 pullo käsidesiä. Ostin ennen koronaa, olen käyttänyt matkoilla, kun ei esim bussissa pääse vessaan.
käsidesi, jotain 38 pulloa. ostin kaupasta koko laatikon missä niitä oli, jonkun perhen emännän nenän edestä :).
Mutta ton tein helmikuun lopulla kun tuli ekat jutut koronasta mun korviin.
Mulla on vielä 58 pientä pulloa käsidesiä, joista 1 avattu ja 57 avaamatta. Ostin 60 pulloa silloin kun hamstraamisesta ruvettiin puhumaan. En tajunnut että ne kestää näin kauan. No, parempi näin kuin niin että olisin jäänyt ilman.
Käsidesi 0
Kertakäyttöhanskat 48 paria
FPP2 maskeja 123kpl
Wc-paperi 17 rullaa
Käsisaippua 1,5 litraa