Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kengistä tullut luksustuote? Kun ei löydä hyviä kenkiä tai ei ole varaa ostaa.

Vierailija
12.04.2020 |

Miten on mahdollista että nykyään lenkkareiden hinnat ovat 150-200e?
Kävin Tokmannin valikoima katsomassa ja oli aivan jäätävän huono! Kovia, hiostavia, keinotekoisia kenkiä.

Kaipaan niitä aikoja kun oli suuri valikoima eri hintaisia. Ei tarvinnut kun Citymarkettiin, Anttilaan ja Tarjoustaloon marssia sisään ja sais 30-40 eurolla perus ok Adidaksen kenkiä. Ne kesti mulla 12 vuotta.

Laatu on niin romahtanut.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inflaatio, materiaalit ja palkat nostaa hintoja. Samoin tuotantomääriä on nykyään vähennetty pienemmiksi, jotta siitä aiheuttuisi mahdollisimman pienen hiilijalanjäljen ja syntyisi mahdollisimman vähän kertakäyttö muotia. Ihmisillä kun alkaa jo muutenkin olemaan kaapit täynnä satoja pareja kenkiä.

Vierailija
2/13 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ap. Tarkoitin siis että kävin läpi kaikki Intersportit, Prismat ja Stadiumit. Ei mitään. Tokmann oli ainut jolla oli 17e kengät mutta kun olivat kelvottomia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenkien kuten muidenkin merkkivaatteiden hinnat on karannut käsistä ja niiden laatu ei kuitenkaan ole niin hyvää.

Tosin niitä Tokmannin halpiskenkiä ei kannata kenenkään ostaa

Vierailija
4/13 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ap. Tarkoitin siis että kävin läpi kaikki Intersportit, Prismat ja Stadiumit. Ei mitään. Tokmann oli ainut jolla oli 17e kengät mutta kun olivat kelvottomia.

Eccon verkkokauppa. Tuhottoman kalliita, mutta minusta ainakin hintansa arvoisia. Nykyään on arvokas juttu, jos löytää kalliit ja hyvät. Halpa ja hyvä, sellaista ei ole olemassa. Kallis ja hyväkin on välillä kiven alla.

Vierailija
5/13 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli tarkoitus saada vaatimattomat, peruslenkkarit, sellaisia mitä ei tarvitse varoa. Siksi en halua kalliita ostaa. Hienot kengät on sitten erikseen. Kun meillä on aika iso osa vuodesta räntää, mutaa ja sadetta.

Kyllä harmittaa.

Vierailija
6/13 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olet 12 vuotta sitten ostanut 40 eurolla kengät ja nyt ihmettelet kun samalla hinnalla ei saa samanlaisia (tai oikeastaan ihmettelet että 17 eurolla ei saa nyt samanlaisia/samanlaatuisia). Hei nyt oikeesti, inflaatio juoksee koko ajan ja esim palkat on nousseet hurjasti tuona aikana. Katsopa hintaluokka 50-80 eur ja löydät kyllä hyvät lenkkarit varmasti lähes kaupasta kuin kaupasta.

Vierailija
7/13 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lenkkareita löytyy nykyäänkin muutamilla kympeillä, ainakin jos etsii tarjouksia. Tokmannin kenkiin en itsekään koskisi.

Vierailija
8/13 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli tarkoitus saada vaatimattomat, peruslenkkarit, sellaisia mitä ei tarvitse varoa. Siksi en halua kalliita ostaa. Hienot kengät on sitten erikseen. Kun meillä on aika iso osa vuodesta räntää, mutaa ja sadetta.

Kyllä harmittaa.

Hyviin lenkkareihin kannattaa satsata kunnolla rahaa eli ei kannata olla turhan nuuka ja piheillä jos ei halua kuraa. Se on ihan perussääntö vaate ja kenkäostojsilla. Pikkurahalla ei saa kuin huonolaatuista kertakäyttöroskaa ja samalla tuet pikamuotikulttuuria.

Vierailija
9/13 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, ostin alesta nyt todella hyvän näköiset ja tuntuiset merkkilenkkarit, hinta 45 e. Edelliset lenkkarit ostin Lidlistä ja käytin niitä viitisen vuotta ennen kuin alkoivat hajoamaan. Hinta taisi olla jotain 20e. Minulla on normaalin kokoinen jalka, joten mistä vaan löytyy ihania hyviä kenkiä. Töissä ja parempina kenkinä käytän Gaborin aivan parhaan tuntuisia hyvin istuvia kenkiä, esim. nilkkureita ja kävelykenkiä. Ne maksavat hyvinkin 150 e, mutta kestävät käytössä hyvän näköisinä vuodesta toiseen.

Vierailija
10/13 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, ostin alesta nyt todella hyvän näköiset ja tuntuiset merkkilenkkarit, hinta 45 e. Edelliset lenkkarit ostin Lidlistä ja käytin niitä viitisen vuotta ennen kuin alkoivat hajoamaan. Hinta taisi olla jotain 20e. Minulla on normaalin kokoinen jalka, joten mistä vaan löytyy ihania hyviä kenkiä. Töissä ja parempina kenkinä käytän Gaborin aivan parhaan tuntuisia hyvin istuvia kenkiä, esim. nilkkureita ja kävelykenkiä. Ne maksavat hyvinkin 150 e, mutta kestävät käytössä hyvän näköisinä vuodesta toiseen.

Ne joilka on normaalit jalat on helppoa mutta välikoon kenkiä on vaikeampi löytää edes sieltä yli 200 euron kenkäluokista. Itsellä jalan koko on 40 ja yleensä miehillä ei ole niin pientä jalkaa ja naisilla taas ei ole niin suurta jalkaa eikä useimmat kaupat siksi edes viitsi hommata välikoon kenkiä varastoon kun niillä on muutenkin tavallisia kokoja marginaalisempi ja pienempi kysyntä.

Vierailija
11/13 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap hakemassa lenkkareita juoksuun vai yleiskäyttöön? Jälkimmäisessä tapauksessa sanoisin että Merrell ja Salomon ovat ok valinta (Salomonilla on kyllä myös polkujuoksukenkiä, mutta nämä edullisemmat ovat yleiskäyttöön tehtyjä eli niissä ei ole juoksuun tehtyä välipohjaa). Ei niitä yleensä ihan 40 eurolla saa mutta laatu on ainakin omassa käytössä ollut hyvässä suhteessa hintaan.

10 vuotta sitten ostetut nahkaiset Clarks-kengät ovat palvelleet hyvin, maksoivat muistaakseni 120 euroa ja nyt alkaa olla vuori kulutettu puhki.

Vierailija
12/13 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei juoksukenkiä vaan nimenomana kävely lenkkareita, eli ei pitäisi olla noin vaikeeta. Harmi vain että toi koko hankaloittaa hyvien kenkien löytämistä. Kokoni on 41 ja ovat kiven alla. Mulla jäntevä hoikka jalka mut kamalan pitkä ja leveä.

Vierailija
13/13 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertakäyttötuotteita niistä on tullut