Wau, perintöni asuntojen nettovuokratuotto tulee olemaan 2.390e/kk! Eli sen kokoinen palkankorotus seuraa siitä :)
Siinä ei ole vielä osinkoja, joista saa vuodesta riippuen 6000-10.000 e nettona. Niin ja jo omistamani yksi asunto sisältyy laskelmaan. Tuo vuokratuottolaskelma ei sisällä veroja. Mutta nehän voi suunnitella helkkariin. Mutta pitäisi ottaa veroja varten sitten laina tuossa laskelmassa.
Kommentit (32)
Ja aika kova ois jos ei tarttis perintöveron takia myydä yhtäkään asuntoa. Pääoman syömisestä puheenollen.
Ap
Mutta en oikein luota siihen, että maailmantalous ja nykyiset valuutat pysyvät vakaina seuraavia 25 vuotta... Joten lainan kanssa en voine olla niin kauaa naimisissa. Vaan on pakko asemoida itsensä jossain kohtaa ison romahduksen varalle.
ap
Nytkin markkinoille pumpataan niin järjetön määrä rahaa, että se tullee aiheuttamaan jossain vaiheessa hallitsemattomia seurauksia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mutta lapsesi elävät edelleen köyhyydessä, eikä sinulla edelleenkään ole ystäviä.
Suomalainen kateus on niin ihanan käsinkosketeltavan avointa ja läpinäkyvää:D.
Muiden perinnöt eivät ole sinulta pois. t. eri
Nykinen rahatalousmallimme on epäyhtälö, tiesittekö sitä? Eli se toimii tavalla, jonka ei ole matemaattisesti katsoen mahdollista jatkua kuin tietyn aikaa.
Ap
Hyvältä kuulostaa. Tee selkeät laskelmat mitä menee veroihin ja mahdollisiin putkiremontteihin jne ja ala säästämään puskuria tuosta tuotosta. Vuoden parin päästä puskuri alka olla jo ihan kivan kokoinen ja pääset itsekin nauttimaan. Itse tosin varmaan käyttäisin uuden asunnon käsirahaan kertyneet tuotot ainakin ensimmäiset 10-20 vuotta (riippuen iästä) sitten olisi myöhemmin enemmän käytettävissä ja voisi jäädä vaikka varhaiselle eläkkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Hyvältä kuulostaa. Tee selkeät laskelmat mitä menee veroihin ja mahdollisiin putkiremontteihin jne ja ala säästämään puskuria tuosta tuotosta. Vuoden parin päästä puskuri alka olla jo ihan kivan kokoinen ja pääset itsekin nauttimaan. Itse tosin varmaan käyttäisin uuden asunnon käsirahaan kertyneet tuotot ainakin ensimmäiset 10-20 vuotta (riippuen iästä) sitten olisi myöhemmin enemmän käytettävissä ja voisi jäädä vaikka varhaiselle eläkkeelle.
Putkiremontit ja julkkarit on jo tehty. Siksi asunnoissa onkin noin 20% lainoitusaste.
Ap
Mikä siinä perinnön saamisessa niin kestää?
Vierailija kirjoitti:
Nykinen rahatalousmallimme on epäyhtälö, tiesittekö sitä? Eli se toimii tavalla, jonka ei ole matemaattisesti katsoen mahdollista jatkua kuin tietyn aikaa.
Ap
Ja nykyinen malli on alkanut v. 1971 Keskimäärin malli on vaihtunut 30-40v välein.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä perinnön saamisessa niin kestää?
Kun ei pysty itse vain päättämään, et mä otan sen nyt.
Ap
Mutta nyt asunnot on jo mun, alan saada vuokrat ja maksaa vatikkeet ensi kuusta.
Ap
Perintöhullu taas itsekehuskelemassa.