Wau, perintöni asuntojen nettovuokratuotto tulee olemaan 2.390e/kk! Eli sen kokoinen palkankorotus seuraa siitä :)
Siinä ei ole vielä osinkoja, joista saa vuodesta riippuen 6000-10.000 e nettona. Niin ja jo omistamani yksi asunto sisältyy laskelmaan. Tuo vuokratuottolaskelma ei sisällä veroja. Mutta nehän voi suunnitella helkkariin. Mutta pitäisi ottaa veroja varten sitten laina tuossa laskelmassa.
Kommentit (32)
Ei se ole nettovuokratuotto, jos laskelma ei sisällä veroja.
Vierailija kirjoitti:
Miksi laina?
Minä laitan joka kk erilliselle verotilille kolmasosan.
Perintöveroihin, kun perin niin monta asuntoa kerralla.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole nettovuokratuotto, jos laskelma ei sisällä veroja.
No riippuu vuodesta. Kuten sanoin, tappioilla kuoletetaan se. Tietty nekin voi laskea pois tuotosta, tappiot, mutta ainakin yksi osa niistä on täysin asuntoihin liittymätön ja se on suuruudeltaan 16 000.
Ap
Mutta lapsesi elävät edelleen köyhyydessä, eikä sinulla edelleenkään ole ystäviä.
Eli et voi edes lopettaa työntekoa? Onpa turhaa.
Vierailija kirjoitti:
Mutta lapsesi elävät edelleen köyhyydessä, eikä sinulla edelleenkään ole ystäviä.
Luuletko, että tilanne olisi jotenkin parempi 2.390e/kk köyhempänä? 😎🥳😻😻💄👅👅👁👗👛👜👡👡🐍🦚🦚🦚🦚🌈✨✨⚡️
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ehkä voisin, jos haluaisin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Et voi, jos joudut miettimään. Tarvitset pelivaraa remontteihin ja vuokratason mahdolliseen laskuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApEt voi, jos joudut miettimään. Tarvitset pelivaraa remontteihin ja vuokratason mahdolliseen laskuun.
En tarvitse. Jos haluaisin vielä lisää tuloja myisin yhden asunnon ja maksaisin velkoja pois. Tai osakesalkku pois.
Ap
Lisäksi vuokrataso laskua en näe mahdollisena.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApEt voi, jos joudut miettimään. Tarvitset pelivaraa remontteihin ja vuokratason mahdolliseen laskuun.
En tarvitse. Jos haluaisin vielä lisää tuloja myisin yhden asunnon ja maksaisin velkoja pois. Tai osakesalkku pois.
Ap
Ok. Mulle pääoman syöminen ei ole vaihtoehto.
Varsinkin kun asunnoissa i en ole koskaan pitänyt aivan huippuvuokria. Arvostan vuokrasuhteen pitkäikäisyyttä. Eikä ole ollut pikkurahan puutetta (tai no on, mutta ei asukkaan taskusta).
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApOk. Mulle pääoman syöminen ei ole vaihtoehto.
No ei mullekaan ELLEN haluaisi jäädä pois töistä. Ja siis SEN JÄLKEEN pitäisi tietenkin pärjätä tuotoilla. Mutta nyt talouden voi toki virittää ”tiukemmalle”, jos jatkan töissä. Siksi lainausmerkit, ettei se ole vielä kovin tiukalla. Lainoittumisaste suhteessa asuntoihin on perintöverolainan kanssa alle. 30%
Ap
Nytsulla on hyvä sauma alkaa ryyppäämään
En käytä alkoholia. Paitsi jos olen syömässä ja sitä tarjoillaan.
Ap
Trolollollollolloololloo hehhehee hheehheehee
En voi enää koskaan alkaa käyttämään alkoholia, se ei ole koskaan varsinaisesti ollut ongelma, en siis edes pysty ryyppäämään, mutta pystyin tissuttelemaan ja se olisi voinut helposti kasvaa turhan suureksi per viikko. Annosmääriltään naisten riskitasoille tai ylikin. Se katkesi raskauksiin ja imetykseen 💪🏻 Siihen ei onneksi tarvitse enää ikinä palata :)
Miksi laina?
Minä laitan joka kk erilliselle verotilille kolmasosan.