Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tehdä juhlava leivonnainen, esim. täytekakku ilman kädentaitoja?

Vierailija
12.04.2020 |

Mä olen loistava leipuri muuten, maku tulee aina parempi kuin mistään leipomosta ostetussa, mutta en osaa koristella. Nyt ei toki voi juhlia pitää, mutta harjoittelisin valmiiksi kotiporukalle. Eli millaisella koristelulla voisi "huijata"?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi vaikka Youtubesta kakun koristeluvinkkejä.

Oma vinkkini on, että älä yritä tehdä mitään pikkutarkkaa tai symmetristä. Kokoa kakun päälle runsas, eläväinen keko värikkäitä hedelmiä ja marjoja. Laita niiden lomaan mintun tai sitruunamelissan lehtiä.

Toinen vaihtoehto on pitäytyä hyvin yksinkertaisessa tyylissä. Vain kuorrute ja jokin pieni koriste, vaikkapa valmiina ostettu marsipaaniruusu tms.

Vierailija
2/27 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Levitä kermavaahtoa kakun päälle, jätä reunat rouheiksi. Päälle suklaapaloja, raastettua suklaata, suklaanamupalloja yms ja esim. puolikkaita mansikoita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etsi vaikka Youtubesta kakun koristeluvinkkejä.

Oma vinkkini on, että älä yritä tehdä mitään pikkutarkkaa tai symmetristä. Kokoa kakun päälle runsas, eläväinen keko värikkäitä hedelmiä ja marjoja. Laita niiden lomaan mintun tai sitruunamelissan lehtiä.

Toinen vaihtoehto on pitäytyä hyvin yksinkertaisessa tyylissä. Vain kuorrute ja jokin pieni koriste, vaikkapa valmiina ostettu marsipaaniruusu tms.

Tuo yksinkertainen on vaikeampi kädettömän saada siistiksi ja juhlavan tyylikkääksi. Itse suosin tuota runsautta.

Vierailija
4/27 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maku on tärkein! Se, että osaat leipoa on jo 99% suorituksesta minun mielestäni :)

Kermavaahto on hyvä ja helppo ja herkullinen päällyste (voittaa ällöt voikreemit ja sokerimassat mennen tullen). Rahkaa lisäämällä saat kestävämmän ja raikkaamman vaahdon.

Hienostella voi helposti vaikka pursottimella. Hanki yksi isohko tähtiterä ja töräyttele sillä kerma kakun sivuihin. Harjoitus tekee mestarin, joten kokeile ja hassuttele, siten löytyy oma tyyli. Päälle sitten vaikka rouhittua suklaata tai pilkottuja mansikoita/muita marjoja/hedelmiä.

Vierailija
5/27 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Levitä kermavaahtoa kakun päälle, jätä reunat rouheiksi. Päälle suklaapaloja, raastettua suklaata, suklaanamupalloja yms ja esim. puolikkaita mansikoita.

Järjestätkö lastenjuhlia vuonna 1979?

Vierailija
6/27 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee juustokakku.

Vierailija
7/27 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mascarponea kermavaahtoon niin pysyy jämäkästi ja maistuu paremmalle kuin rahka. Sivut tasaiseksi ja päälle peitteeksi marjoja ja vaikka kinuskikastikeraitoja.

Vierailija
8/27 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koristelu on tosissaan välineurheilua. Sain joululahjaksi tyllasetin, ja kakkujen kauneus otti valtavia harppauksia eteenpäin.

Vierailija
9/27 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jalantaitoja? Tee juhlava leivonnainen jaloillasi!

Vierailija
10/27 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koristelu on tosissaan välineurheilua. Sain joululahjaksi tyllasetin, ja kakkujen kauneus otti valtavia harppauksia eteenpäin.

Ja kestävyyslaji myös, ainakin pursottamista harjoitellessa!

-eri

Vierailija
11/27 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahhah, itse en ole onnistunut näkemään näitä kermavaahto ja suklaarouhe -koristeluja sen jälkeen, kun isovanhempani kuolivat.

Vierailija
12/27 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on tosiaan aikuisten juhlat, sitten kun ne voi pitää. Pappa niin kovin toivoo mun leipomaa kakkua. 70-luvun hedelmäkakku olisi helpoin, mutta ei taida ihmiset sellaisista oikein perustaa. ap.

Vierailija
13/27 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hahhah, itse en ole onnistunut näkemään näitä kermavaahto ja suklaarouhe -koristeluja sen jälkeen, kun isovanhempani kuolivat.

Tervetuloa meille. Oman miehen mielestä suklaaruohe on kaikkein parhain kakunpäällyste. Joskus jopa otan miehen toiveen huomioon.

Vierailija
14/27 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä on tosiaan aikuisten juhlat, sitten kun ne voi pitää. Pappa niin kovin toivoo mun leipomaa kakkua. 70-luvun hedelmäkakku olisi helpoin, mutta ei taida ihmiset sellaisista oikein perustaa. ap.

Voivat jo ehkä arvostaakin, nyt on kuitenkin varsin pitkään ollut vallalla ihan muut trendit kakkujen saralla, niin vieraat saattaisivat pitkästä aikaa jopa arvostaakin sellaista "vanhanaikaista" kakkua.

Vierailija
15/27 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaakuorrute, sellainen reunojen yli huolettomasti valuva on kaikkein helpoin. Jos jokin kauneusvirhe pintaan tulee niin siihen voi laittaa vaikka pienen suklaamunan tai marjarykelmän.

Vierailija
16/27 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran vanhoille ihmisille teet, niin sittenhän sopii se joidenkin mielestä vanha tyyli. Lusikalla levitetty kermavaahto ja päällystetään vielä valkosuklaaraasteella.

Mutta jos sinulla on pursotin, niin perinteinen mansikkakakkukoristelu on todella helppo. Reunoihin viivat kermavaahtoa ja päälle mansikat.

Vierailija
17/27 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, voi se 70-luvun tyyli olla joidenkin mielestä hyvä eikä siinä mitään. Mutta eikö ole aika selvää, että sitä ei tarvitse kenellekään erikseen neuvoa.

Tänne tullaan kertomaan tärkeänä, että laita kermavaahtoa ja suklaarouhetta. Vähän samanlainen vinkki tuli eilen ketjuun, jossa ap kertoi tarkasti kropastaan ja kysyi uusia ideoita pukeutumiseen. Joku vastasi, että farkut ja pusero. Okei, mahtava idea, ei varmaan ole tullut ap:lle mieleenkään.

Itse ainakin ap:na toivoisin ihan oikeita uusia ideoita.

Vierailija
18/27 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, voi se 70-luvun tyyli olla joidenkin mielestä hyvä eikä siinä mitään. Mutta eikö ole aika selvää, että sitä ei tarvitse kenellekään erikseen neuvoa.

Tänne tullaan kertomaan tärkeänä, että laita kermavaahtoa ja suklaarouhetta. Vähän samanlainen vinkki tuli eilen ketjuun, jossa ap kertoi tarkasti kropastaan ja kysyi uusia ideoita pukeutumiseen. Joku vastasi, että farkut ja pusero. Okei, mahtava idea, ei varmaan ole tullut ap:lle mieleenkään.

Itse ainakin ap:na toivoisin ihan oikeita uusia ideoita.

Jep. Juustokakku on yllättävän helppo ja sen varmaan sitten teen, mutta pappa itse ei tykkää.

Vierailija
19/27 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mokapalat ovat av-mammalle juhlaa...!

Vierailija
20/27 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri teki suklaakakun, jonka päällä oli valkosuklaarouhetta ja murskattuja pakastekuivattuja vadelmia. Simppeli, kaunis ja herkullinen. Otin heti käyttöön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi