Onko teilläkin jotain kyyliä naapurissa?
Kommentit (42)
Kyllä löytyy mm. pihapoliisi joka on tietoinen kaikkien liikkeistä ja niitä mielellään kommentoikin. Joskus kyylää näkyvästi, joskus on hieman piilossa ja kyylää. Näitä on toinenkin mutta ei niin paha kuin tämä ensimmäinen.
Sitten olen huomannut nuorien naapurien kyyläävän ikkunan kautta. Joku pakkomielle?
Lisäksi eräät naapurit vaikuttavat uteliailta. Eivät suoraan mutta tuntuu että selän takana kovin kiinnostaa elämämme.
Kyllä, alakerran vanhempi pariskunta kyttää pihalla/ikkunassa/parvekkeella ja kyselee jos jotain poikkeavaa tapahtuu. Mulle valittivat, että koirani haukkuu kun olen töissä, muuten hyvä mutta siinä vaiheessa koirani oli ollut kuolleena puolivuotta.
Taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja kyylää pihalla, että polkupyörät ovat järjestyksessä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä löytyy mm. pihapoliisi joka on tietoinen kaikkien liikkeistä ja niitä mielellään kommentoikin. Joskus kyylää näkyvästi, joskus on hieman piilossa ja kyylää. Näitä on toinenkin mutta ei niin paha kuin tämä ensimmäinen.
Sitten olen huomannut nuorien naapurien kyyläävän ikkunan kautta. Joku pakkomielle?
Lisäksi eräät naapurit vaikuttavat uteliailta. Eivät suoraan mutta tuntuu että selän takana kovin kiinnostaa elämämme.
Olet ilmeisesti kyylännyt naapureitasi, kun olet huomannut kaiken tämän.
Ikkunat pitäisi poistaa rivi- ja kerrostaloista koska niitä käyttää vain kyylät.
Vierailija kirjoitti:
Ikkunat pitäisi poistaa rivi- ja kerrostaloista koska niitä käyttää vain kyylät.
Unohdit omakotitalot, muo kyylien paratiisit.
Minä kyttään kun naapurit kusettaa koiransa piha-alueelle. Ruiskutan väkiviinaetikkaa oman tonttini nurkille. Joskäveletkin koiran kanssa ohi, ihan varmasti katson touhusi ikkuansta, et vain nää minua. Lasken jopa kävelyvauhtisi ettei siihen ole tullut yhtään taukoa jolloin kira voisi nostaa jalkansa minun nurkille.
Naapuritalon isännät kyttäävät aina kun joogailen alasti olkkarissani.
Moni on näköjään ostanut kaukoputken ja ruvennut lintuja bongailemaan.
En tiedä. En tunne naapureita, enkä tiedä kyttäävätkö minua tai jotain muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unohdit omakotitalot, muo kyylien paratiisit.
Huoltoasemilta saisi myös poistaa, kun ärsyttää ne kahviossa istuvat jotka kyyläilee autonsa tankkaajia.
Löytyy kyyliä useampikin. Yksi on erikoistunut parkkipaikan vahtimiseen ja siihen ettei vieraspaikkoja kuluteta paria tuntia kauempaa. Toinen vahtii haukkana kenen asunnossa käy huoltomies, vieraita joita ei ennestään ole nähnyt jne. Kolmas kyttää mitä ostoksia porukka kantaa kauppareissuiltaan ja jos ei saa tietoa tarpeeksi niin vahtaa sitten roskakatoksesta mitä onkaan kulutettu.
Pahinta kiusaa kyylille tuntuu olevan jos tekee vuorotyötä ja tulee ja menee töitten mukaan. Johan on alkaa olla karpoilla asiaa kun arpoovat mihis siihen aikaan lähdetään, mistäs sitä tuohon aikaan tullaan ja eipäs ole nyt näkynytkään hetkeen autoa parkkiruudussa.
Meillä yksi naapurin mies seisoo ja tuijottaa ikkunasta sisään. Ei ole edes kovin vanha, joku 45-50v. Tekee tätä usein, jos sälekaihdin on auki. Kaksi 70 vuotiasta mummoa kyyläävät myös. Nyt olen ollut lasten kanssa päivisin sisällä, kun pitää tehdä etätöitä. Lapset ovat niin pieniä, ettei ole voinut yksin laskea ulos pihaan. Lähellä vesistö. Lisäksi taloyhtiön piha on täynnä naapureiden lapsia. Ollaan siis käyty iltaisin lenkillä, kun työt on tehty. Kyllä siinä oli taas kyylillä aihetta, kun meitä ei näy pihassa. Oikein oven taakse piti tulla pimputtamaan, että missä olemme.
Useasti olen mahaani rapsutellen herättyäni lompsinut ikkunalle ihastelemaan säätä ja sitten joku vihaisen näköinen naapuri siellä palloilee. Säikähdän ja sukellan piiloon, koska enhän minä mikään kyylä halua olla.
Ei täällä mitään kyyliä ole, vaan tämä on rauhallinen ihana omakotitaloalue. Täällä on hyvä ja reilu meininki, kaikilla on isot tontit ja tarvittaessa naapureita saa apua vaikka talon pitämiseen asutun näköisenä loman aikana tai puun kaatoon. Olen asunut tällä kylällä yli 40 vuotta ja tällaista täällä on ollut aina. Täällä on lastenkin hyvä ja turvallista kasvaa ja tutustua erilaisiin, mutta hyvin mukaviin eri ikäisiin ihmisiin.
Minä olen varmaan ns kyylä. Katson useamman kerran päivässä kerrostaloasuntoni ikkunasta ulos ja katson, jos näkyy tulevan vieras auto ja ihmisiä. Eilen kävi poliisit talossa. Kommandopipot päässä tuli rappuun niin menin katsoon mihin asuntoon menivät. Ihan normaalia uteliaisuutta ja oma ympäristö kiinnostaa. Tässäkin asuu epämääräistä sakkia. Jotain haluan tietää tapahtumat.
Ei mua haittaa ns. kyylääminen, jos se ei ole pahantahtoista tai virheitä etsivää. Ihmisellä on luontainen uteliaisuus toisten puuhiin laumaeläimenä. Toki tämäkin nyt vähän riippuu eli kosinut ihan avoimesti joku vahtaa tai utelee jotain henkilökohtaista, niin kyllä rassaa. Mutta jos joku vaikka kysyy ”mitä kuuluu”, mihin voi vastata miten haluaa, niin sellainen on tietenkin ok.
En tiedä. Vain kyylä osaisi vastata tuohon varmuudella.
Ei normaali ympäristön tarkkailu ole kyyläämistä. Taloyhtiön hallituksen onkin pidettävä silmällä parkkeerauksia ym. asioita jo turvallisuudenkin takia. Pelastustiet on pidettävä vapaina, taloyhtiön piha on vain asukkaiden käyttöön, kevytmoottoripyörää ei saa tuoda pyöräkellariin, tupakointia vain tupakkapaikalla...Pakostakin kuulee asukkaiden kulkemiset, ja joskus näkeekin, jos sattuu katsomaan ikkunasta tai on rapussa tai pihalla itsekin. Pyykitkin unohdetaan pesutuvan koneeseen haisemaan päiviksi, hyvä on, jos joku käy paikalla ja tuon huomaa!
Ei tarvitse olla kyylä, että näkee mitä ympärillä tapahtuu. :)