Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten/millä peset superlikaiset uuninpellit?

Vierailija
12.04.2020 |

Sellaista mustaa karstaa pitäisi jollain konstilla saada pehmitettyä ja irrotettua.

Juu nyt ei auta ilmoitus että uuninpeltisi ei koskaan ole superlikaiset🙂

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laittanut sitä uuninpesusuihketta pelteihin yön yli ja sitten hinkannut seuraavana päivänä apinan raivolla. Suurin osa ainakin lähtee. 

Vierailija
2/25 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykinpesuaineella pesin ja sen jälkeen astiapesukoneeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fairyvedessä liotus 15 min. Vanhalla juustohöuylällä ja teräsvillalla hankaus.

Vierailija
4/25 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Induktiotasolle tarkoitetulla metalliraapalla oon jynssännyt. Tuolla saattaa lähteä emalipintakin irti, joten oon käyttänyt vain alumiinisiin. Yksi vaihtoehto on ostaa uudet pellit.

Vierailija
5/25 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiskikoneeseen

Vierailija
6/25 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovinta myrkkysuihketta vaan, ja pidän niin pitkään, että lähtee pyyhkäisemällä lika. Joskus menee pari pv, vaikka mulla ei edes ole mitään mustaa karstaa. Lopuksi koneeseen. Samoin se ritilä, yksi inhoittavimpia puhdistettavia.

Vierailija
7/25 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pellit pitää pestä aina käytön jälkeen! Kuten muutkin astiat pestään.

Vierailija
8/25 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti, mutta me nyt ei kaikki olla muistettu. 

1

Vierailija
9/25 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta mutta totta - Vesi liottaa karstaa. Olen jättänyt pellille vettä ja astianpesuainetta toviksi. Ei mekaanista raaputusta terävällä tai teräsvillala.

Vierailija
10/25 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
11/25 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kieltänyt vaimoani pastamasta suoraan uunipellillä mitään. Aina pitää olla leivinpaperi päällä. Samoin isoja uunivuokia, ettei tarvi sotkea peltejä. Tämmöinen kielto sen takia kun ollaan molemmat laiskoja tiskaamaa,  varsinkin vaimo.

Mies

Vierailija
12/25 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostamalla uuden uunin.

Vierailija
13/25 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan uudet pellit, jos likaantuu.

Vierailija
14/25 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin uuni ja keittiön seinät. Et kai tätä ole unohtanut? :o

Vierailija
15/25 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sooda tehoaa hyvin. Kastele peltiä vähän ja ripottele päälle soodaa ja anna vaikuttaa hetki. Hankaa teräsvillapallolla. Pitäis lähteä.

Vierailija
16/25 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta mutta totta - Vesi liottaa karstaa. Olen jättänyt pellille vettä ja astianpesuainetta toviksi. Ei mekaanista raaputusta terävällä tai teräsvillala.

Mäkin teen näin, vaikka eihän sillä ihan kaikki lähde. En vaan raaski raastaa pellin pinnoitetta. Uunipellit olivat edellisen asukkaan jäljiltä ihan likaiset, nyt jo vähän paremmat.

Vierailija
17/25 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkin teen näin, vaikka eihän sillä ihan kaikki lähde. En vaan raaski raastaa pellin pinnoitetta. Uunipellit olivat edellisen asukkaan jäljiltä ihan likaiset, nyt jo vähän paremmat.

Tuo kuullostaa nyt siltä, että pelleissä on vielä edellisen asukkaan likaa, mikä koko ajan kuitenkin hivuttuu vähemmäksi, kun puhdistelet :D No näinhän se ei tietty mene. Etkö syväpuhdistanut peltejä jo heti muutettuasi?

Minusta ikävintä muutossa ei ole tavaroiden pakkaaminen, roudaaminen tai paikalleen asettelu, vaan juuri tuo uuden asunnon täyspesu. Ihan kaiken joutuu käymään läpi, jäteastioiden säilytyksestä toilettien kautta saunan lauteiden alle. Ja se uuni.

Vierailija
18/25 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liotan yön yli kylppärissä. Aamulla menen peltien kanssa suihkuun. Hinkkaan niitä teräsvillalla. Ei haittaa, vaikka roiskuu. Suihkun jälkeen normipesu pesualtaassa.

Vierailija
19/25 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä maksaa uudet uunipellit, enpä ole koskaan joutunut ostamaan? Ilmeisesti vähemmän tullut pellillä noita paistohommia tehtyä.

Vierailija
20/25 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tolla lähtee

https://www.tokmanni.fi/puhdistusneste-200-ml-uuni-grilli-4028400173106

Tätä olin itsekin tulossa ehdottamaan vaan joku oli ehtinyt ensin.

Tuota geeliä kun levittää uunipelteihin ja uuniin illalla niin aamulla voi pyyhkiä lian pois jonka jälkeen pestään ja pyyhitään pellit ja/tai uuni puhtaaksi.

Kannattaa varata talouspaperia jolla pyyhkii enimmät ja sitten pellit on helppo pestä ja huuhtoa tiskialtaassa.

ps. ei ole pakko olla yön yli - ajatus että aine saa vaikuttaa useita tunteja 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä