En halua päästää lastani kouluun, jos ne avataan toukokuussa. Entä te?
Hallitus hieman vihjaili, että Uudenmaan avaamisen jälkeen seuraavana voisi olla vaikka koulut. Ja mutisivat perään, että sieltä saataisiin vastustuskykyisiä suomalaisia., kun lapset sairastavat lievänä tai oireettomana, niin ei haittaa.
Järkyttävää. Koulut olisivat viruslinkoja. He voivat itsekin sairastua vakavasti ja voi jäädä vammoja keuhkoihin. Lisäksi he tartuttelevat sitten vanhempaan, jotka voivat neli - viiskymppisinä vaikka kuolla.
Jotenkin ihan väkisin se hallitus yrittää kuitenkin sitä laumasuoja tänne ängetä, vaikka toisin väittää
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokote todennäköisesti tulee noin 9 kk kuluttua. Siihen saakka kannattaa kaikin tavoin varoa tartuntaa.
Eteläkorealaiset ovat löytäneet jo lähes sata, joilla tauti on luultu parantuneeksi, mutta se onkin tullut uudelleen. Eli tämä on sietämätön tauti ja tartuttaa pitkään oireiden loppumisen jälkeen. Testi voi kurkusta näyttää negaa, mutta keuhkoissa vielä tautia on ja tartuttaa.
Vai onko tämä kuin herpes ja mononukleoosi. Jää elimistöön ja tulee tartuttavaksi silloin tällöin. Jos on näin, kannattaa suojella koko suomea tartunnoilta ennen kuin rokote on kehittynyt. Ihminenhän tartuttaa sitten iäti.
Eteläkorealaiset ovat löytäneet parantuneilta merkkejä koronaviruksen perintöaineksesta, mutta se ei ole mitenkään todistettu, että nämä ihmiset enää tartuttaisivat ketään. PCR-testi on mahdottoman herkkä.
Minä taas olen ymmärtänyt, että eteläkorealaiset ovat löytäneet elävää virusta keuhkoista, vaikka nenänielusta otettava näyte olisi puhdas.
Eli tuosta voisi päätellä, että edelleen tartuttaa. (samoinhan rastittaa keuhotubi, vaikka se on vaan keuhkoissa). Nousee han sieltä limaa ylöspäin.
Kun edes pääsykokeita ei järjestetä livenä toukokuun lopussa esimerkiksi niin ei ole mitään syytä uskoa että koulutkaan avautuvat toukokuun lopuksi. Paitsi ainoastaan jos taustalla on typerä hallituksen salajuoni saada leviämään virus.
Eli minun lapset eivät mene enää tänä keväänä päiväkotiin eivätkä kouluun. Minä en heitä altista sille että saavat ”vapaaehtoisesti” keuhkovaurioita tai vielä vakavamman sairastumisen sillä ei se tauti kaikilla ole kuitenkaan lievä. Mieluummin ovat sairastumatta niin pitkään pysytellen terveinä kuin vain suinkin mahdollista. Katsotaan sitten syksyllä uudelleen mikä tilanne.
Koulut avataan varmaan sen verran, että käydään palauttelemassa kirjoja ym. Ei sinne enää opetuksen vuoksi mennä. Eihän viimeiset päivät sisällä yleensä muuta kuin retkiä ja jotain tavoitteetonta hillumista.
Omalta osaltani toivon, että tulevien ekaluokkalaisten kouluun tutustuminen järjestetään jotenkin toukokuun lopulla. Jos ei nyt suunnitellusti niin sitten vaikka lisäämällä tutustumispäiviä / porrastamalla.
Vierailija kirjoitti:
Perusterve voi silti olla geneettisesti heikko, luonto päättää että heikkojen pitäisi kuolla jotta kehitys on vahvaa, ihminen päättää että heikot ja geneettisesti paskat pitää säästää, jossain vaiheessa nämä heikot lenkit karsitaan jokatapauksessa, ja kun vuosia on säästetty epäkelvot niin kuolemia tulee paljon "perusterveille " heikoille. Luonto määrää loppupeleissä ei ihminen.
Luontohan määräisi vaikka mitä, jos järkeä ei käytettäisi. Moni lapsi esimerkiksi kuolisi kotisynnytyksessä, jos syystä tai toisesta tulee vaikka hapenpuute. Jos luonto saisi määrätä lääketiedettä ei tarvittaisi. Esimerkiksi astmaatikko elää ja voi hyvin lääkittynä, elää normaalinpituisen elämän hyvin, jos ei ihmeitä satu. Miksi siis hänet pitäisi pois karsia. Jonkun vanhempi esimerkiksi. Vain narsisti puhuu noin kuin sinä yllä.
Omat lapseni eivät mene enää tänä keväänä kouluun. Itselleni anon palkatonta vapaata, jos koulut avataan. Jos ei myönnetä, niin sitten kai on pakko mennä. Ope
Kaikkia ei testata. Virus on näkymätön. Kukaan ei voi tietää kuinka se on levinnyt.
Kyllä nyt on tehtävä todella harkittuja liikkuja.
Ei todellakaan kannata avata kouluja tänä keväänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokotetta ei välttämättä tule koskaan tai tulee joskus vuoden päästä tai myöhemmin.
Höpsistä. Kyllä se rokote tulee. Ihanaa, että nyt Kaikki fixut tiedemiehet kehittää sitä kilpaa, 24/7. Juuri nyt, monissa labroissa tietokoneet laskee ja laskee.... Aatelkaas vaan!
Olet oikeassa, juuri luin jostain, että tällä hetkellä on noin 60 potentiaalista rokotekandidaattia kehitteillä, joku varmasti onnistuu. Nyt vain tsempataan jotenkin siihen saakka, että säilytään jos ei nyt terveinä kaikki niin ainakin hengissä!!
Itse olen opena amiksessa ja lapsi opiskelee alakoulussa. Molemmissa paikoissa jo sanottu, että ei jatku koulu toukokuussa ja valmistujaiset/kevätjuhlat ovat sitten syksyllä.
Jcgucucuc kirjoitti:
Itse olen opena amiksessa ja lapsi opiskelee alakoulussa. Molemmissa paikoissa jo sanottu, että ei jatku koulu toukokuussa ja valmistujaiset/kevätjuhlat ovat sitten syksyllä.
Ei syksyllä ole sen parempi tilanne, jos rokote tulee vasta ensi vuoden alussa.
Koulut pitäisi nyt rauhoittaa etäopiskelulle vuoden vaihteeseen saakka.
Haluan päästää, jos näin päätetään. Jos ei päätetä en halua päästää.
Vajaan kuukauden vanha uutinen siitä, että rokote saataisiin kansalaisille jo kesällä. (eu-johtaja ja lääketieteen tohtori. https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/530c8910-a703-466c-b3a1-ab276dbe…
Tässä sekä optimistinwn että pessimistinen arvio kertoo, että rokote olisi jaossa vuoden vaihteessa.
PessimIstien mukaan sitä ei riitä kaikille. (mitä pessimististä tuossa muka on. Kyllähän sitä jokainen jonottamalla saa.)
https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/c3850557-cb43-40a4-9553-9e5128c9…
Eteläkorealaiset ovat löytäneet parantuneilta merkkejä koronaviruksen perintöaineksesta, mutta se ei ole mitenkään todistettu, että nämä ihmiset enää tartuttaisivat ketään. PCR-testi on mahdottoman herkkä.