Soittaako sulle kukaan?
Kysymys otsikossa.
Olen pitänyt itseäni ihan sosiaalisena ihmisenä jolla on paljon läheisiä. Olen ollut vapaaehtoisessa karanteenissa nyt kuukauden, koska olin maaliskuun alussa sairaana enkä vieläkään täysin terve. Tänä aikana olen itse koittanut pitää läheisiini yhteyttä normaalisti, mutta huomasin juuri että sama ei toimi toisinpäin.
Viimeisen kuukauden aikana mulle on soittanut ainoastaan neljä henkilöä. Koko kuukaudessa! Näistä neljästä kaksi on sukulaisia, sit oma mies ja mun sukulaisen puoliso.
Tunnen itseni hylkiöksi. Muutenkin ahdistaa tää jatkuva kotona kököttäminen, mutta sen lisäksi sen tajuaminen ettei kukaan ystävistä näemmä halua oma-aloitteisesti pitää yhteyttä :/
Joo nyyh nyyh, on elämässä vakavampiakin asioita mutta surettaa silti. Kohtalotovereita?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
No minulle ei ole soitettu viimeisen kolmen kuukauden aikana kertaakaan, sitä ennen työpaikalta. En kyllä itsekään ole soitellut, mutta silti.
Minä soittaisin sinulle jos tietäisin numerosi...
Ei kauheasti. Yleensä itse soitan mutta varpusparvi joskus saattaa soittaa.
Ap tässä. Kiitos vastauksista!
Minustakin usein tuntuu että osa porukasta on yhteyksissä vain silloin kun haluavat minulta jotain. Kuunteluapua, kyytiä, rahaa lainaksi. Nyt kun olen tarkemmin tänään miettinyt, niin ehkä nyt kun minusta ei ole kenelläkään mitään hyötyä, niin minun olemassaolo ei kiinnosta muutenkaan.
Vähän surullista tajuta tämä konkreettisesti, kun osa "ystävyyssuhteista" on kestänyt jo päälle vuosikymmenen. Pitänee varmaan koittaa tutustua uusiin ihmisiin ja lakata itsekin soittelemasta.
Äiti, äidin miesystävä, poikani, oma isä, lasten isä, siskonpoika, 5 vanhaa koulukaveria, teini-iän exä, eno, 2 tätiä, lehtimyyjä, lapsuudenkaveri, serkku ja työkaveri. Lisäksi whatsapissa useita viestejä samoilta henkilöiltä. Itse en välittäis vaikkei kukaan soittelis. Sais olla rauhassa.
Olen itse erakko,siis täysin intovertti vaikka sitä ei kukaan usko kun minussa kohtelias sosiaalinen puoli... Ja on soittanut, ei huvita vastata aina. : Oma isä,äitini, puolisoni, lapseni,muutama ystäväni, pomoni, työkavereita , entinen pomoni, kummini, mieheni vanhemmat, mieheni siskot , vanha naapuri , nykyisiä naapureita (asumme maalla).
Siis aivan liikaa ihmiset soittaa , ärsyttää.
Ei ole kukaan soittanut tai laittanut viestiä vanhempia lukuunottamatta. En tiedä kuka muhun edes oikeastaan voisi ottaa yhteyttä. Minulla on kaksi kaveria, joihin olen yhteydessä tosi epäsäännöllisesti, ja aika vähän normaalistikin. Molemmilta kyselin kuulumisia viime kuussa, ja vastasivat kohteliaasti. Muiden tuttujen kanssa en ole päässyt sille tasolle että viestiteltäisiin.
Kavereiden kanssa soiteltiin ryhmävideopuhelu ja sitten yhden kaverin kanssa soitellaan viikottain puolin ja toisin. Muuten on tullut viestiteltyä paljon muiden kavereiden kanssa.
Pelkästään kaksi ihmistä, mun parhaat kaverit. Äiti muuten, mutta olen nyt väliaikaisesti takaisin hänen luonaan ihmettelemässä mitä täällä maailmassa oikein tapahtuu.