Mistä korona testi otetaan? nenänielu testiä tarkoitan, siis otetaanko se kurkusta vai nenästä?
Kommentit (21)
Nenästä sisään. Tuntuu vähän samalta kuin silloin kun aivastuttaa.
kiitos vastauksesta, oli vaikea löytää tästä tietoa!
Nenän osat voi mennä rikki, veri roiskuu. Luin lääketieteellisestä julkaisusta :(
Minulta otettiin ihan nielusta. Kuulemma vaihtelee.
Se testi on kyllä tekee kipeää, tosi vaikea tehdä pelkääville, kipuherkille testattaville.
Kyllä yököttää ja oksennuttaa kun se tikku työnnetään kurkkuun.
Miksi ihmisiä ei puuduteta ennekuin testi letku työnnetään nenästä kurkkuun, sehän koskee ihan helvetisti.
En ikinä anna tehdä tuota testiä itselleni.
Kukas sen puudutuksen maksaisi? Puudutusaineet ovat kalliita, ei niitä tuollaisiin testeihin mikään tako anna eikä maksa.
Se oli ehkä inhottavin mitä ikinä oon joutunut kokemaan.
Tehty ja mieluummin kärsin koronan kuin menen uusintatestiin. Pitkä tikku nenään ja kun se tulee nielusta ulos niin sitten pyöritetään oikein kunnolla.
Miksi sitä testiä ei voida ottaa verestä? Sellaisen testin kestäisi kuka vaan.
En ikinä suostuisi tuollaiseen testiin.
Totta kai saa puudutuksen jos sen oikeasti tarvitsee.
No, en minä ainakaan kestä edes sitä, kun otetaan verinäyte suonesta, ainoastaan vaan kun sormenpäästä otetaan se hemoglobiini.
Olkaa helvetti rauhassa, ei niitä testejä teiltä oteta, eihän niitä riitä edes terveydenhoitohenkilöstölle.
Vierailija kirjoitti:
En ikinä suostuisi tuollaiseen testiin.
En mäkään olisi suostunut, mutta työterveyshuollosta määrättiin karanteeniin siihen asti että testitulos tullut. Ja ihan oli vaan pientä kuivaa yskää ja päiväkodissa oon töissä etten edes terveydenhuollossa.
Minulta on influenssassakin joskus otettu tuollainen testi.
Nenän kautta nielusta. Pitkällä tikulla tungetaan nenään.