Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen ihminen alkaa psykoterapeutiksi?

Vierailija
11.04.2020 |

Mitä siihen vaaditaan?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosien koulutus ja oma terapia. Työhuone. Asiakas. Luvat Valviralta.

Vierailija
2/22 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa? Se, että susta tulee psykoterapeutti vaatii opiskelua ja aikamoisen summan rahaa (ei ole mikään kovin halpa opiskella..)

Sulla myös tulee olla psykologin, sairaanhoitajan, lääkärin, terveydenhoitajan jne koulutus ennen kuin voit päästä opiskelemaan. Ehkä tämä vastasi sun kysymykseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjakoulutukseksi lääkäri/psykologi/jokin muu sopiva + koulutus, joka maksaa noin 20 000€ https://www.helsinki.fi/fi/laaketieteellinen-tiedekunta/ammatillinen-ja…

Vierailija
4/22 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap lisää että millainen luonteeltaan täytyy olla ja mitä se vaatii?

Vierailija
5/22 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopiva luonne, älykkyyttä ja halua auttaa.

Vierailija
6/22 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks ne kallonkutistajat oo kaikki itsekin vähän vinksahtaneita. Toisaalta on helppo säätää muiden päitä, kun on itsellä omakohtaista kokemusta.

Vierailija
7/22 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sopiva = narsisti.

Vierailija
8/22 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No psykoterapeutiksi just sairaanhoitaja, psykologi, teologi tai lääkäri usein pohjakoulutukseltaan.

Varmaan oma elämäntilanne johon tyytyväinen, ja aikaa ja halua auttaa keskustelu avun muodossa.

Vierailija
9/22 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No psykoterapeutiksi just sairaanhoitaja, psykologi, teologi tai lääkäri usein pohjakoulutukseltaan.

Varmaan oma elämäntilanne johon tyytyväinen, ja aikaa ja halua auttaa keskustelu avun muodossa.

Ja edes sen verran älykkyyttä, että hallitsee yhdyssanat.

Vierailija
10/22 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole välttämätöntä. Oon törmännyt psykoterapeutteihin, jotka tekee yhdyssanavirheitä.

Vierailija
11/22 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohan ei ole älykkyydestä riippuva, ymmärtäisit kyllä jos olisit älykäs.

Vierailija
12/22 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole välttämätöntä. Oon törmännyt psykoterapeutteihin, jotka tekee yhdyssanavirheitä.

Siksi on tärkeää ottaa psykoterapeutti, joka on alun perin esim. psykologi.

Vierailija
13/22 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niitä on erilaisia.

Vierailija
14/22 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sopiva = narsisti.

Aua on selvästi joku psykoterapeutti/ psykologi satuttanu, olen pahoillani sun puolesta, toivottavasti saat apua vihaasi.

Vierailija
15/22 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin on käynyt itse terapian ja käy työn ohessakin joten osaa varmasti suhtautua kypsästi toisten ongelmiin.

Vierailija
16/22 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut myös psykologien tekevän kirjoitusvirheitä!

Vierailija
17/22 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin on käynyt itse terapian ja käy työn ohessakin joten osaa varmasti suhtautua kypsästi toisten ongelmiin.

Ei se varmuutta tuo. Mikään ei ole 100% varmaa. Voi tulla lipsahduksia oli koulutus ja terapia käyty kuinka hyvin tahansa!

Vierailija
18/22 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmine , jolla on mielenterveyden ongelmia.

Vierailija
19/22 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei pääse yliopistoon, niin tämä. Helpolla saa rahaa.

Vierailija
20/22 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tunnetuimpia Suomen Psykoterapeutteja on Maaret Kallio, joka on pohjakoulutukseltaan Sosionomi. Ihminen on siitä jännä eläin, että siitä on moneksi, kun kehittää omaa itsetuntemustaan ja oppii erottamaan itsessään rikkovat ja kehittävät puolet, niin pääsee jo pitkälle. Kenestä tahansa voi tulla psykoterapeutti. Koulutus kuitenkin vaatii kiinnostusta aiheeseen, ihmisyyteen ja uskallusta tutustua omiin ristiriitoihin. Kovin traumatisoituneella on enemmän töitä itsensä Kanssa. Täytyy ensin auttaa itseä, jotta voi auttaa muita, mutta silti juuri he, jotka ovat itse käyneet syvällä pohjalla ovat juuri heitä, jotka pystyvät auttamaan pathaiten heitä jotka apua tarvitsevat. Kun itse olet saanut myötätuntoa, empatiaa ja luottamusta toisialta ihmisiltä, pystyt myös antamaan sitä muille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi