Tuttu yrittää tehdä jatkuvasti kateelliseksi??
Tai no tutut. Nimittäin mul on nyt ympärillä yks tuttujen joukko. Ja siis kaikki lesoilee koko ajan esim. rahalla (velkarahalla, tyttären tyttären miehen rahoilla, miehen rahoilla) jne... Sit joskus jos mä en reagoi mitenkään toivotulla tavalla (ilmeisesti kateudella) niin yritetään keksiä joku vielä "parempi" juttu..
Mistä tässä on kyse, et miks noi kehuskelee itteään KOKO ajan?? :D Eiks vois vaan olla normaalisti? Eikö oma ittensä muka riitä vaan pitää yrittää kehuskella? :D Sit jo MÄ satun kertomaan itestäni jotain positiivista, nii se asia on sit heti KAUHISTELTAVA asia. Ei koskaan hyvä asia.
Kommentit (30)
Liittyyks toi ittensä mulle kehuskelu ja esille tuonti jatkuvalla syötöllä tosiaan siihen että olis MULLE kateellinen? :D
Varmaan vastaveto jollekin sun ominaisuudelle.
Myönnän sortuvani tohon nykyään itse yhden tuttuni kohdalla joka a) jatkuvasti puhuu itsestään b) kehuu pienimmätkin asiat joissa ei oikeesti normi ihmisellä ole edes mitään kehuttavaa ja c) muistaa aina mainita miten hänellä on isompi palkka kuin minulla vaikka ollaan samalla alalla. Olen alkanut toimimaan häntä kohtaan samoin ja koska puolisoni on erittäin hyvin tienaava, saan kehuttua asioilla joihin hänellä ei tule olemaan koskaan varaa.
Idioottia. Tiedän. Mutta se vuosien minä-minä-puhe alkaa riittämään jollain pitää antaa takaisin.
Tämä on niin elämääni. Ne ovat MINULLEKKIN kateellisia. Sovitaanko niin että tämäkin empatia pysyy niiltä salassa kuten hekin tekevät. Jos joku lyö niin pitää kääntää poski mutta jos joku määritelmällä on muukalainen tai muukalaisia niin niiltä pitää ottaa kivekset irti.
Sinä ja tuttusi vaikutatte kovin aikuismaisilta.
Kannattaa vaan reagoida jotenkin "ohhoh vau" niin tulevat tyytyväiseksi ja pääset itse helpommalla
Vierailija kirjoitti:
Liittyyks toi ittensä mulle kehuskelu ja esille tuonti jatkuvalla syötöllä tosiaan siihen että olis MULLE kateellinen? :D
Sehän on hyväksynnän hakua ja toisaaltaan myös sitä, että halutaan painaa alas. Olet luultavasti sitten heidän simissä ylempänä jonkun ominaisuutesi vuoksi mitä ehkä itse et tiedosta. He eivät sitä pysty mitenkään saamaan niin sitten on korvikkeena tämä mitä he harrastaa. Sinun kai kuuluisi tuntea kateutta, jotta tilit olisi tasan?
Jo olet seuran valinnut. Miksi olet missään tekemisissä tuollaisten kanssa?
Ap kuulostaa teiniltä, mutta puhuu että joku lesoilee tyttären tyttären miehen rahoilla.
Vierailija kirjoitti:
Hän on luultavasti sinulle kateellinen jostain. Ihmiset on kateellisia mitä kummallisimmista asioista.
Jotkut voi kadehtia jopa sitä, että toinen ei ole kateellinen.
Korkeakoulutettu kaverini sanoi kerran kännissä, että kun sä osaat olla niin pehmeä. En tiedä onko hyvä vain huono. Lähihoitaja olen.
Kateus on sairaus. He ovat kateellisia.
Olen aloittaja ja siis niin eli mä en oo kehuskellu heille MILLÄÄN. Ku tää alko jo melkeenpä heti ku vähänkään juteltiin jostain. Ja mä oon tosi vaatimaton ollut. :D En saa melkeinpä edes ääntä kuuluviin ton kaiken kehuskelun ja kateuden yrittämisen lomassa.... :D
Ja siis joo, oonki kehunu ja ollu et wow. :DD Mut ku yks alko puhuu jostaki hienoista tavaroista, ja mulla sattu olee sama, nii olin et "wow!!! hei mullaki on samanlainen, se on niin ihana", niin tää täti meni täysin hiljaseks jonka jälkeen yritti keksiä uuden vielä hienomman asian jolla kehuskella. Jonka jälkeen yrittiki sitte alkaa piikittelemään muista asioista lopulta. Eli ensiks yritti kehuskella lähipiirillään ja tavaroilla, sitte ku en nähny siinä mtn erikoista yritti alkaa painamaan alas, ja ku siihenkää en lähteny mukaa ni lopulta yritti sit suoraan olla ilkeä vaan. :D
Ja siis kyseessä 40-55 vuotiaat ihmiset..... Ei lapset. Itse olen taas alle 30 eli nuorempi..
Vierailija kirjoitti:
Olen aloittaja ja siis niin eli mä en oo kehuskellu heille MILLÄÄN. Ku tää alko jo melkeenpä heti ku vähänkään juteltiin jostain. Ja mä oon tosi vaatimaton ollut. :D En saa melkeinpä edes ääntä kuuluviin ton kaiken kehuskelun ja kateuden yrittämisen lomassa.... :D
Ja siis joo, oonki kehunu ja ollu et wow. :DD Mut ku yks alko puhuu jostaki hienoista tavaroista, ja mulla sattu olee sama, nii olin et "wow!!! hei mullaki on samanlainen, se on niin ihana", niin tää täti meni täysin hiljaseks jonka jälkeen yritti keksiä uuden vielä hienomman asian jolla kehuskella. Jonka jälkeen yrittiki sitte alkaa piikittelemään muista asioista lopulta. Eli ensiks yritti kehuskella lähipiirillään ja tavaroilla, sitte ku en nähny siinä mtn erikoista yritti alkaa painamaan alas, ja ku siihenkää en lähteny mukaa ni lopulta yritti sit suoraan olla ilkeä vaan. :D
Ja siis kyseessä 40-55 vuotiaat ihmiset..... Ei lapset. Itse olen taas alle 30 eli nuorempi..
Kuulostat 16-vuotiaalta.
Oikeasti varakkaan ihmisen ei tarvitse sitä hokea eikä kulkea merkkikassi kainalossa ;)
Vierailija kirjoitti:
Ap kuulostaa teiniltä, mutta puhuu että joku lesoilee tyttären tyttären miehen rahoilla.
Sama pisti silmään.😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän on luultavasti sinulle kateellinen jostain. Ihmiset on kateellisia mitä kummallisimmista asioista.
Tiedän, minulle on ihan raivottu tästä.
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti varakkaan ihmisen ei tarvitse sitä hokea eikä kulkea merkkikassi kainalossa ;)
Kieltämättä. En ole varakas, mutta kun on saanut kokoon sen ensimmäisen 4 numeroisen summan niin tietää, että voi tehdä viisinumeroisenkin ja kuusinumeroisenkin eikä se metodi siitä muutu. Mitä enemmän rahaa on käytössä sitä vähemmän kiinnostaa näyttää, että sitä on. Oikeastaan päinvastoin. Minulla on nykyään rahat aina loppu jos kysytään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulenpa että mieheni lähipiirissä on tällainen tapaus. Raskas ihminen.. onneksi nähdään vain n.1-2 kertaa vuodessa.
Ei voisi vähempää kiinnostaa toisten ihmisten omaisuus, vaatteet jne. Sori vaan. En ole pinnallinen.
Vierailija kirjoitti:
Sinä ja tuttusi vaikutatte kovin aikuismaisilta.
Erittäin monet aikuiset on lapsen tasolla tunteineen. Esim narsisteilla on taaperon kapasiteetti tunteissa, impulsiivisuudessa ym.