Gallup: antaisitko valtion laittaa sinuun jäljityssirun
..jos sillä saataisiin korona kuriin, päästäisiin taas ihmisten ilmoille, ja Suomen talous pelastuisi. Mutta sen seurauksena Suomen viranomaiset pystyisivät jäljittämään liikkeitäsi. Yksinkertainen äänestys.
Kommentit (24)
En todellakaan. Kumma, kun ei jaeta jo hihamerkkejäkin!
Ei siitä kyllä itselleni mitään haittaakaan olisi.
Tuota ei pitäisi edes kysellä. Siru jokaiseen vaikka väkisin.
Kyllä antaisin ja minuun on myös laitettu peräsuolen kautta.
Monet kantavat ihan vapaaehtoisesti.
Minulle Sanna Marin asensi takahampaaseen sirun käydessäni Tampereella 2018.
Kaikki sirua vastustavat pitäisi tappaa. Ihmiskunnan vihollisia!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä antaisin ja minuun on myös laitettu peräsuolen kautta.
RectumSiru on kivulias laittaa. Yhdelle tutulle laitettiin seurantasiru rectumiin kaksi vuotta sitten ja se ei kävellyt kolmeen viikkoon normaalistin, vieläkin ontuu välillä.
Perustelepa ap, miten maailma pelastuisi, jos meille kaikille asennettaisiin siru kuin koirille. Ja mitä sitten tehtäisiin, kun pandemia on ohi? Poistettaisiinko se, vai jatkuisiko kyyläys edelleen?
Ihan vapaasti, vaikka tuskin ketään kiinnostaa seurata mun koiranlenkitystä ja kauppareissuja 😃
Aivan sama. Olen niin tavallinen ihminen, että ketään ei kiinnosta minun tulemiset, menemiset eikä jtekemiset.
Olen hajuton, puolueeton ja kaikkea muutakin näkymätöntä ollut jo vuosikausia.
En missään nimessä. Ennemmin tekisin its arin.
Se voisi olla ehtona sille, että saisi liikkua vapaasti. Sillä saataisiin jäljitettyä tartunta ketjut ja riskit helposti. Puhelin ei riitä.
Ihan se ja sama. Käyn kaupassa ja töissä, ja nyt en enää töissäkään kun tuli lomautus, eli olen kotona ja käyn kaupassa. Todella mielenkiintoistahan sitä olisi seurailla...
Ja siis, en yleensä kovin paljon käy missään silloinkaan kun ei ole koronaa, varsinkaan talvisaikaan. Kerran vuodessa käydään kesälomareissulla, ehkä mökillä ja isovanhempien luona kerran pari vuodessa. Yhdistystoiminnassa olen mukana ja normaaliaikoina menen ehkä kerran tai kaksi kuussa kokoukseen jos sitä ei pidetä etänä.
Ihmiset, jotka ovat valmiita ottamaan tällaisen jäljityssirun ovat yksinkertaisesti hulluja. He eivät käsitä yksilönvapauden tärkeyttä ja upeutta. Kiinassa isoveli valvoo hyvin tarkasti ja ihmiset on merkitty ja pisteytetty kuin eläimet. Jos pisteesi ovat alhaiset, elämäsi on rajoitettua, etkä pääse vapaasti joka paikkaan ja ihmiset välttelevät sinua. Joku ihan oikeasti haluaa samanlaista menoa Suomeen? Ehkä pisteesi olisivat nyt korkealla, mutta entä jos sairastut, menetät työpaikkasi ja joudut taloudellisiin vaikeuksiin? Tällöin pisteesi laskevat ja elämäsi vaikeutuu. Ei missään nimessä ikinä mitään seurantasiruja tai muitakaan seurantalaitteita. Utopistista kuvitella, että moisista seuraisi mitään hyvää - dystopia se olisi.
Vierailija kirjoitti:
Perustelepa ap, miten maailma pelastuisi, jos meille kaikille asennettaisiin siru kuin koirille. Ja mitä sitten tehtäisiin, kun pandemia on ohi? Poistettaisiinko se, vai jatkuisiko kyyläys edelleen?
Nähdäkseni kysymys oli periaatteellinen - olisitko valmis myymään yksityisyytesi vapaudesta liikkumiseen?
Ehkä jos hallitus ottaa sirut jotka mahdollistaa reaaliaikaisen kuuntelun ja seurannan myös kansalaisille.
En todellakaan. En ymmärrä tätä koronavouhotusta ollenkaan. Jos puolet meistä siihen sairastuu, niin miksi uutisoida jokainen tapaus?