Olen hankala ihminen, koska olen rehellinen
Olen miettinyt, miten ihmisten on vaikea sietää totuutta?
Itse olen mielissäni siitä, jos joku on rehellinen, vaikkei aina miellyttävällä tavalla.
Ihmiset haluavat vain että heitä nuoleskellaan. Kiva varmaan elää harhassa.
Kommentit (47)
Tämä on sama kuin joku väittäisi "tietävänsä" millainen pukeutuminen sopii toiselle.
Ei muissa maissa välttämättä sen parempi itsetunto ole, mutta he ovat kuitenkin tottuneet siihen että informaatio lentää suuntaan jos toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on sama kuin joku väittäisi "tietävänsä" millainen pukeutuminen sopii toiselle.
Mutta tarviiko toisen selkeän mielipiteen olla uhkaus? Eikö jokaisella ole oikeus mielipiteeseensä, olkoonkin että se olisi toisen pukeutumisesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta tarviiko toisen selkeän mielipiteen olla uhkaus? Eikö jokaisella ole oikeus mielipiteeseensä, olkoonkin että se olisi toisen pukeutumisesta?
Jos asian kykenee esittämään mielipiteenä, eikä faktana, niin tietenkin. Mutta tämä on monille haastavaa. Muiden asioihin puututaan kuin se oma mielipide olisi faktaa asiasta. Varmasti tosiasia. Vaikka sitä se ei justiinsa ole ja siksi täysin epäkiinnostavakin.
Vierailija kirjoitti:
Sanottakoon, etten sano toisia rumaksi, vaikka saatan niin ajatellakin. Se on kuitenkin minun subjektiivinen mielipide, ei totuus.
Totuus on jotain tämän kaltaista: sanon ystävälleni, että mies, jota hän tapailee ri todennäköisesti ole kiinnostunut ystävästäni, koska ei ole koskaan aloitteellinen viestittelyssä.
Tämä ketju on muuten täynnä subjektiivisia tulkintoja, joilla ei ole mitään totuuspohjaa.
Ap
Kysyikö ystäväsi mielipidettäsi miehen kiinnostuksesta vai kerroitko sen pyytämättä?
Miksiköhön nämä "rehelliset totuudet" joita nämä upean suorapuheiset ihmiset viljelevöt, eivät IKINÄ käsittele näiden ihmisten omia heikkouksia, kateutta tai huonommuutta. Ikinä eivät sano: "Olet muuten hoikempi ja nätimpi kuin minä, mua harmittaa se ja mun pitäis laihduttaa, jotta itsetuntoni palautuisi" Se on aina "Ei millään pahalla, mutta oot tainnut lihoa."
Olen törmännyt samaan ja työlämässä pidän sitä suurena ongelmana: suomalaisten itsetunto on huono kestämään avoimuutta. Hei eivät kykene helposti keskittymään asiaan, vaan heidän kompleksinsa vetää huomion kuin magneetti. Samasta syystä he eivät myöskään kykene helposti antamaan kritiikkiä: heille kaikki on aina vaan henkilökohtaista. Vertaa vaikka nykyinen hallitus, jolla vaikeuksia keskittyä asioihin sellaisenaan.