Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen hankala ihminen, koska olen rehellinen

Vierailija
10.04.2020 |

Olen miettinyt, miten ihmisten on vaikea sietää totuutta?

Itse olen mielissäni siitä, jos joku on rehellinen, vaikkei aina miellyttävällä tavalla.

Ihmiset haluavat vain että heitä nuoleskellaan. Kiva varmaan elää harhassa.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus liika rehellisyys on tahditonta ja julmaa. Rehellisyys on kyllä hyvä piirre ihmisessä, mutta sen kanssa pitäisi tulla myös empatiakykyä ja tilanteidenlukutaitoa. Usein kun joku sanoo olevansa rehellinen ja suorapuheinen, voi kyse olla aika tunnekylmästä ihmisestä.

Vierailija
2/47 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet vain vittumainen tunteeton paskiainen etkä ole edes itsellesi rehellinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko rehellinen vai lauotko ihmisille omia ennakkoluulojasi?

Vierailija
4/47 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen tämäntyylisen tapauksen. Kun vastavuoroisesti HÄNELLE sanotaan jostain asiasta sillai rehellisesti, niin loukkaantuu niin syvästi etten toista tiedä. Silmät lasittuu ja alkaa räpsymään, ääni alkaa väristä, alkaa kiemurrella ja on siinä ja tässä että alkaako itkeä. Usein yrittää kaikin keinoin nolata rehellisen palautteen antajaa, mutta tuon tunnekuohunsa vallassa ei siihen usein kykene vaan menee vähän vaisuksi änkyttämiseksi.

Kyseessä mies, toimii äijäammatissa ja omaa vahvat, mielestään hyvin oikeat mielipiteet.

Vierailija
5/47 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On erilaisia tapoja olla rehellinen. Aloitus ei kerro oikeastaan yhtään mitään ap:n tavasta.

Vierailija
6/47 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus liika rehellisyys on tahditonta ja julmaa. Rehellisyys on kyllä hyvä piirre ihmisessä, mutta sen kanssa pitäisi tulla myös empatiakykyä ja tilanteidenlukutaitoa. Usein kun joku sanoo olevansa rehellinen ja suorapuheinen, voi kyse olla aika tunnekylmästä ihmisestä.

Mun muutamat läheiset ihmiset - mulla ei paljon tuttavia, mutta muutama sydänystävä - ovat sitä mieltä, että olen hyvin empaattinen ihminen. He luottavat minuun, koska annan rehellisen mielipiteen.

Mutta se on tietysto vain muutaman ihmisen mielipide

Vierailija
7/47 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen ihmisen, joka perusteli erittäin ikäviä kommenttejaan kanssa ihmisistä rehellisyydellä. Oikeasti se on ilkeyttä ja edustaa erittäin huonoja käytöstapoja. Olen vieläkin ylpeä, että uskalsin kertoa asian hänelle, kun puolustin näitä ihmisiä.

Se että laukoo jokaisen mielipiteensä ajattelematta muiden tunteita ei ole rehellisyyttä.

Vierailija
8/47 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pentti linkola oli rehellinen ja häntä pidettiin hulluna, kunnes joku toinenkin myönsi ilmastonmuutoksen

Vierailija
9/47 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muiden asioista on helppo olla rehellinen.

Vierailija
10/47 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mulla nyt vaan on tapana sanoa suoraan", "mulla nyt vaan on tapana lyödä"

Vierailija
11/47 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja, joka kehuu oppilasta ilman syytä, on vastuuton.

Opettajani oli sellainen yläasteella. Kun hain lukioon enkä päässyt, tajusin vasta sitten, että mua on kehuttu turhasta

Vierailija
12/47 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkaisin välit juuri ystävään joka oli ylpeä omasta aitoudestaan ja rehellisyydestään, mutta minä näin hänet ihan eri tavalla. Joustamaton, aina oikeassa, ilkeä, kykenemätön kontrolloimaan tunteitaan. En jaksanut sitä, että hän aina laukoi "miten asiat on" ja "sori mut tää on totuus", vaikka ne hänen laukomansa totuudet eivät heijastaneet kuin hänen omia pelkojaan ja rajoittuneita käsityksiään. Kaikista puheista huokui oikein pahantahtoisuus ja vahingonilo. Tähän kun lisätään hyökkäävyys ja kykenemättömyys kyseenalaistaa käsityksiään tai mielipiteitään, yhdistelmä oli sellainen etten enää ikinä halua sellaista ihmistä elämääni.

Vierailija
13/47 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä nyt kaikki ei taida ymmärtää mikä on rehellisyyttä. Jos minä sanon toiselle että nenäsi on ruma, niin en ole rehellinen, vaan kerron oman mielipiteeni. Silloin olen tökerö ääliö. Jos sanon ystävälleni, että miehesi väkivaltaisuus sinua kohtaan ei ole rakkautta, niin totean tosiasian ja sanon myös ikävän totuuden. Kuitenkin ihmiset on valitettavasti sellaisia että he mieluummin kuulevat mielipiteeni nenänsä rumuudesta, kuin sen että sinua pitäisi kohdella paremmin. Ja tämä on ihmissä outo piirre jota en ymmärrä. Minusta ei myöskään tämän takia pidetä.

Vierailija
14/47 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo rehellisyys sinussa sitten ilmenee?

Minua pitävät hankalana ainoastaan sellaiset ihmiset, jotka haluavat jollain tavalla hyväksikäyttää muita ihmisiä. Niin ja jotkut kuplassa elelijät, jotka vaativat muita siihen samaan kuplaan ja pitää kuplansa, vaikka se olisi täysin puhki.

En kerro kaverille että hänen pitämänsä vaatteet ovat mielestäni todella rumia tai mitään muutakaan epäkohteliasta, etenkään jos minulta ei edes kysytä ja osaan ilmaista itseäni kohteliaasti ja silti olla rehellinen.

Kiinnostaisi tietää mitä ap mahtaa tarkoittaa

Vierailija
15/47 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun muutamat läheiset ihmiset - mulla ei paljon tuttavia, mutta muutama sydänystävä - ovat sitä mieltä, että olen hyvin empaattinen ihminen. He luottavat minuun, koska annan rehellisen mielipiteen.

Mutta se on tietysto vain muutaman ihmisen mielipide

He ovat sosiaalisesti taitavia ihmisiä jotka sanovat jotain hyvää ja positiivista sen sijaan että olisivat raa'an rehellisiä suorapuheisuudestasi. 

Vierailija
16/47 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä nyt kaikki ei taida ymmärtää mikä on rehellisyyttä. Jos minä sanon toiselle että nenäsi on ruma, niin en ole rehellinen, vaan kerron oman mielipiteeni. Silloin olen tökerö ääliö. Jos sanon ystävälleni, että miehesi väkivaltaisuus sinua kohtaan ei ole rakkautta, niin totean tosiasian ja sanon myös ikävän totuuden. Kuitenkin ihmiset on valitettavasti sellaisia että he mieluummin kuulevat mielipiteeni nenänsä rumuudesta, kuin sen että sinua pitäisi kohdella paremmin. Ja tämä on ihmissä outo piirre jota en ymmärrä. Minusta ei myöskään tämän takia pidetä.

TÄMÄ!!!

Itse olen myös rehellinen, hyväntahtoinen ja empaattinen. Vihaan ihmisten ilkeyttä.

Näissä ketjuissa ahdistaa tuo ihmisten asenne rehellisyyttä kohtaan. Se on jotenkin todella väärä mielestäni. Vissiin kokemuksensa kautta, joka ei pohjaudu oikein tulkittuun tietoon asiasta.

Tässä lainatussa viestissä tuli ketjuun kerrankin jotakin fiksua tästä aiheesta.

Vierailija
17/47 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanottakoon, etten sano toisia rumaksi, vaikka saatan niin ajatellakin. Se on kuitenkin minun subjektiivinen mielipide, ei totuus.

Totuus on jotain tämän kaltaista: sanon ystävälleni, että mies, jota hän tapailee ri todennäköisesti ole kiinnostunut ystävästäni, koska ei ole koskaan aloitteellinen viestittelyssä.

Tämä ketju on muuten täynnä subjektiivisia tulkintoja, joilla ei ole mitään totuuspohjaa.

Ap

Vierailija
18/47 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suorapuheisuudellaan rehentelevät ihmiset ovat yksinkertaisesti tilannetajuttomia moukkia. Empatiaa ja toisen rajojen kunnioitusta löytyy yhtä paljon kuin tiiliskiveltä.

Jos toiset aina suuttuvat käytöksestäsi, vika on silloin sinussa.

Vierailija
19/47 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suorapuheisuudellaan rehentelevät ihmiset ovat yksinkertaisesti tilannetajuttomia moukkia. Empatiaa ja toisen rajojen kunnioitusta löytyy yhtä paljon kuin tiiliskiveltä.

Jaa a. Ei se nyt ihan näin mustavalkoista ole.

Sitäpaitsi, et kyllä itse kuulosta kovin mukavalta, vaan nimenomaan suorapuhaiselta.

Vierailija
20/47 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suora ja empaattinen olen. Ei ole kukaan loukkaantunut, päinvastoin on pyydetty ilmaisemaan haastavat asiat joillekin henkilöille, koska osaan olla muita asiallisempi suoruudessani.

Kyllä olen ylpeä suoruudestani. Rehti ja reilu sekä empaattinenkin olen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi