Poika sai yskänkohtauksen Citymarketissa ja lähellä olleet ihmiset lähtivät karkuun, osa jopa otti juoksuaskeleita
Tuijottivat meitä vielä vihamielisesti ja joku mummo tokaisi että ei tarvi tulla sairaana kauppaan. Kyllä on maailma mennyt sekaisin kun pikkupojan yskä aiheuttaa tällaista. Teki mieli huutaa ihmisille että ei tässä ole mitään pelättävää. Poika ei ole sairas vaan suu oli jotenkin kuiva ja tuli tämä yskänkohtaus.
Kommentit (73)
Kiva nähdä miten täälläkin on ihmisiä suu vaahdossa puolustamassa ihmisten oikeutta mennä kauppaan vaikka itse, tai lapsi olisi kipeänä, koska ei vaan oo vissiin tajunneet, että se kotivara pitäisi olla näihin tilanteisiin. Luoja että on itsekästä sakkia. Mitään ei viitsitä ja sitten vaaditaan että kyllä mulla on oikeus mennä tartuttamaan muita koska oon yksinhuoltaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn, kun tuota ap:n yh-kommenttia on miinustettu, että jos on yh niin pitäisikö lapsi siis jättää yksin kotiin kauppareissun ajaksi? Siis ihan pieni lapsikin, lisäksi kaikkialla ei ole kauppakassipalvelua tai kauppaa lähellä ja vaikka olisikin, niihin voi olla pitkä toimitusaika ja välillä voi tulla yllättäen tarve mennä heti kauppaan.
No niinpä, eihän sitä voi mitenkään ennustaa milloin itse tai lapsi sattuu sairastumaan. Kauppakassipalvelun saa ehkä viikon-parin päähän ja se on aika pitkä aika olla ilman ruokaa lapsen kanssa. Ne myös maksaa, lomautetulla pienituloisella yh:lla ei välttämättä ole varaa semmoiseen... Joskus on vaan välttämätöntä ottaa se lapsi mukaan kauppaan, jopa vähän kipeänä. Toivon mukaan kukaan ei kuitenkaan ota lapsia kauppaan jos ei ole pakko.
Tätä viikon-parin odotteluun varustautumista kutsutaan kotivaraksi. Jos tietää olevansa noin heikoilla, ettei kukaan auta, eikä ole varaa maksaa yhtään ekstraa, niin sitä suuremmalla syyllä voisi kuvitella että vähän edes varautuisi hätätilanteisiin. Suorastaan vastuutonta vanhemmuutta tommonen kädestä suuhun tuurilla eläminen.
Sinä voit olla koronan oireeton kantaja yhtä lailla. Ainakin olet ilmeisen häijy ja yleisen pahan olon ympärillesi levittäjä.
Eikö yksinhuoltajat ikinä osaa yhtään ennakoida? Ei osata ehkäistä, vaikka siitä vaahdotaan jo peruskoulussa. Eikä osata varautua vaikka nyt tässä koronatilanteessa kotivaralla, vaikka siitäkin on puhuttu. Ei, kun ei oo mitään vaihtoehtoja ja nyt kävi näin. Alkaa kuulostaa että ootte aika harvinaisen tyhmää sakkia.
Joopa joo. Jos ei ole sairas voi silti yllättäen alkaa yskittää. Ihan vaan katupöly tai siitepöly, tai kuiva ilma voi sen aiheuttaa. Minkäs teet? Näin voi ihan hyvin käydä aikuisellekin. Yskä kun on refleksi joka puhdistaa hengitysteitä. Sitä on lähes mahdoton vastustaa kun kurkkua alkaa kutittaa. Mistäpä sen osaa ennakoida että alkaa yskittämään jos todellakaan ei mitään flunssaa ole?
Vierailija kirjoitti:
Kiva nähdä miten täälläkin on ihmisiä suu vaahdossa puolustamassa ihmisten oikeutta mennä kauppaan vaikka itse, tai lapsi olisi kipeänä, koska ei vaan oo vissiin tajunneet, että se kotivara pitäisi olla näihin tilanteisiin. Luoja että on itsekästä sakkia. Mitään ei viitsitä ja sitten vaaditaan että kyllä mulla on oikeus mennä tartuttamaan muita koska oon yksinhuoltaja.
Mikä on tekosyysi ettet ala mun kauppakuskiksi?
Vierailija kirjoitti:
Minulle tuli yllättäen kassajonossa yskäkohtaus ja nenä meni tukkoon takanaseisovan rouvan voimakkaasta hajusteesta. Rouva otti onneks tämän jälkeen etäisyyttä ja katsoi kauhistuneena. Hän marmatti jotain yskästäni ja onneksi sain sanottua mistä yskä johtui.
Harvoin reagoin näin voimakkaasti hajusteihin. Normaalisti nenä menee vain tukkoon.
Just tämä! Ei sitä yskää välttämättä ole kotona, mutta ulkona tai siellä kaupassa jokin ärsyke voi sen laukaista. Kuka tahansa voi olla viruksen kantaja, mutta eipä sitä voi siitä päätellä yskiikö joku vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se poika oli siellä? Hänkö valitsee perheenne ostokset?
Käyn lapsen kanssa kaupassa ja poika tykkää myös kauppakäynneistä. Haluaa valita hedelmät ja punnita ne ja käydä itsepalvelukassalla. En myöskään YH:na voi jättää poikaa yksin kotiin.
ap
Onko pojan nimi Arto ja hän on 48 vuotias?
A) Pikkupoika tartuttaa siinä missä iso ukkokin.
B) Kukaan ei voi tietää itse, että onko koronaa vai ei.
C) Lapset vähä oireisina levittävät tehokkaasti.
D) Itsekkäät ihmiset eivät ymmärrä, että muulla voi olla perheissä esim. syöpää tms. eli he eivät voi jälkikasvusi takia ottaa mitään riskejä. Et voi arvioida koronariskejä vain oman perheesi näkökulmasta.
E) Olet epäonnistunut kasvattaja, jos ratasiän ylittänyt lapsesi ei osaa yskiä hihaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn, kun tuota ap:n yh-kommenttia on miinustettu, että jos on yh niin pitäisikö lapsi siis jättää yksin kotiin kauppareissun ajaksi? Siis ihan pieni lapsikin, lisäksi kaikkialla ei ole kauppakassipalvelua tai kauppaa lähellä ja vaikka olisikin, niihin voi olla pitkä toimitusaika ja välillä voi tulla yllättäen tarve mennä heti kauppaan.
No niinpä, eihän sitä voi mitenkään ennustaa milloin itse tai lapsi sattuu sairastumaan. Kauppakassipalvelun saa ehkä viikon-parin päähän ja se on aika pitkä aika olla ilman ruokaa lapsen kanssa. Ne myös maksaa, lomautetulla pienituloisella yh:lla ei välttämättä ole varaa semmoiseen... Joskus on vaan välttämätöntä ottaa se lapsi mukaan kauppaan, jopa vähän kipeänä. Toivon mukaan kukaan ei kuitenkaan ota lapsia kauppaan jos ei ole pakko.
Sullako on niin huonot välit kaikkiin paikkakuntalaisiin, ettei kukaan suostu ees tossa tilanteessa auttamaan? Aika surullista. :(
Kerropas millä paikkakunnalla asut niin katsotaan. Sinähän voit tulla, jos asutaan samalla.
Vierailija kirjoitti:
Joopa joo. Jos ei ole sairas voi silti yllättäen alkaa yskittää. Ihan vaan katupöly tai siitepöly, tai kuiva ilma voi sen aiheuttaa. Minkäs teet? Näin voi ihan hyvin käydä aikuisellekin. Yskä kun on refleksi joka puhdistaa hengitysteitä. Sitä on lähes mahdoton vastustaa kun kurkkua alkaa kutittaa. Mistäpä sen osaa ennakoida että alkaa yskittämään jos todellakaan ei mitään flunssaa ole?
Näin on, mutta entäpä jos yskii kunnolla sinne kyynärvarteen, niin ei tarvitse ympäristön huolestua. Jo 2v lapsi osaa, jos opetettu.
Vierailija kirjoitti:
Mä yskäisin yksi päivä kans Citymarketissa (poltan tupakkaa) niin kaikki ympäriltä vaan loittoni ja vähän naurahdin.
Joo. Tehokas keino häätää etäämmälle tampiot jotka ei muuten tajua pitää turvaväliä 😄
Itse haluaisin hyvän maskeeraajan ja samanlaisia paiseita naamaan kuin The Stand minisarjan virusta sairastavilla. Olisi mukava testata vieläkö porukka yrittää tulla iholle.
En minä vaan pikku flunssassa missään karanteenissa ollut, eikä töissä ollut puhettakaan, että pitäisi jäädä kotiin. Ei ilmeisesti ollut korona.
Itse saanut hulluja yskä kohtauksia, kestävät jopa sen 3 minuuttia. Testejä tehty ei astmaa,allergiaa ei mitään.
Rupeaa vaan ihan hirveästi "kutittamaan,pistelemään" keuhkoputkessa tai jotain.
Jopa miettinyt että siinä tilassa missä olen on ollut sen ilma ongelma?
Siis näitä kohtauksia tullut sitten kun olen ollut 9-vuotias. Nyt 30-vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sullako on niin huonot välit kaikkiin paikkakuntalaisiin, ettei kukaan suostu ees tossa tilanteessa auttamaan? Aika surullista. :(
No, millos tuot sen ruokakassin mulle? Täällä jo odotellaan. Vai eikö sulla ole yhtään auttamishalua? Aika surullista.
Vierailija kirjoitti:
Allergia ei esimimerkiksi ole sellainen asia joka tarttuu yhtään kehenkään. On monia muitakin vaivoja ja sairauksia, jotka ei tartu muihin ihmisiin. Ei niiden vuoksi jäädä kotiin, ellei oman voinnin takia ole pakko. Tarttuvat sairaudet ovat asia erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ovat tosi itsekkäitä. On vaikea ymmärtää, että monissa perheissä on riskiryhmäläisiä. Välittävät vain siitä, että kun heitä ei korona haittaa niin muista viis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin on, mutta entäpä jos yskii kunnolla sinne kyynärvarteen, niin ei tarvitse ympäristön huolestua. Jo 2v lapsi osaa, jos opetettu.
Tottakai, mutta siitähän täällä ei nyt meuhkata vaan yskimisestä ylipäätään. Ihan kuin ihmiset ei tajuaisi että on muitakin syitä jotka yskittää kuin korona. Eikä myöskään sitä että Koronan voi saada yhtä hyvin sellaiselta joka ei yski. Pitäkää itse huoli niistä turvaväleistä älkääkä ängetkö iholle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Allergia ei esimimerkiksi ole sellainen asia joka tarttuu yhtään kehenkään. On monia muitakin vaivoja ja sairauksia, jotka ei tartu muihin ihmisiin. Ei niiden vuoksi jäädä kotiin, ellei oman voinnin takia ole pakko. Tarttuvat sairaudet ovat asia erikseen.
Mutta voisko silloin silti yskiä sivistyneesti käsivarteen tai nenäliinään, eikä pärskiä päin surutta?
Minulle tuli yllättäen kassajonossa yskäkohtaus ja nenä meni tukkoon takanaseisovan rouvan voimakkaasta hajusteesta. Rouva otti onneks tämän jälkeen etäisyyttä ja katsoi kauhistuneena. Hän marmatti jotain yskästäni ja onneksi sain sanottua mistä yskä johtui.
Harvoin reagoin näin voimakkaasti hajusteihin. Normaalisti nenä menee vain tukkoon.