Tuttavapiirissä monta diplomi-insinööriä tai insinööriä, kenelläkään ei ole perhettä
Yksi johtavassa asemassakin oleva perheetön, tosin gayradarini värähtää kohdalla. Myös erikoisia, valtavirrasta poikkeavia harrastuksia usealla. Juuri kenelläkään ei ole mitään trendikästä harrastusta, kuten esim. laskettelua tmv. Yksi harrastaa joukkoliikennettä, toinen harrastaa merenkulkua, toinen harrastaa ilmailua yms.
Näille perheettömille on yhteistä, että harrastukset on erikoisia. Karkottaako valtavirrasta poikkevat harrastukset ja mielenkiinnon kohteet ikäisensä naiset?
M34, DI.
Kommentit (55)
"eivät tajua, että pyysin juuri treffeille"
-Mulle käy välillä niin että joskus vuosien päästä tajuan että hitto, joku taisi silloin kerran yrittää iskeä.
Vierailija kirjoitti:
Teknisellä alalla itsekin olevana, arvioisin että naisten mieskriteeristö Suomessa menee keskimäärin seuraavassa järjestyksessä:
1. Ulkonäkö
2. Tulot/ varakkuus
3. Sosiaalinen asema (paljon kavereita ja vielä tärkeämpää, paljon "verkostoitumista")
4. Eksoottisuus/ jännittävyys ( esim. ihonväri, vaarallinen elämäntapa jne.)
5. Naisten mielestä seksikkäät harrastukset ja ammatit ja muut osaamiset ( esim. vuorikiipeilijä, poliisi, motocross-harrastaja, nyrkkeilijä, laulaja, kitaransoittaja, lääkäri, tappelu lauantaiöisin nakkikiskalla, bodaus, jne.)
...
...
...
...
...
...
...
95. Harrastukset ja ammatit ja osaamiset, jotka ovat järkeviä muttei naisten mielestä seksikkäitä ( esim. insinööri, suunnittelija, tietokoneharrastus, lukeminen jne.)
----------------------------------------
Voidaan siis havaita, että mies voi olla maailmanluokan tekninen osaaja, muttei kiinnosta naisia, koska ei ole naisten kriteerilistalla mitattuna yhtään mitään. Siitä voidaan sitten keskustella, että onko oikein että naiset suosivat niitä asioita mitä nyt miehissä nykyään suosivat. Joskus aiemmin naisten listalla järkevät ammatit ja harrastukset olivat paljon korkeammalla.
M/39
Miksi ei olisi "oikein" että naiset tekevät valintansa omien arvojensa pohjalta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teknisellä alalla itsekin olevana, arvioisin että naisten mieskriteeristö Suomessa menee keskimäärin seuraavassa järjestyksessä:
1. Ulkonäkö
2. Tulot/ varakkuus
3. Sosiaalinen asema (paljon kavereita ja vielä tärkeämpää, paljon "verkostoitumista")
4. Eksoottisuus/ jännittävyys ( esim. ihonväri, vaarallinen elämäntapa jne.)
5. Naisten mielestä seksikkäät harrastukset ja ammatit ja muut osaamiset ( esim. vuorikiipeilijä, poliisi, motocross-harrastaja, nyrkkeilijä, laulaja, kitaransoittaja, lääkäri, tappelu lauantaiöisin nakkikiskalla, bodaus, jne.)
...
...
...
...
...
...
...
95. Harrastukset ja ammatit ja osaamiset, jotka ovat järkeviä muttei naisten mielestä seksikkäitä ( esim. insinööri, suunnittelija, tietokoneharrastus, lukeminen jne.)
----------------------------------------
Voidaan siis havaita, että mies voi olla maailmanluokan tekninen osaaja, muttei kiinnosta naisia, koska ei ole naisten kriteerilistalla mitattuna yhtään mitään. Siitä voidaan sitten keskustella, että onko oikein että naiset suosivat niitä asioita mitä nyt miehissä nykyään suosivat. Joskus aiemmin naisten listalla järkevät ammatit ja harrastukset olivat paljon korkeammalla.
M/39
Miksi ei olisi "oikein" että naiset tekevät valintansa omien arvojensa pohjalta?
Lisäksi nuo harrastukset ja ammatit usein tarkoittavat varsin hyvää tilannetta kohdassa 2.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen naimisissa insinöörin kanssa. Olen kyllä itsekin insinööri.
Kummallakin kieltämättä harrastuksia jotka poikkeavat valtavirrasta. Osa harrastuksista yhteisiä.
Insinöörejä on todella paljon ja monenlaisia. Yhtä selitystä tuskin asialle on.
Ehkä monet enemmän tekniikasta kuin ihmisistä kiinnostuneet hakeutuvat juuri insinööriksi opiskelemaan. Lisäksi kun suurin osa insinööri opiskelijoista on poikia ei opiskelujen/työn parista löydä niin helposti naista. Nämä puolet mielestäni selittävät osaltaan miksi insinöörejä paljon sinkkuina.
En usko, että insinöörejä on paljon sinkkuina. Koulutetut miehet pariutuvat huomattavasti useammin kuin kouluttamattomat.
korjaisin hieman... paljon vastentahtoisesti sinkkuina
Insinöörit ovat kuitenkin usein myös älykkäitä, joten he ymmärtävät naisen arvon ja merkityksen.
No mikäs tämä merkitys on, kun näin seka-inssinä (2xins/1xDI) en o7kein ole vielä hiffannut tuota. Aunakaan välttämätöntä merkitystä nainen ei edusta...
Merkitys miehelle on juurikin se nolla.
Ja jos on niin laukkaavat vieraissa.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen miehille visiittejä kouluihin, joissa on aineenopettajia (esim. yläkoulut ja lukiot). Heillä on tapana painaa pitkää päivää, elää hieman tylsästi ja huomattava osa on sinkkuja.
Olet ihan oikeassa. Elän tylsästi, painan pitkää päivää ja olen sinkku heteromies :D
- mfk-ope
Vierailija kirjoitti:
Minulla on DI puolisona. Vähän erikoisia juttuja välillä, suuri kiinnostus juniin/ junaliikenteeseen. Ja matemaattisesti erittäin lahjakas.Meillä on hyvin perinteinen jako kotitöissä, minä huolehdin « naisten hommista» ja mies miesten hommista. Toimii meillä hyvin. Mies osaa oikein hyvin hoitaa remonttihommat ja muut tämmöset asiat. Sanoisin että hyvä aviomies ja isä lapsille. Mies on joskus kertonut että ihastui minussa nimenomaan siihen naisellisuuteen ja että ollaan « vastakohtia» mutta täydennetään toisiamme. Ollaan onnellisia yhdessä.
Nämä erikoiset jutut, kuten suuri kiinnostus rautateihin, ovat juuri niitä asioita, joita neurotyypilliset ihmiset eivät tajua ikäpäivänä. Omalla kohdalla on suuri kiinnostus lentokoneisiin teknisellä tasolla. Liikennelentäjäksi minusta ei olisi, mutta teknisellä tasolla kiinnostaa valtavan paljon. Voisin pitää aiheesta vaikkapa viikon monologin, mutta epäilen, että suurempi osa neurotyypillisistä ihmisistä pitkästyisi. Itse en taas ymmärrä tai jaksa kovin paljoa neurotyypillisiä ihmisiä, kun ei ne heidän jutut kiinnosta millään tavalla.
AP
Miksi erilaisuus taas kauhistuttaa? Mua taas kuvottaa nämä hajuttomat ja mauttomat ihmiset jotka lampaina vaan osaavat käydä töissä ja sitten ti ja to lenkille tuulipuvussa.
Varsinkin noi ylimieliset urheillulliset miehet ovat jotain käsittämättömän tylsiä ja inhottavia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen aika paljon insinöörejä, koska olen itsekkin sellainen.
Ei kyllä ihan äkikseltään tule yhtään poikamiestä mieleen, kaikilla on perhe tai vähintään kumppani.
Harrastuksia on laidasta laitaan, mm. sukellus, metsästys, kalastus, pyöräiliy, juokseminen, moottoripyörät, veneily, puutyöt, metallityöt, autot, jääkiekko, jalkapallo jne.
Omassa tuttavapiirissä siis kenelläkään ei ole tuollaisia harrastuksia, vaan harrastukset on enemmänkin asiaharrastuksia, jotka on varmaan tyypillisä asseille. Asiaan perehdytään pitkään ja hartaasti.
Yksi tyyppi tietää ulkoa aivan jokaisen HSL-alueen bussireitin, toisella tosin on lentolupakirja, toisella mielenkiinnon kohteena on laivat. Yksi kuvailee SÄHKÖPYLVÄITÄ ja linjoja, koska ne on kuulemma mielenkiintoisia arkkitehtuurisesti. Toinen tietää aivan kaiken tietämisen arvoisen ydinvoimaloista.
Kuulostaako aspergeriltä?
ap
Voitko kertoa lisää sähköpylväitä kuvailevasta kaveristasi? Ja ehkä antaa mulle sen yhteystiedot?
En pilaillut, ap!
Mä olen naimisissa DI:n kanssa. Kaikki mieheni opiskelijakaverit jotka tunnen, ovat naimisissa. Meillä on kaveripiirissä useampikin DI ja insinööri, kaikki perheellisiä. Vieläpä niin että nämä kaikki ovat menneet naimisiin suhteellisen nuorina sekä saaneet lapsia alle keskiverron iän.
Jollakulla voi olla vähän erikoisempia harrastuksia mutta enimmäkseen sieltä löytyy laskettelua, golfia, veneilyä, kuntosalia, erilaisia urheilulajeja, moottoripyöräilyä...
Vierailija kirjoitti:
Mä olen naimisissa DI:n kanssa. Kaikki mieheni opiskelijakaverit jotka tunnen, ovat naimisissa. Meillä on kaveripiirissä useampikin DI ja insinööri, kaikki perheellisiä. Vieläpä niin että nämä kaikki ovat menneet naimisiin suhteellisen nuorina sekä saaneet lapsia alle keskiverron iän.
Jollakulla voi olla vähän erikoisempia harrastuksia mutta enimmäkseen sieltä löytyy laskettelua, golfia, veneilyä, kuntosalia, erilaisia urheilulajeja, moottoripyöräilyä...
Onko ne tuotantotalous-dippainssejä eli kylterimulkkuja insinöörin valeasussa? Harrastukset ainakin viittaisi siihen suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen aika paljon insinöörejä, koska olen itsekkin sellainen.
Ei kyllä ihan äkikseltään tule yhtään poikamiestä mieleen, kaikilla on perhe tai vähintään kumppani.
Harrastuksia on laidasta laitaan, mm. sukellus, metsästys, kalastus, pyöräiliy, juokseminen, moottoripyörät, veneily, puutyöt, metallityöt, autot, jääkiekko, jalkapallo jne.
Omassa tuttavapiirissä siis kenelläkään ei ole tuollaisia harrastuksia, vaan harrastukset on enemmänkin asiaharrastuksia, jotka on varmaan tyypillisä asseille. Asiaan perehdytään pitkään ja hartaasti.
Yksi tyyppi tietää ulkoa aivan jokaisen HSL-alueen bussireitin, toisella tosin on lentolupakirja, toisella mielenkiinnon kohteena on laivat. Yksi kuvailee SÄHKÖPYLVÄITÄ ja linjoja, koska ne on kuulemma mielenkiintoisia arkkitehtuurisesti. Toinen tietää aivan kaiken tietämisen arvoisen ydinvoimaloista.
Kuulostaako aspergeriltä?
ap
Just makeet harrastukset!:)
T: Ilmailu/sotaharrastaja ja intohimoinen Pienoismallarinörtti-isä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ne tuotantotalous-dippainssejä eli kylterimulkkuja insinöörin valeasussa? Harrastukset ainakin viittaisi siihen suuntaan.
Tuta-dipat on yleensä neurotyypillisiä. Samaan sakkiin menee, kuin kauppislaiset. Oikeat nörtit löytyy esim. sähkötekniikasta, teknillisestä fysiikasta jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen kokonaisen karsinallisen tikkiläisiä joita toi kuvaa suhteellisen hyvin, paitsi lapsia ei tehneet erityisen nuorena. Lisäksi käyttävät myös pastellivärisiä ja kuvioituja kauluspaitoja, seuraavat kulttuuria ja järjestävät keskenään viininmaisteluiltoja.
Voitko kertoa lisää sähköpylväitä kuvailevasta kaveristasi? Ja ehkä antaa mulle sen yhteystiedot?