Tuttavapiirissä monta diplomi-insinööriä tai insinööriä, kenelläkään ei ole perhettä
Yksi johtavassa asemassakin oleva perheetön, tosin gayradarini värähtää kohdalla. Myös erikoisia, valtavirrasta poikkeavia harrastuksia usealla. Juuri kenelläkään ei ole mitään trendikästä harrastusta, kuten esim. laskettelua tmv. Yksi harrastaa joukkoliikennettä, toinen harrastaa merenkulkua, toinen harrastaa ilmailua yms.
Näille perheettömille on yhteistä, että harrastukset on erikoisia. Karkottaako valtavirrasta poikkevat harrastukset ja mielenkiinnon kohteet ikäisensä naiset?
M34, DI.
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kuumana juuri tuollaisiin. Valitettavasti he eivät uskalla lähestyä, olen melko kaunis urheilullinen nainen. Jos lähestyn itse, eivät joko tajua, että pyysin juuri treffeille (en käytä treffit sanaa vaan kysyn johonkin tapahtumaan tms.) tai sitten heitä ei kiinnosta.
Noh, klinikalla saa nainen yksinkin perheen.
Miksi et käytä treffi-sanaa?
Ja mitä muuta tuot suhteeseen kuin ulkonäkösi? Miksi nätin naaman pitäisi riittää?
Nätin naaman ei pitäisi missään nimessä riittää. Mutta miten tutustut henkilöön, jollet käy missään hänen kanssaan niin, että voitaisiin jutella?
Mitäkö toisin suhteeseen? Läheisyyttä, rakkautta, seksiä. Osaan myös keskustella monista eri aihepiirien asioista ja ajankohtaisista asioista, unohtamatta huumoria. Perinteiset kotityöt onnistuvat ja olen kuulemma myös hyvä laittamaan ruokaa. Osaan myös niitä vanhanaikaisesti ajateltuja ns. miesten töitä, esimerkiksi pienet sähkötyöt, maalaus, tapetointi, monet puutarhatyöt ja auton perushuollon. Ja tienaan keskimääräistä hieman paremmin, joten elättäjää en tarvitse. Elämänkumppani on hakusessa, eikä mikään objekti.
Vierailija kirjoitti:
Olen naimisissa insinöörin kanssa. Olen kyllä itsekin insinööri.
Kummallakin kieltämättä harrastuksia jotka poikkeavat valtavirrasta. Osa harrastuksista yhteisiä.
Insinöörejä on todella paljon ja monenlaisia. Yhtä selitystä tuskin asialle on.
Ehkä monet enemmän tekniikasta kuin ihmisistä kiinnostuneet hakeutuvat juuri insinööriksi opiskelemaan. Lisäksi kun suurin osa insinööri opiskelijoista on poikia ei opiskelujen/työn parista löydä niin helposti naista. Nämä puolet mielestäni selittävät osaltaan miksi insinöörejä paljon sinkkuina.
Onko insinöörejä paljon sinkkuina? Itse luulisin että ei ole. Hyvin tuntuvat kelpaavan parisuhdemarkkinoilla.
Vierailija kirjoitti:
Lisättäkööt vielä, että meille yhteistä lienee myös tietty asperger-piirre, jonka voinee päätellä harrastuksistakin...
ap
Tämä mulle tulikin tuosta aloituksestasi mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen aika paljon insinöörejä, koska olen itsekkin sellainen.
Ei kyllä ihan äkikseltään tule yhtään poikamiestä mieleen, kaikilla on perhe tai vähintään kumppani.
Harrastuksia on laidasta laitaan, mm. sukellus, metsästys, kalastus, pyöräiliy, juokseminen, moottoripyörät, veneily, puutyöt, metallityöt, autot, jääkiekko, jalkapallo jne.
Omassa tuttavapiirissä siis kenelläkään ei ole tuollaisia harrastuksia, vaan harrastukset on enemmänkin asiaharrastuksia, jotka on varmaan tyypillisä asseille. Asiaan perehdytään pitkään ja hartaasti.
Yksi tyyppi tietää ulkoa aivan jokaisen HSL-alueen bussireitin, toisella tosin on lentolupakirja, toisella mielenkiinnon kohteena on laivat. Yksi kuvailee SÄHKÖPYLVÄITÄ ja linjoja, koska ne on kuulemma mielenkiintoisia arkkitehtuurisesti. Toinen tietää aivan kaiken tietämisen arvoisen ydinvoimaloista.
Kuulostaako aspergeriltä?
ap
Kuulostaa, todellakin. Olen itse DI-nainen ja ei kyllä omista opiskelukavereista tai tuttavapiiristä tule mieleen ketään perheetöntä diplomi-insinööriä. Asperger-piirteiden veikkaan olenvan keskimääräistä yleisempiä insinööreillä, koska poikien mielenkiinnonkohteet ovat usein sellaisia, että tekniikka kiinnostaa. Monet ovat myös matemaattisesti lahjakkaita. Oma mies ei ole insinööri, mutta selvästi as-piirteinen ja lapsellamme on diagnoosikin, joten aspergerista tiedän jotain. Tunnen monia naisia, jotka ovat menneet naimisiin vähän erikoisemman as-piirteisen miehen kanssa. Siinä on omat haasteensa, mutta myös viehätyksensä. Kunhan ei nyt joka päivä tarvitse HSL:n bussireiteistä tai sähköpylväistä keskustella.
Vierailija kirjoitti:
Kummallakin kieltämättä harrastuksia jotka poikkeavat valtavirrasta. Osa harrastuksista yhteisiä.
Ehkä monet enemmän tekniikasta kuin ihmisistä kiinnostuneet hakeutuvat juuri insinööriksi opiskelemaan. Lisäksi kun suurin osa insinööri opiskelijoista on poikia ei opiskelujen/työn parista löydä niin helposti naista. Nämä puolet mielestäni selittävät osaltaan miksi insinöörejä paljon sinkkuina.
En usko, että insinöörejä on paljon sinkkuina. Koulutetut miehet pariutuvat huomattavasti useammin kuin kouluttamattomat.
Vanhan liiton stereotyyppinen insinöörismies ei kyllä mitenkään väräytä naisen viisaria parisuhderintamalla. Eli just se kuivakan laiha ja lihakseton, hiirenharmaanruskeatukkainen (kampaus joko reilusti mallistaan ylikasvanut tai millinkoneella sängeksi "edullisesti" ajeltu - tai ohimoilta ja päälaelta jo harveneva), ohuet huulet (=pihiyden merkki), kelmeä iho, nenällä mitäänsanomattomat "hengettömät" tai ohuen metallisankaiset tylsät rillit, Yllä ei minkään värinen pikkuruutuinen kauluspaita sullottuna aavistuksen liian korkeavyötäröisiin ja malliitaan jo hiukan vanhentuneisiin farkkuihin. Jalassa nahkaiset läppäkengät. Takkina 2000-luvun alun nahkatakki ja vakiovarusteena myös nahkainen työsalkku. Harvasanainen, kuivahuumorinen ja äärettömän itara, joka pennistään kynsin ja hampain kiinni pitävä. Ei todellakaan maksa treffeillä mitään saati sitten myöhemmin parisuhteessa. Kaikki kulut jaetaan pennilleen tasan. Asunnon kaikki huonekalut saatu lahjoituksena lapsuudenkodista tai ostettu käytettyin halavalla.
Kuka hitto tuollaisen kanssa haluaa perhettä perustaa tai edes seurustella?
Edellisessä työpaikassani oli useampi 30-40v (d-)inssejä jotka olivat poikamiehiä. Osalla oli kyllä heila, mutta mahdollisten lisääntymisvaatimusten pelossa tapailusekstailua pidemmälle ei menty ja asuttiin erillään.
Yhteistä kaikille kuitenkin raaka järkipäätös olla ilman (vakituista) naisseuraa, koska se taas sitten ennemmin tai myöhemmin johtaa niin ajallisiin kuin rahallisiin resurssivajetilanteisiin.
Ai stana kun oiisi osannut olla itse samanlainen. Monelta turhuudelta olisi välttynyt.
Minulla on DI puolisona. Vähän erikoisia juttuja välillä, suuri kiinnostus juniin/ junaliikenteeseen. Ja matemaattisesti erittäin lahjakas.Meillä on hyvin perinteinen jako kotitöissä, minä huolehdin « naisten hommista» ja mies miesten hommista. Toimii meillä hyvin. Mies osaa oikein hyvin hoitaa remonttihommat ja muut tämmöset asiat. Sanoisin että hyvä aviomies ja isä lapsille. Mies on joskus kertonut että ihastui minussa nimenomaan siihen naisellisuuteen ja että ollaan « vastakohtia» mutta täydennetään toisiamme. Ollaan onnellisia yhdessä.
Olisin ottanut diplomi-insinöörin, mutta hän käytti liikaa alkoholia. Siis todellakin liikaa. En halunnut elää päiväkännääjän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vanhan liiton stereotyyppinen insinöörismies ei kyllä mitenkään väräytä naisen viisaria parisuhderintamalla. Eli just se kuivakan laiha ja lihakseton, hiirenharmaanruskeatukkainen (kampaus joko reilusti mallistaan ylikasvanut tai millinkoneella sängeksi "edullisesti" ajeltu - tai ohimoilta ja päälaelta jo harveneva), ohuet huulet (=pihiyden merkki), kelmeä iho, nenällä mitäänsanomattomat "hengettömät" tai ohuen metallisankaiset tylsät rillit, Yllä ei minkään värinen pikkuruutuinen kauluspaita sullottuna aavistuksen liian korkeavyötäröisiin ja malliitaan jo hiukan vanhentuneisiin farkkuihin. Jalassa nahkaiset läppäkengät. Takkina 2000-luvun alun nahkatakki ja vakiovarusteena myös nahkainen työsalkku. Harvasanainen, kuivahuumorinen ja äärettömän itara, joka pennistään kynsin ja hampain kiinni pitävä. Ei todellakaan maksa treffeillä mitään saati sitten myöhemmin parisuhteessa. Kaikki kulut jaetaan pennilleen tasan. Asunnon kaikki huonekalut saatu lahjoituksena lapsuudenkodista tai ostettu käytettyin halavalla.
Kuka hitto tuollaisen kanssa haluaa perhettä perustaa tai edes seurustella?
Ohuet huulet = piheyden merkki...
ja naiset tykkää tästä viestistä
Kaikki tuntemani ikisinkkumiehet ovat dippainssejä/tekniikan tohtoreita. Kivoja tyyppejä, toki nörtähtäviä mutta sosiaalisesti ihan ok eli se ei ainakaan selitä. En tiedä miksi eivät ole naista saaneet, vaikka käyvät ulkona siinä missä muutkin
Vierailija kirjoitti:
Edellisessä työpaikassani oli useampi 30-40v (d-)inssejä jotka olivat poikamiehiä. Osalla oli kyllä heila, mutta mahdollisten lisääntymisvaatimusten pelossa tapailusekstailua pidemmälle ei menty ja asuttiin erillään.
Yhteistä kaikille kuitenkin raaka järkipäätös olla ilman (vakituista) naisseuraa, koska se taas sitten ennemmin tai myöhemmin johtaa niin ajallisiin kuin rahallisiin resurssivajetilanteisiin.
Ai stana kun oiisi osannut olla itse samanlainen. Monelta turhuudelta olisi välttynyt.
Jep,
työ - harastukset - nainen/perhe/kakarat
kahteen riittää aika mukavasti ja yksi estää tehokkaasti elämisen, kuluttaen resurssit kuin syöpä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko, että insinöörejä on paljon sinkkuina. Koulutetut miehet pariutuvat huomattavasti useammin kuin kouluttamattomat.
korjaisin hieman... paljon vastentahtoisesti sinkkuina
Insinöörit ovat kuitenkin usein myös älykkäitä, joten he ymmärtävät naisen arvon ja merkityksen.
Olen itse DI kuten miehenkin, molemmat teemme kotihommia ilman mitään miesten naisten asetelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
korjaisin hieman... paljon vastentahtoisesti sinkkuina
Insinöörit ovat kuitenkin usein myös älykkäitä, joten he ymmärtävät naisen arvon ja merkityksen.
No mikäs tämä merkitys on, kun näin seka-inssinä (2xins/1xDI) en o7kein ole vielä hiffannut tuota. Aunakaan välttämätöntä merkitystä nainen ei edusta...
Teknisellä alalla itsekin olevana, arvioisin että naisten mieskriteeristö Suomessa menee keskimäärin seuraavassa järjestyksessä:
1. Ulkonäkö
2. Tulot/ varakkuus
3. Sosiaalinen asema (paljon kavereita ja vielä tärkeämpää, paljon "verkostoitumista")
4. Eksoottisuus/ jännittävyys ( esim. ihonväri, vaarallinen elämäntapa jne.)
5. Naisten mielestä seksikkäät harrastukset ja ammatit ja muut osaamiset ( esim. vuorikiipeilijä, poliisi, motocross-harrastaja, nyrkkeilijä, laulaja, kitaransoittaja, lääkäri, tappelu lauantaiöisin nakkikiskalla, bodaus, jne.)
...
...
...
...
...
...
...
95. Harrastukset ja ammatit ja osaamiset, jotka ovat järkeviä muttei naisten mielestä seksikkäitä ( esim. insinööri, suunnittelija, tietokoneharrastus, lukeminen jne.)
----------------------------------------
Voidaan siis havaita, että mies voi olla maailmanluokan tekninen osaaja, muttei kiinnosta naisia, koska ei ole naisten kriteerilistalla mitattuna yhtään mitään. Siitä voidaan sitten keskustella, että onko oikein että naiset suosivat niitä asioita mitä nyt miehissä nykyään suosivat. Joskus aiemmin naisten listalla järkevät ammatit ja harrastukset olivat paljon korkeammalla.
M/39
Suosittelen miehille visiittejä kouluihin, joissa on aineenopettajia (esim. yläkoulut ja lukiot). Heillä on tapana painaa pitkää päivää, elää hieman tylsästi ja huomattava osa on sinkkuja.
Olen naimisissa insinöörimiehen kanssa, itse olen asiakaspalvelutyössä (minulla on sekä tradenomin että lentoemännän koulutus, mutta en enää ole muutamaan vuoteen tehnyt lentoemännän hommia).
Mieheni harrastuksia on lukeminen, lenkkeily, kuntosalilla käynti ja kesäisin moottoripyörä. Nyt hän tosin rakentaa meille taloa ja kaikki aika menee siihen. Mies on matemaattisesti lahjakas ja taitava käsistään, ja meidän edellisen kodin remontoi lattiasta kattoon ihan itse. Hän on introvertti, kuten insinöörien usein ajatellaan olevan, mutta ei mitenkään as-piirteinen. Tyttöystäviäkin oli ollut ennen minua, että ehkä hän osaa ja haluaa olla naisten kanssa 🙄😁
Olen tuntenut vain varattuja inssejä, ja olin jopa naimisissa yhden dippa- sellaisen kanssa. Rentoa ja hauskaa porukkaa mielestäni.
Firmassa noita on aika lailla ja ainakin ne jotka tunnen paremmin on kaikki perheellisiä ja ihmettelee etätyön ja lasten kotiopiskelun yhteensovittamisongelmia palavereissa.