Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuttavapiirissä monta diplomi-insinööriä tai insinööriä, kenelläkään ei ole perhettä

Vierailija
10.04.2020 |

Yksi johtavassa asemassakin oleva perheetön, tosin gayradarini värähtää kohdalla. Myös erikoisia, valtavirrasta poikkeavia harrastuksia usealla. Juuri kenelläkään ei ole mitään trendikästä harrastusta, kuten esim. laskettelua tmv. Yksi harrastaa joukkoliikennettä, toinen harrastaa merenkulkua, toinen harrastaa ilmailua yms.
Näille perheettömille on yhteistä, että harrastukset on erikoisia. Karkottaako valtavirrasta poikkevat harrastukset ja mielenkiinnon kohteet ikäisensä naiset?
M34, DI.

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman tuttavapiirini DI:t ovat joko avo- tai avioliitoissa.

Vierailija
2/55 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkakaa seurustella keskenänne kerta jokainen tuntuu kuuluvan g-kerhoon

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelevat rationaalisesti.

Vierailija
4/55 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pojat on alan opiskelijoita. Kummallakaan ei ole edes mielenkiintoa. Tuli varmaan opetettua liian hyvin ruuanlaitot sun muut kotihommat, niin eivät tarvitse ketään palvelemaan itseään. Kumpikaan ei ole erityisen lapsirakaskaan ja toinen sanoi suoraan, että suvussa on liikaa sairauksia ja autismia, hän ei halua periyttää niitä kellekään taakaksi.

Vierailija
5/55 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla pojat on alan opiskelijoita. Kummallakaan ei ole edes mielenkiintoa. Tuli varmaan opetettua liian hyvin ruuanlaitot sun muut kotihommat, niin eivät tarvitse ketään palvelemaan itseään. Kumpikaan ei ole erityisen lapsirakaskaan ja toinen sanoi suoraan, että suvussa on liikaa sairauksia ja autismia, hän ei halua periyttää niitä kellekään taakaksi.

Ei milleniaalit tarvitse ketään palvelemaan. Ajat ja tavat on muuttuneet. Jos tarvitsee siivoojan talouteen, voi sen tilata siivouspalvelusta. Ruuankin voi tilata Woltilla. En itsekään ole kovin lapsiarakas enkä perheenisätyyppiä. Arvomaailmoihini  kuuluu kunnianhimo, koulujen käynti yms. 

ap

Vierailija
6/55 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kotona tekniikan tohtori. Hyvä aviomies ja perheenisä. Teknisillä aloilla vaan pitää opiskella pudemmälle kuin muiden, että löytyy kykyjä perheellistyä.

Vierailija
7/55 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoo paljon sinusta ja pojistasi, jos ainoa syy hankkia puoliso on se että sillä voi teetättää kotityöt tai lapsia. Ei hyvää päivää!

Vierailija
8/55 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttären kihlattu on DI ja ihan meganörtti, harrastuksetkin ovat tavallisen pulliaisen mielestä ihan ufoja. Tytölle kuitenkin tuntuu sekä kelpaavan että sopivan. 

Vierailija
9/55 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen aika paljon insinöörejä, koska olen itsekkin sellainen.

Ei kyllä ihan äkikseltään tule yhtään poikamiestä mieleen, kaikilla on perhe tai vähintään kumppani.

Harrastuksia on laidasta laitaan, mm. sukellus, metsästys, kalastus, pyöräiliy, juokseminen, moottoripyörät, veneily, puutyöt, metallityöt, autot, jääkiekko, jalkapallo jne.

Vierailija
10/55 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kotona tekniikan tohtori. Hyvä aviomies ja perheenisä. Teknisillä aloilla vaan pitää opiskella pudemmälle kuin muiden, että löytyy kykyjä perheellistyä.

Kykyä perheellistyä = pitää olla riittävän hyvät tulot että kelpaa naisille insinöörinä.

(Suomi-Nainen-Suomi -sanakirja, 2020)

Vierailija
12/55 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei milleniaalit tarvitse ketään palvelemaan. Ajat ja tavat on muuttuneet. Jos tarvitsee siivoojan talouteen, voi sen tilata siivouspalvelusta. Ruuankin voi tilata Woltilla. En itsekään ole kovin lapsiarakas enkä perheenisätyyppiä. Arvomaailmoihini  kuuluu kunnianhimo, koulujen käynti yms. 

ap

Kovat arvot. Ei loppupeleissä oikeasti viehätä naisia. 

Vierailija
13/55 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isäni on DI ja sivussa on niitä muutenkin paljon. Kaikki on kyllä perheellisiä. Isässäni on ehkä jonkinlaisia as-piirteitä mutta ei diagnoosia. Omalla pojallani on asperger mutta hän taas on on ihan toisenlaisella alalla. Sivumennen sanoen on ollut helpotus, että aspereger tunnistetaan nykyään myös muista kuin niistä stereotyyppisistä "insinööripiirteistä", ja sen myötä sitten poikani on saanut tukea, vaikka diagnoosi tulikin vähän vanhempana vasta.

Vierailija
14/55 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuumana juuri tuollaisiin. Valitettavasti he eivät uskalla lähestyä, olen melko kaunis urheilullinen nainen. Jos lähestyn itse, eivät joko tajua, että pyysin juuri treffeille (en käytä treffit sanaa vaan kysyn johonkin tapahtumaan tms.) tai sitten heitä ei kiinnosta.

Noh, klinikalla saa nainen yksinkin perheen.

Vierailija
15/55 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollain taitaa olla insinööri/DI fetissi?

Lue niiihin pääsykokeisiin niin sullakin olis mahikset liittyä eliittien seuraan!

No vitsi vitsi, et sä löytäis edes koululle ;)

Vierailija
16/55 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen aika paljon insinöörejä, koska olen itsekkin sellainen.

Ei kyllä ihan äkikseltään tule yhtään poikamiestä mieleen, kaikilla on perhe tai vähintään kumppani.

Harrastuksia on laidasta laitaan, mm. sukellus, metsästys, kalastus, pyöräiliy, juokseminen, moottoripyörät, veneily, puutyöt, metallityöt, autot, jääkiekko, jalkapallo jne.

Omassa tuttavapiirissä siis kenelläkään ei ole tuollaisia harrastuksia, vaan harrastukset on enemmänkin asiaharrastuksia, jotka on varmaan tyypillisä asseille. Asiaan perehdytään pitkään ja hartaasti.

Yksi tyyppi tietää ulkoa aivan jokaisen HSL-alueen bussireitin, toisella tosin on lentolupakirja, toisella mielenkiinnon kohteena on laivat. Yksi kuvailee SÄHKÖPYLVÄITÄ ja linjoja, koska ne on kuulemma mielenkiintoisia arkkitehtuurisesti. Toinen tietää aivan kaiken tietämisen arvoisen ydinvoimaloista. 

Kuulostaako aspergeriltä?

ap

Vierailija
17/55 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kuumana juuri tuollaisiin. Valitettavasti he eivät uskalla lähestyä, olen melko kaunis urheilullinen nainen. Jos lähestyn itse, eivät joko tajua, että pyysin juuri treffeille (en käytä treffit sanaa vaan kysyn johonkin tapahtumaan tms.) tai sitten heitä ei kiinnosta.

Noh, klinikalla saa nainen yksinkin perheen.

Miksi et käytä treffi-sanaa?

Ja mitä muuta tuot suhteeseen kuin ulkonäkösi? Miksi nätin naaman pitäisi riittää?

Vierailija
18/55 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuuden kaveriporukan samalta kadulta itsensä inssiksi opiskelleiden perheellistyminen 3/4. Tuskin sellaista ammattia onkaan jossa ei perheellistyttäisi. Jopa lätkänpelaajat pääsevät avioon joka hämmästyttää aina mutta mukavasti.

Vierailija
19/55 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen naimisissa insinöörin kanssa. Olen kyllä itsekin insinööri.

Kummallakin kieltämättä harrastuksia jotka poikkeavat valtavirrasta. Osa harrastuksista yhteisiä.

Insinöörejä on todella paljon ja monenlaisia. Yhtä selitystä tuskin asialle on.

Ehkä monet enemmän tekniikasta kuin ihmisistä kiinnostuneet hakeutuvat juuri insinööriksi opiskelemaan. Lisäksi kun suurin osa insinööri opiskelijoista on poikia ei opiskelujen/työn parista löydä niin helposti naista. Nämä puolet mielestäni selittävät osaltaan miksi insinöörejä paljon sinkkuina.

Vierailija
20/55 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaikilla tuntemillani DI:llä on perhe. Osa tosin eronnut nelikymppisenä, mutta uusi nainen tuntuu löytyvän helposti. Ovat haluttua tavaraa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan