Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaiset ihmiset laittavat mämmiin sokeria?

Vierailija
10.04.2020 |

Sehän on todella makeaa, suorastaan imelää jo sellaisenaan.

Kommentit (9)

1/9 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole syönyt mämmiä melkein 18 vuoteen mutta muistaakseni se maistui kitkerältä ruispuurolta

Vierailija
2/9 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitan. Syön mämmini maidon kanssa ja pieni määrä sokeria kruunaa jälkiruuan. Rouskuu mukavasti hampaissakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitan.

Meillä on mämmiä, johon ei ole lisätty sokeria, eli ei ole makeaa. Valmistaja Hoviruoka.

Ripottelen n. 80 g annokseeni hienoa sokeria suunnilleen yhden teelusikallisen. Laitan päälle myös reilusti kuohukermaa.

Jaamme miehen kanssa mämmirasian pääsiäisen aikana ja molemmat syö silloin n. 250 g, eli en koe tuota sokerimäärää mitenkään pahaksi, kun en muutoin käytä sokeria juurikaan.

Kysyit, että minkälainen ihminen tekee näin.

No, olen 53 vuotias, aikuiset lapset, kaksi lastenlasta, sama mies ollut koko elämän, asumme velattomassa ok-talossa maaseudulla, en ole sairastunut koronaan, meillä on kissa, pituuteni 164 ja painoa 62.

Auttoiko tämä tiedonnälkääsi?

Vierailija
4/9 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmänkin kannattaisi kysyä, minkälainen ihminen pystyy syömään mämmiä...

Vierailija
5/9 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juha Mieto laittaa

Vierailija
6/9 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitan. Mämmi syödään joko maidon tai kerman kanssa ja päälle ripotellaan teelusikallinen sokeria. Mieluiten syön Kymppi luomumämmiä. Siihen ei ole lisätty sokeria.

Olen lapseton 30-vuotias Helsingistä. Yhteiskuntatieteilijä, naimisissa, ei lemmikkejä. Voi laitetaan näkkärin sileälle puolelle ja vessapaperi oikein päin telineeseen. Puolisoni ei syö mämmiä ollenkaan.

Vierailija
7/9 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena opittu tapa ja perinne. Mämmin päälle ripotellaan vähän sokeria ja loraus vispikermaa. Herkkua, jota haluaa yhden kerran vuodessa. Ei ole liian makeaa kun ei syö liikaa.

Meidän perheessä syödään pääsiäisherkkuja, pashaa, mämmiä ym. vasta pääsiäissunnuntaina, pitkäperjantaina syödään kalaa ja pidättäydytään herkuista, vaikka ei varsinaisesti paastotakaan kuten ortodoksit.

Vierailija
8/9 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juha Mieto laittaa

Mieto vetää sen 70 kiloo mämmiä ja puolet siitä kahteen kertaan. Ihan ite maistoin joskus mämmiä.  Sama juttu kuin sahdilla. Ei vaan pysty kun tulee yrjö laatta oksennus.

Vierailija
9/9 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin moni haluaa mämmin niin että se on valmistettu ilman siirappia ja sokeria. Makeutettu mämmi kun voi olla todellinen sokeripommi. Vaikka lisätään sokeria lautaselle, niin makeuttamatonta mämmiä syöjällä sokeri on hallinnassa, koska kaikki mämmin kanssa syötävä sokeri on näkyvää sokeria. Kieltämättä makeuttamaton  ruismämmi on aika voimakkaan makuista ja siihen kaipaa jotain pehmentävää makua. 

Ruismämmistäkin saa miedompaa, kun vähentää maltaan osuutta ja lisää jauhon osuutta. Perunamämmi on hyvä vaihtoehto kun halutaan miedomman makuista mämmiä. Mämmiä voi valmistaa myös muista miedomman makuisista viljoista tehdyistä maltaista ja jauhoista. 

Ja runsaasti hedelmää sisältävät mämmit on hyvä vaihtoehto, jos haluaa miedomman makuista mämmiä.