Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos yrittäjille pitäisi maksaa työttömyyskorvauksia vielä tämän kriisin jälkeenkin eli

Vierailija
10.04.2020 |

yrittäjän työttömyyskorvaukset jäisivät pysyviksi, niin eikö h
yrittäjän silloin pitäisi maksaa työttömyysvakuutusmaksu? Miksi ne sen korvaukseb saisi ilmaiseksi?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjät maksavat itselleen palkkaa, jos eivät ole toiminimellä. Siitä palkasta maksetaan ihan samat maksut kuin muistakin palkoista. Toiminimellä palkka otetaan kirjanpidossa omina ottoina. Mutta YEL on maksu, jonka perusteella yrittäjän sosiaalituet maksetaan.

Vierailija
2/4 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittäjät maksavat itselleen palkkaa, jos eivät ole toiminimellä. Siitä palkasta maksetaan ihan samat maksut kuin muistakin palkoista. Toiminimellä palkka otetaan kirjanpidossa omina ottoina. Mutta YEL on maksu, jonka perusteella yrittäjän sosiaalituet maksetaan.

Yrittäjä ei maksa omasta palkastaan työttömyysvakuutusmaksua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin maksaa YEL:iä, joka vastaa sitä. Mun pomo näyttää kyllä maksavan, ilmeisesti maksaa sitten väärin. Osakeyhtiö kyseessä. Mutta oon huomannut, että se maksaa ammattiliitonkin maksua, missä ei ole mitään järkeä, koska ei yrittäjä siitä mitää hyödy. Tästä oli kerran juttukin jossain lehdessä, että kymmenettuhannet pienyrittäjät maksavat sitä turhaan.

Vierailija
4/4 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin maksaa YEL:iä, joka vastaa sitä. Mun pomo näyttää kyllä maksavan, ilmeisesti maksaa sitten väärin. Osakeyhtiö kyseessä. Mutta oon huomannut, että se maksaa ammattiliitonkin maksua, missä ei ole mitään järkeä, koska ei yrittäjä siitä mitää hyödy. Tästä oli kerran juttukin jossain lehdessä, että kymmenettuhannet pienyrittäjät maksavat sitä turhaan.

Ettet nyt vaan sotke siihen työnantajan osuuteen työntekijän työttömyysvakuutusmaksusta, joka on pelkkä lillukanvarsi.

Ja maksaa se työntekijäkin Tyeliä, mutta ei se ole mikään työttömyysvakuutusmaksu. Miksi olisi Yelkään? Ne on eläkemaksuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä