Uskaltaako tuoreita espanjalaisia mansikoita syödä?
Tarvitsisin kakkuun tuoreita mansikoita. Kaupassa oli hyvännäköisiä, mutta espanjalaisia. Mahtaako noissa olla koronavaaraa...?
Kommentit (24)
En söisi niitä muutenkaan. Likainen kasteluvesi, kaikenmaailman myrkyt, eikä mansikoita saa ikinä pestyä kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
En söisi niitä muutenkaan. Likainen kasteluvesi, kaikenmaailman myrkyt, eikä mansikoita saa ikinä pestyä kunnolla.
Täysin samaa mieltä.
Eikä ne edes maistu kuten kotimainen eli mansikkakakkuja syödään meillä vain kesällä
Olen Espanjassa asunut 4 vuotta ja niitä mansikoita en todellakaan söisi, mitä Suomessakin myydään.
Ihan pienille lapsille en antaisi, koska aika vahva homeruiskutus Espanjan mansikoilla. Saattaa tulla allergisia reaktioita herkimmille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin samaa mieltä.
Eikä ne edes maistu kuten kotimainen eli mansikkakakkuja syödään meillä vain kesällä
https://www.vauva.fi/keskustelu/3724550/ulkomaalaisten-sesonkityontekij…
En nyt niitä kotimaisiakaan kehuisi
Jokainen joka itse kasvattanut mansikoita tietää, että tänään poimittu mansikka on huomenna homeessa ilman myrkkyruiskutuksia.
Vierailija kirjoitti:
Olen Espanjassa asunut 4 vuotta ja niitä mansikoita en todellakaan söisi, mitä Suomessakin myydään.
No ero on iso, mutta kun ei täällä tähän vuoden aikaan muutakaan ole. Minä olen jo pari kiloa ostanut ja syönyt, vielä ei ole tullut koronaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin samaa mieltä.
Eikä ne edes maistu kuten kotimainen eli mansikkakakkuja syödään meillä vain kesällähttps://www.vauva.fi/keskustelu/3724550/ulkomaalaisten-sesonkityontekij…
En nyt niitä kotimaisiakaan kehuisi
Elä jaksa, Espanjassa olot on kerääjillä ihan kamalat verrattuna tänne ja palkka olematon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ero on iso, mutta kun ei täällä tähän vuoden aikaan muutakaan ole. Minä olen jo pari kiloa ostanut ja syönyt, vielä ei ole tullut koronaa.
Koronaa ei, mutta järkyttävä kemikaalikuorma niissä on.
Hauskaa, kun edelleen joku pitää ulkomaisia mansikan toimittajia niin tyhminä, että nämä kaataisivat kakkavettä kypsien mansikoiden päälle 😅 Johan tällaisesta seuraisi kaikkialla vaikka minkälaisia noroepidemioita kaiken aikaa.
Varmaan taimia lannoitetaan, mutta ei enää kypsien mansikoiden päälle.
En syö enkä osta mitään espajanlaista, kiinalaista, italialaista hedelmää, vihannesta, tomaattia , marjaa tai muuta tuoretavaraa. Syököön se joka tahtoo.
Olisivat tulleet kakunkoristeeksi, joten kovin paljon ei yksi ihminen noita siis söisi, mutta taidanpa silti jättää ostamatta.
Vierailija kirjoitti:
Hauskaa, kun edelleen joku pitää ulkomaisia mansikan toimittajia niin tyhminä, että nämä kaataisivat kakkavettä kypsien mansikoiden päälle 😅 Johan tällaisesta seuraisi kaikkialla vaikka minkälaisia noroepidemioita kaiken aikaa.
Kuvitteletko siellä riittävän hanasta puhdasta vettä kasteluun... Hauskaa, että jotkut kuvittelee, että maailmalla vettä käytetään kuten Suomessa.
Ne torjunta-aineet siinä on ongelma. Aika homma saada mansikka tuoreena säilymään niin että voi siirtää maasta toiseen. Suomessa pitää kiirettä että saa siirrettyä tilalta torille niin, että Marja on siedettävän näköistä.
Vierailija kirjoitti:
Hyväuskoinen hölmö, se vasta hauskaa on.
Vierailija kirjoitti:
Eikös suomalaissa mansikoissa ollut kaikkein eniten myrkkyjä?
Ei ainakaan virallisesti ole löydetty, mutta avlla on varmaan tästäkin tieto löytynyt.
Suomessa on melko luomua kasvien kasvatus verrattuna Etelä Eurooppaan
Mitähän vittua nyt taas.