En osaa pitää alaleukaa rentona, vaan
Olen huomannut että painan kieltä etuhampaiden taakse kitalakeen joten ohimotkin on jännityksessä - > päänsärky.
Pitääkö hakea botoxia vai miten tän naaman saa rennoksi?
Kommentit (17)
Ai niin, ja sellainen rentoutumistekninen neuvo, että kun hengität ulos, voit ajatuksissasi ikään kuin ohjata sen uloshengityksen siihen kohtaan, joka on tarkoitus rentouttaa. Voit käydä ongelmakohdat läpi yksi kerrallaan ja jatkaa vaikka koko kehon.
Vierailija kirjoitti:
Purentakisko
On öisin käytössä. Mutta päivisin en pure hampaita yhteen, on vaan tuo naaman jännitystila päällä. Ap
Mulla on siis itselläni runsaasti kokemusta noista naaman jännitystiloista. Olen purrut takahampaita yhteen ja jännittänyt poskia. Rentoutumaan opettelu on auttanut pääsemään jäkittämisestä eroon.
nro 1 ja 4
Vierailija kirjoitti:
Harjoittelemalla. Keskityt siihen, miltä rentoutuminen tuntuu. Hengität syvään sisään ja uloshengityksellä rentoutat. Sun pitää myös opetella, mitkä ne neutraalit asennot on.
Tuntuu hassulta varsinkin jos pitää suun löpsöttää vähän avonaisena. No täytyy kokeilla rentoutusta.
Joskus joku sanoi että noita purulihaksia voi rentouttaa pitämällä viinipullon korkkia etuhampaiden välissä minuutin verran 😊 Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harjoittelemalla. Keskityt siihen, miltä rentoutuminen tuntuu. Hengität syvään sisään ja uloshengityksellä rentoutat. Sun pitää myös opetella, mitkä ne neutraalit asennot on.
Tuntuu hassulta varsinkin jos pitää suun löpsöttää vähän avonaisena. No täytyy kokeilla rentoutusta.
Joskus joku sanoi että noita purulihaksia voi rentouttaa pitämällä viinipullon korkkia etuhampaiden välissä minuutin verran 😊 Ap
Se korkkijuttu venyttää niitä, mutta siinäkin on mielestäni se, että jos ei osaa rentouttaa niitä lihaksia, siitä ei ole mielestäni apua.
Mä en ainakaan tee noita rentoutuksia niin, että suu on auki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako sen jälkeen ottaa sitten aina huikan?
Sama juttu. Minulle on huomautettu tästä hammaslääkärissä. Kun käsketään leuan olla rentona, en oikein tiedä, miten se tehdään tai miltä se tuntuu.
Onko korkeat poskipäät? Jos on lapsesta asti painanut kieltä kitalakeen, se vaikuttaa kasvojen luustoon ”nostavasti”. Eli ei mitään niin pahaa, ettei jotakin hyvääkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus joku sanoi että noita purulihaksia voi rentouttaa pitämällä viinipullon korkkia etuhampaiden välissä minuutin verran 😊 ApSaako sen jälkeen ottaa sitten aina huikan?
No mikä ettei jos mielesi tekee 😊
Itse asiassa alkoholi pahentaa itselläni tuota yöpurentaa 😐
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus joku sanoi että noita purulihaksia voi rentouttaa pitämällä viinipullon korkkia etuhampaiden välissä minuutin verran 😊 ApSaako sen jälkeen ottaa sitten aina huikan?
No mikä ettei jos mielesi tekee 😊
Itse asiassa alkoholi pahentaa itselläni tuota yöpurentaa 😐
Minulla muuten sama. Joten ei oteta huikkaa. :) Olen alkanut pitää purentakiskoa myös päivällä esim kun olen yksin ja katson vaikka telkkaria, en voi puhua se suussa sössöttämättä, joten siksi vain yksinollessani. Se muuten myös vähentää napostelua, mikä on aina hyvästä!
Vierailija kirjoitti:
Onko korkeat poskipäät? Jos on lapsesta asti painanut kieltä kitalakeen, se vaikuttaa kasvojen luustoon ”nostavasti”. Eli ei mitään niin pahaa, ettei jotakin hyvääkin.
Ikävä kyllä ei.
Ja yöpurentaa olen harrastanut niin paljon että leuan reunojen lihakset on ylikehittyneet ku ridgellä. Ei kovin imarteleva ominaisuus naisella
Mulle on ihan uutta, että joku painaa kielen ylös kitalakeen, kun pitää suuta kiinni. Mä jaksan tehdä silleen pari minuuttia ja sit jo väsyy.
Mulla on suu aina kiinni, hengitän nenän kautta, mutta mulla kieli on ihan rentona kokoajan alhaalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Purentakisko
On öisin käytössä. Mutta päivisin en pure hampaita yhteen, on vaan tuo naaman jännitystila päällä. Ap
Täällä sama vaiva. Kävin OMT fysioterapeutilla, joka etsi jännittyneet lihakset ja hieroi ne auki. Neuvoi myös kotona tehtävän ylläpitohoidon ja vinkkasi tämän sivuston http://www.triggerpoints.net/ avuksi. Kiskon hankin tuon käynnin jälkeen ja nykyään käyn säännöllisesti hierojalla hierottamassa kallonpohjan ja puremalihakset auki. Ihan normihierojakin osaa, kunhan vinkkaat itse, mitä tarvitset. Lisäksi juurikin se tietoinen kasvojen rentouttaminen. Kyllä se siitä!