Perintätoimisto yrittää laskuttaa jo ulosotossa palkasta lyhennettävää velkaa toistamiseen maksusopimuslaskulla asiakkaalta
Onko kenellekään käynyt näin, että perintätoimisto yrittää laskuttaa asiakkaalta jo ulosotossa olevaa palkasta lyhennettävää velkaa toistamiseen, tarjoten asiakkaan osoitteeseen lähetettyä "osamaksusopimusta" saman velan lyhentämiseen?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Tokihan virheitä sattuu kun maksat laskuja miten lystäät ja sovit maksuista mutta et kuitenkaan maksa sovitusti etkä muista mihin maksoit osasuorituksen."
Ei ole pienenitäkään syytä spekuloida loukkaavaan sävyyn kommentoiden kenellekään tähän muutoin asialliseen keskusteluun.
Ollaan aikuisia kerrankin, kun pystytään ja kommentoidaan fiksusti monia koskettavasta asiasta.
Kiitos.
Toki perintätoimistollekin voi sattua virheitä, mutta se on huttua että siellä tahallaan yritettäisi periä sama saatava kahdesti. Tavalliset konttoristit sielläkin töitä tekevät, eikä tuo menisi läpi tilintarkastuksessakaan.
Epäilen kyllä ensisijaisesti että ap on itse erehtynyt ja kyseessä onkin toinen saatava. Ulosottoon päätyneiltä puuttuu tyypillisesti täysin kyky hallita omaa talouttaan eikä heillä ole minkäänlaista käsitystä veloistaan.
Vierailija kirjoitti:
Toki perintätoimistollekin voi sattua virheitä, mutta se on huttua että siellä tahallaan yritettäisi periä sama saatava kahdesti. Tavalliset konttoristit sielläkin töitä tekevät, eikä tuo menisi läpi tilintarkastuksessakaan.
Epäilen kyllä ensisijaisesti että ap on itse erehtynyt ja kyseessä onkin toinen saatava. Ulosottoon päätyneiltä puuttuu tyypillisesti täysin kyky hallita omaa talouttaan eikä heillä ole minkäänlaista käsitystä veloistaan.
Omituista että päädyt lähtökohtaisesti syyllistämään velallista. Täysin mahdollista nimittäin on että lasku on aiheeton ja "tavallinen konttoristikin " voi tehdä pahojakin virheitä.
Perintätoimistoilla ja velan perijöillä on suuriakin karkeuseroja.
Joillakin ei ole mitään moraalia ja ilman muuta aina kannattaa tarkistaa mistä maksaa, miksi ja kelle. Ja ennenkaikkea kuinka paljon.
"Perintätoimistoissa on kaikenlaisia rosvoja, joten pitäisin ihan mahdollisena tuotakin. Laitontahan se tietysti on.
Tällaisessa tilanteessa kannattaa ilmoittaa perintätoimiston toiminnasta kilpailu- ja kuluttajavirastolle."
.
mulle tullut Suomeen isän osoitteeseen 2 perintäkirjettä yht 70e luulen Sähkölasku. mutta kummassakaan ei ole alkup. laskua. eikö nää idiootit voi laittaa alkup laskua liitteenä v... I'mbesillit