Muita jotka näyttävät passikuvassa ihan kamalalta? Kuvaillaan passikuvan ulkonäköä
Itse järkytyin todella kun kävin pari viikkoa sitten hakemassa kuvat. Minä, hoikka ihminen, olin kuin kolminkertaiseksi levennetty suohirviö. Tosin lohduttauduin sillä että sama kuvaaja joka otti äidistäni kuvat, levensi nekin niin, että äitiäni ei tunnistettu niistä :D
Kommentit (1428)
Tulen henkilökortin kuvassa kuin jostain sumupilvestä, yli-ikäinen enkeli pyhimyksen rengas kateissa.
Kävin ottamassa passikuvat liikkeessä, jossa kuvaaja ohjailee koko ajan liikaa.
”Nosta nyt leukaa ja nyt katso tänne alaspäin. Siirrä sittenkin päätä hieman vasemmalle. Huulet vähän auki ja silmiin ystävällinen hymy. Nyt sitten vielä hieman lasket leukaa.”
Räps.
Tuloksena täysin pimahtaneen ja höhlän näköinen, suu toisesta pielestä koholla oleva järkky akka.
Olisi pitänyt olla tiukkana ja vaatia uusi kuva, ennenkuin se kuvaaja ennätti syöttämään tuon hirvityskuvan tiedoston poliisille.
Minä oikein laittauduin viimeisimpään passikuvaan. Näytin peilissä mielestäni siistiltä ja tyylikkäältä, Julianne Moore-tyyppiseltä kalpeaihoiselta keski-iän ylittäneeltä naiselta. Passikuvassa olikin Tarja Halonen, nenä ikkunaa vasten painettuna.
Vierailija kirjoitti:
Näytän yhtä säikähtäneeltä ja väsyneeltä kuin aina passintarkastuksissa joten ihan ok. Muutenkaan en itse katsele sitä kuvaa joten aivan sama miltä näytän. Ohi on ajat jolloin ylimääräiset kuvat jaettiin muille jotka pitivät niitä lompakoissa! Miksi joillekin tämä on ongelma? Katsotte itse passianne jatkuvasti?
No ei, vaan viranomaiset katsovat. Ehkä emme halua syyttä joutua kuulusteluihin rajalla, mutta sullehan se on pelkkä meriitti, eikö vaan. Tai ainakin toivottu ihmiskontakti.
Ah passikuva, tuo kerran viidessä vuodessa tapahtuva muistutus kuolevaisuudestamme!
Edellinen kuva otettiin 2015. Olin siinä ihan ikäiseni, 32-vuotiaan söpön naisen näköinen. Trendikäs otsatukka, hiukset muutenkin kivasti, kuulas iho ja silmissä jotain naiivia tulevaisuuden uskoa.
Sitten koitti kesä 2020 ja oli pakko uusia passi. Tuon viiden vuoden aikana elämä potki päähän aika huolella ja tietenkin kirsikkana kakun päällä korona (asuinmaassani erittäin pahana ja rajoitukset rankkoja).
Joo. Passikuvassa pönöttää yli 45-vuotias suurperheen äiti (olen lapseton), joka tykkää aloittaa aamun röökillä (en polta) ja jatkaa siitä sujuvasti lounasajan laatikkoviiniin (en juo). Olin jostain syystä kasvattanut otsiksen pois, joten nyt litteät, likaisen näköiset kiharat ja pakenevan näköine hiusraja (ei oikeasti) kehystävät nuupahtaneita kasvoja, jotka ovat vasemmalta puolelta timanttimaisen kulmikkaat ja oikealla soikeat ja pehmeät. WTF. Miten voi kenelläkään olla noin eriparinen naama?
Lisäksi ensimmäistä kertaa elämässäni huomasin, että silmäni ovat täysin eri korkeudella, vrt. Ryan Gosling. Jostain lankeaa omituinen varjo, minkä ansioista vasemman silmän alla näyttää olevan mustelma / jäätävä silmäpussi (ei oikeasti ollut). Meikkasin aamulla ennen kuvaa, siitä ei näy pienintäkään ripettä. "Pidentävä ripsiväri avaa katsettasi" - hahhah, värittömät siansilmät summanmutikassa läntättynä taikinanaaman keskelle. Mitään väriä ei ripsissä näy!
Sanotaan että Jumala ei tee virheitä, mutta ei hän selvinpäin tainnut olla minua suunnitellessaan! :D Nimimerkillä vuotta 2025 odotellessa - järkyttävää tajuta, että vaikka kuva on näin hirveä, olen siinä silti nuorempi kuin tulen viiden vuoden päästä olemaan. Eli todennäköisesti seuraava kuva on vielä rumempi!
Ihanaa keskiviikkoa kaikille passikuvaansa hirvitteleville! :)
Tuuheat ja nätit hiukseni näyttävät harsuuntuneelta mummopermikseltä. Posket roikkuu, niillä saisi ykkössijan bulldogien rotunäyttelyssä. Huolella piirretyt rajaukset ei näy ollenkaan, yläluomeni näköjään söivät ne. Seuraavan passikuvan aionkin otattaa käsilläni seisten.
Edellisessä passikuvassa sai vielä olla pieni hymynpoikainen. Nyt otetusta puuttui vain pidätetyn pituusmitat ja nimitaulu. Näytin ihan sarjamurhaajalta, joka on vetänyt huumeita 10 vuotta. Uskon, että ne poliisilaitoksella nauraa näille uuden tyylin mukaisille kuville. 👍
Vierailija kirjoitti:
Mun passikuva näyttää Aileen Wuornosin pidätyskuvalta. Pelästyin itsekin kun katson sitä.
Sä olet siis mun näköinen. Mäkin olen kuviani katsellessa miettinyt samaa ja joskus huokaillut öisin klo 3, että näytän yhtä vihaiselta ja puolihullulta.
Moikataan kun tavataan, Aileenin suomiserkut! Tai irvistetään vihaisesti.
Tämä on ihan paras ketju. Ajatelkaa, millaista Suomi-kuvaa me luodaan - sitten kun taas matkustellaan. 😂
Näytän Aileen Wuornosin ja Vicky Pollardin sekoitukselta, eli naiselta joka heiluttaa kirvestä hokien yesbutnobutyes...
Odotan, että tämä ketju pomppaa iltasanomiin jutuksi. Ja sitten kommentteihin tulee lisää mainioita kuvauksia. Nauraminen tekee lisää ryppyjä.. eikun siis hyvää.
Näytän Pelle Miljoonalta ja olen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun passikuva näyttää Aileen Wuornosin pidätyskuvalta. Pelästyin itsekin kun katson sitä.
Sä olet siis mun näköinen. Mäkin olen kuviani katsellessa miettinyt samaa ja joskus huokaillut öisin klo 3, että näytän yhtä vihaiselta ja puolihullulta.
Moikataan kun tavataan, Aileenin suomiserkut! Tai irvistetään vihaisesti.
Meitä Wuornoksen 'sukuun kuuluvia' on jo niin paljon, että voimme perustaa sukuseuran.
Silti tunnen, että olen passikuvan perusteella ainoa lähisukulainen. Kuva on hirveä.
Terv. Kivipölynaama.
Olen ihan perusnätti ihminen.
Passikuvassa on kuitenkin lapsensa raa'alla tavalla murhannut ja kaivoon upottanut äiti - elinkautisvanki seitsemän vuoden vankilassa virumisen jälkeen.
Laittakaa Black Sabbathin samannimisen albumin avausraita soimaan ja kuvitelkaa mielessänne naispuolisen Ozzy Osbournen pidätyskuva, sellainen on mun passikuva.
Vierailija kirjoitti:
Matti Nykänen ilmestyi jostain mun passikuvaan.
Hui! Erityisen pelottava juttu, jos hän oli siihen aikaan jo kuollut! Milloin kuva on otettu?
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ihan paras ketju. Ajatelkaa, millaista Suomi-kuvaa me luodaan - sitten kun taas matkustellaan. 😂
Tähän sopii hyvin se usein kuulemamme ihailu, "Scandinavian women are so beautiful." YEAH, Finland is NOT a part of Scandinavia...
Vierailija kirjoitti:
Kävin ottamassa passikuvat liikkeessä, jossa kuvaaja ohjailee koko ajan liikaa.
”Nosta nyt leukaa ja nyt katso tänne alaspäin. Siirrä sittenkin päätä hieman vasemmalle. Huulet vähän auki ja silmiin ystävällinen hymy. Nyt sitten vielä hieman lasket leukaa.”
Räps.
Tuloksena täysin pimahtaneen ja höhlän näköinen, suu toisesta pielestä koholla oleva järkky akka.
Olisi pitänyt olla tiukkana ja vaatia uusi kuva, ennenkuin se kuvaaja ennätti syöttämään tuon hirvityskuvan tiedoston poliisille.
Ehkä se valokuvaaja yrittää saada otettua mahdollisimman ruman valokuvan. Ohjeet sen mukaan. Jos ottaa monta kuvaa, niin valitsee niistä rumimman.
Vierailija kirjoitti:
Ah passikuva, tuo kerran viidessä vuodessa tapahtuva muistutus kuolevaisuudestamme!
Edellinen kuva otettiin 2015. Olin siinä ihan ikäiseni, 32-vuotiaan söpön naisen näköinen. Trendikäs otsatukka, hiukset muutenkin kivasti, kuulas iho ja silmissä jotain naiivia tulevaisuuden uskoa.
Sitten koitti kesä 2020 ja oli pakko uusia passi. Tuon viiden vuoden aikana elämä potki päähän aika huolella ja tietenkin kirsikkana kakun päällä korona (asuinmaassani erittäin pahana ja rajoitukset rankkoja).
Joo. Passikuvassa pönöttää yli 45-vuotias suurperheen äiti (olen lapseton), joka tykkää aloittaa aamun röökillä (en polta) ja jatkaa siitä sujuvasti lounasajan laatikkoviiniin (en juo). Olin jostain syystä kasvattanut otsiksen pois, joten nyt litteät, likaisen näköiset kiharat ja pakenevan näköine hiusraja (ei oikeasti) kehystävät nuupahtaneita kasvoja, jotka ovat vasemmalta puolelta timanttimaisen kulmikkaat ja oikealla soikeat ja pehmeät. WTF. Miten voi kenelläkään olla noin eriparinen naama?
Lisäksi ensimmäistä kertaa elämässäni huomasin, että silmäni ovat täysin eri korkeudella, vrt. Ryan Gosling. Jostain lankeaa omituinen varjo, minkä ansioista vasemman silmän alla näyttää olevan mustelma / jäätävä silmäpussi (ei oikeasti ollut). Meikkasin aamulla ennen kuvaa, siitä ei näy pienintäkään ripettä. "Pidentävä ripsiväri avaa katsettasi" - hahhah, värittömät siansilmät summanmutikassa läntättynä taikinanaaman keskelle. Mitään väriä ei ripsissä näy!
Sanotaan että Jumala ei tee virheitä, mutta ei hän selvinpäin tainnut olla minua suunnitellessaan! :D Nimimerkillä vuotta 2025 odotellessa - järkyttävää tajuta, että vaikka kuva on näin hirveä, olen siinä silti nuorempi kuin tulen viiden vuoden päästä olemaan. Eli todennäköisesti seuraava kuva on vielä rumempi!
Ihanaa keskiviikkoa kaikille passikuvaansa hirvitteleville! :)
Joo tuo on aika nöyräksi pistävä hetki, kun tajuaa olevansa tänään nuorin mitä enää ikinä tulee olemaan... Ja vaikka joo on mahdollista parantaa hiustyyliä yms, niin aika kyllä tekee tehtävänsä ihan jokaisen kohdalla. Nyt kun katsoo vanhoja kuvia, on niissä niin nuori ja hoikka ihminen, mutta sillä hetkellä koki olevansa vanha ja lihava :/.
Mää näytän murhan uhrilta, joka on muutaman päivän turvonnut omista kaasuistaan.