Muita jotka näyttävät passikuvassa ihan kamalalta? Kuvaillaan passikuvan ulkonäköä
Itse järkytyin todella kun kävin pari viikkoa sitten hakemassa kuvat. Minä, hoikka ihminen, olin kuin kolminkertaiseksi levennetty suohirviö. Tosin lohduttauduin sillä että sama kuvaaja joka otti äidistäni kuvat, levensi nekin niin, että äitiäni ei tunnistettu niistä :D
Kommentit (1428)
Vierailija kirjoitti:
Joo, en pysty käymään passikuvassa, koska siitä tulee niin ruma, olen aika kulahtaneen näköinen ja se korostuu kuvissa. Niinpä minulla ei ole ollut passia kymmeniin vuosiin. Passikuvakammo on siis tehnyt minusta matkustamattoman. Aika rajoittava fobia 😔
Ota itse
Kaverini sanoi passikuvani nähdessään: Muistatko kun oltiin Pariisin persenäyttelyssä, minun perse voitti ja sinun naama tuli toiseksi. Kai tästä pystyy jotain päättelemään.
Näytän natsipuolueen superpahikselta. Ei kiva. Kävin parturissa ja menin kuvaan kiireellä. Tuolla kuvalla voisin saada elokuvaroolin toki. Ehkäpä passintarkastuksissa ei ole siksi kyykytetty enää. Menin uudestaan parturiin hyvin nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Näytän natsipuolueen superpahikselta. Ei kiva. Kävin parturissa ja menin kuvaan kiireellä. Tuolla kuvalla voisin saada elokuvaroolin toki. Ehkäpä passintarkastuksissa ei ole siksi kyykytetty enää. Menin uudestaan parturiin hyvin nopeasti.
Paikkakunnallani asuu paljon ulkomaalaistaustaisia, ja tuntui siltä että he olisivat väistelleet kadulla.
Olen hoikka nelikymppinen nainen joka onnistuu yleensä kivasti kuvissa.
Passikuvassa näytän ylipainoiselta ja siltä kuin olisin narkannut elämäni viimeiset 20 vuotta joka päivä. Hiusraja näyttää olevan puolessavälin päätä (ei ole siellä oikeasti) ja toisessa poskessa näyttäisi olevan nyrkin kokoinen mustelma (ei ole). Näytän siis jostain syystä niin hirveältä passikuvassa että olen pariinkin otteeseen saanut ihmettelyä olenko tosiaan sama ihminen kuin kuvassa. Sattui ilmeisesti olemaan harvinaisen huono päivä kun kuvaa otettiin.
Turvonnut tihrusilmä,ikäänkuin olisin kiertänyt kaikki suomen hautajaiset läpi itkijänaisena.
Naamani oli punakka ja taikinaisen näköinen, ja tukkani näytti paljon oranssimmalta, kun olin luullut. Valokuvaaja käski koko aika laittaa leukaa alemmas, eli kuvassa näkyi muhkea kaksoisleuka.
Lisäksi hän veti otsahiuksiani pois otsalta, että kasvot näkyvät paremmin. Eli hiukset oli ihan päin vit*ua sitten. Näytän myös todella yksi kertaiselta, joten kin jälkee jääneltä.
Tätä passikuvaa pitäisi vielä pari vuotta ihastella. No onneksi ei ole passille ollut käyttöä, kun ei ole varaa matkustaa!😅
Valitettavasti passikuva kertoo kadun totuuden.
Näytän pöhöttyneeltä puliukolta.
Olen kyllä ylipainoinen,mutta kuvassa kasvoni näyttävät pahoin turvonneilta kuin olisi sikotauti tai jotain. Kulmakarvoja ei juuri ole,sillä nypin ne pois ysärillä. . Keski-iän akne loistaa näppyinä leuassa ja otsassa. Rasvaisen näköinen tukka kammattu korvien taa eikä edes korviksia. Ainoa positiivinen puoli on,ettei kaksoisleuka näy kovin pahasti eikä niitä ainakaan ole kolmea! Mutta järkyttävä silti,en edes keksi sopivaa kuvausta keltä tai miltä näytän.
En ollut meikannut kun lähdin asiolle ja sitten kävi sellainen tilanne yhdessä palvelupisteessä että selvisi,että henkilökortti oli mennyt vanhaksi viikkoa aiemmin ja tuli kiire hakea uusi. Passikuva on tärkeä alku mutta olisin kyllä laittanut puuteria ja kulmakynää,jos olisin tiennyt meneväni sinä päivänä passikuvaan!
Lähdin aikanaan reissulle Venäjän puolelle, ryhmäviisumi mutta yksityisautolla ja 'kuski' hoiteli lupajuttuja.
- Lähetin viisumin jne hänelle ja parin päivän päästä tuli kieli poskella kysymys: "Saisinko missään teetätettyä A3 suurennusta passikuvasta?
?? Miksi, kysyin?
"No laitettaisiin auton nokalle raameihin. Saisi auto olla takuuvarmasti parkkipaikalla rauhassa, kun mitä ilmeisimmin autokyydissä on mukana mafian palkkamurhaaja."
- Se oli kieltämättä kaikkien aikojen kriminaalein passikuva ikinä'!
Henkilökortti meni vanhaksi pakkohan se oli uusi hankkia. Inhoan kuvattavana olemista mutta pakkohan se oli mennä.
Minulla joitakin himmeitä maksaläiskiä ja niinpä tuo kuvaaja kaivoi ne kaikki esille, pään asento luonnoton. Niinpä näytän kuin olisin juuri sairastanut pahan isorokon enkä näytä edes rosvipäälikön vaimolta vaan vieläkin pahemmalta. Lisäksi jouduin olemaan ilman laseja. Täytyy sanoa, että poliisilaitokse virkailijalla oli hyvä pokka kun pyysi ottamaan lasit pois.
Onneksi posteissa, labroissa, apteekeissa asioidaan kortin takapuolen kanssa. Eläköön koodit!
Vanhoissa passikuvissa olen ihan itseni näköinen.
Olen ihan nätti, parempi kuin luonnossa, vähän meikkasin ja harjoittelin peilin edessä, kiva kuva tuli nyt. Joskus oli kuin pidätyskuva 2 kk karkumatkan jälkeen, silloin ärsytti.
Perunalta jolla on silmät ja suu. Kuvaaja painosti laittamaan hiukset kireälle ponnarille ja lasit piti tietenkin ottaa pois,lopputulos on pelästynyt sukupuoleton peruna.
Saata"npalvojalta rintaliiveissä. Olkaintoppi ei ollut hyvä idea eikä myöskään vahva musta silmämeikki että silmät erottuisivat kuvissa.
Muistutan räjähtänyttä kalkkunan ahterin ja Sirpa Pietikäisen hybridikuvaa.
Onneks niitä kuvia ei katso kuin passintarkastaja ja sekin on varmasti tottunu kaikennäkösiin petolinnunperse-naamoihin.
En tiedä mitä noissa passikuvissa tapahtuu mutta lopputulos on poikkeuksetta hirveä. Mulla oli niin outo kuva etten meinannut päästä lentokentällä passiautomaatin läpi. Piti ottaa monta kertaa uusiksi.
En tiedä miten, mutta kuvassa näytän noin 20 vuotta ikäistäni vanhemmalta, oman äitini ja jonkun murhaaja-rikollisen väsyneeltä hybridiltä.
Passikuvani on kuin suoraan Alibi lehden kannesta, kuva tekstinä olisi "vaarallinen sarjamurhaaja murhasi jälleen" 😄