Muita jotka näyttävät passikuvassa ihan kamalalta? Kuvaillaan passikuvan ulkonäköä
Itse järkytyin todella kun kävin pari viikkoa sitten hakemassa kuvat. Minä, hoikka ihminen, olin kuin kolminkertaiseksi levennetty suohirviö. Tosin lohduttauduin sillä että sama kuvaaja joka otti äidistäni kuvat, levensi nekin niin, että äitiäni ei tunnistettu niistä :D
Kommentit (1428)
Kerroin millainen tuli ja miten... mutta meni moderaation automaattisilppuriin... No lyhyesti virsi kaunis, ei hyvä.
Passikuva on siitä ihana, että paranee vanhetessaan. Odottakaa 20 v ja verratkaa sit peilikuvaan. Kyllä näytitte hyvältä :)
Jos miehet vastaisivat tähän, he kuvailisivat itseään yhtä voimakkaasti kuin naiset mutta positiiviseen sävyyn:
kuvassani näkyy upea keski-ikäinen mies josta näkyy jo vahva elämänkokemus, viikset korostavat vahvaa miehisyyttäni.
sänkykamarikatseeni lumoaa naiset kahvilan kassalla, jouluna kassaneiti kysyy haluanko piparia.
vahvat miesmäiset piirteeni raskaine massoineen korostaa uroksen dominanssia, olen komeampi kuin 90% muista miehistä.
Passikuva otettiin viime kesänä, olin silloin tod huonossa terveydessä ja jouduin olemaan Diapameissa. Koska olin huonossa terveydessä en ollut kyennyt huolehtimaan hiuksistakaan kuten normaalisti, väri oli sitä sun tätä ja luulin, että kuva näkyy vain mustavalkoisena..:D
Passikuvaa varten kuitenkin yritin tsempata, laitoin kauniisti vähän meikkiä ja yritin laittaa lattiamoppimaisen puolilyhyen tukan nätisti . ja suihkutin hiuslakkaa. Hiuslakka kuitenkin jähmetti erottuvat töks-suortuvat pään päältä ja sivuilta sojottamaan klimpissä, yritin kammata ja korjata, mutta kuvaamon aikaa varten piti kiirehtiä ja ajattelin, näillä mennään.
Tulos. Passikuva naurattaa yhä vaan. Siinä on kuin joku rattoisa navetan takaa juuri heinäpaalujen päältä kuksimasta tullut rattoisa "Ehtoota teillee, mennäänkö meille ;D" !" Ellu, jolle on jäänyt katseeseen päälle passikuvaa katsovia poliiseja varten "makuuhuonekatse" (Diapam-katse :D) ja hiusklimpit sojottavat vähän harassa, mitä lie niissä.... :D
Näytän psykopaattiselta. Olin kyllä kännissä, kun se otettiin ja yritin kovasti näyttää selvältä, että johtuu ehkä siitä. Silmät harittaa ja tuijottaa.
Alkoholisti saattaa tuonkin homman tehdä humalassa.
Joo, en pysty käymään passikuvassa, koska siitä tulee niin ruma, olen aika kulahtaneen näköinen ja se korostuu kuvissa. Niinpä minulla ei ole ollut passia kymmeniin vuosiin. Passikuvakammo on siis tehnyt minusta matkustamattoman. Aika rajoittava fobia 😔
Kuva on hirveän tumma ja minä siinä kammottavan näköinen. Ei muuta kuin numerosarja kuvan alle ja roiston etsintäkuulutus on valmis. Ei paljon viitsisi näyttää henkkaria. Aina jos ajokortti kelpaa, näytä mieluummin sitä, koska siinä on parempi kuva, josta minut tunnistaa, vaikka ei rillejä saakaan passikuvassa nykyään olla nenällä.
Vierailija kirjoitti:
Joo, en pysty käymään passikuvassa, koska siitä tulee niin ruma, olen aika kulahtaneen näköinen ja se korostuu kuvissa. Niinpä minulla ei ole ollut passia kymmeniin vuosiin. Passikuvakammo on siis tehnyt minusta matkustamattoman. Aika rajoittava fobia 😔
No ei sun tarvit katsoa sitä kertaakaan, diginä vaan sinne poliisille.Ja sitten muistat ettet avaa sitä passia koskaan siitä kuvan kohdalta.
Silmälasit kyllä tasapainottaisi naamaa joka on epäsuhtainen. Mulla on toinen silmä ihan pyöreä ja toinen viiru eli näytän ihan tärähtäneeltä aina passikuvissa.Ihan kuin olisi jus tullu osuma nuppiin.
eikös ne ole perinteisesti olleet aina ihan hirveitä
Aikoinaan kun kaveri näki opiskelijakorttini kuvineen niin hän piti sitä niin nolona että suositteli muuttamaan toiselle puolelle maapalloa.
gigantissa on passikuva-automaattim maksaa vain 10 e
toki sekin luo hirveen näköisen silmäpussiläskin vaikka omassa peilissä ei ole kasvot niin turvonneet, miksi?
Minakin asun ulkomailla ja pitaa olla mustavalkoinen maaratyn kokoinen kuva mukana, kun menee konsulaattiin hakemaan uutta passia. Olin jo valmiiksi v****nut, kun piti lahtea aamunkoitteessa ajamaan satoja maileja paakaupunkiin.
Siella paasee eroon kannykasta, kellosta ja jopa hengestaan kaikkien keskella paivaa asioivien machete-miesten kanssa jo parin korttelin matkalla.
Siina sitten yrittaa nayttaa mahdollisimman koyhalta.
Tietenkin juuri kavellessa sattui kohdalle 2 minuutin trooppinen kaatosade, mika liiskasi jo muutenkin suoran tukan sievasti kallon myotaiseksi.
Olin tietenkin jattanyt kuvat kotiin ja eikun automaattiin. Kuvassa naytan aidiltani ja naamalla on sellainen " no, jain kiinni ja 35v. kakku odottaa, toivoton ilme", silmat tyhjat kuin sosiopaatilla.
Mies katsoi kuvaa ja sanoi kohteliaasti, etten nayta ihan itseltani. Itse sain hysteerisen itkunaurukohtauksen. Nyt vain odottamaan paasenko koskaan ulkomaille taman kuvan kanssa.
Just uusin passin. Kuvassa näytän pyöreäpäiseltä närkästyneeltä kanalta.
Minä näytän passikuvassa ihan omalta itseltäni.
Se on paha, se.
Vierailija kirjoitti:
Silmälasit kyllä tasapainottaisi naamaa joka on epäsuhtainen. Mulla on toinen silmä ihan pyöreä ja toinen viiru eli näytän ihan tärähtäneeltä aina passikuvissa.Ihan kuin olisi jus tullu osuma nuppiin.
Minulla on silmälasit. Passikuvaa otettaessa kuvakulma ja naaman koko on oltava aivan oikein, jotta kuvat läpäisevät automaattisen tarkastuksen. Lisääpä tähän yhtälöön se, että kuvaaja säätää asentoa siten, ettei salaman heijastus näy linsseissä. Kuva otetaan minuutissa, niin studion valoja ei ehdi säätämään, mutta asiakasta käännetään kyllä. "Käännä päätä sentti vasemmalle, leuka eteenpäin, nyt vähän nyökkäät alaspäin, käännä hartioita oikealle, oikeaa korvaa vähän ylöspäin, tuli hyvä kuva, oikaisepa itsesi tuosta umpisolmusta ja kassan kautta ulos, kiitos."
Omat hiukseni jotenkin katoavat kuvassa, näytän kaljulta, murjottavalta ja ummetuksesta kärsivältä kirvesmurhaajalta.
Mulleioo niiku passii, ku nei suostu antaan, ellei oo kunnollista passikuvaa. Nekun aina epäonnistuu, niet niis näkyy vaan mimmut. Mää sit aina joulun meneen rajan yli näkymättömänä ilman lakanaa, ja pukeen sen sit uulestaan. Mut kyl mää kuiteski huulan et böööö, niet niillä rajamiehillä menee vellit pöksyihin kamaloituksesta. Kyöpeli
Rakastan tätä ketjua, jossa omien passikuviensa näkemisestä traumatisoituneet henkilöt antavat toisilleen vertaistukea.
Passini on enää pari vuotta voimassa, ja sitten on taas pakko hankkia uusi passikuva. Voi ei. Onneksi vanhan passin kuvineen voi aina uutta passia hakiessa jättää poliisille tuhottavaksi.
Heh, mun uusi passikuva on juuri tuollainen. Silmät vielä kaksi pientä tihrusilmää keskellä naamaa, suu pieni mutta nenä possumaisen leveä. Olin tosi järkyttynyt mutta sitten ajattelin että mitä sitten, se on vain yksi kuva eikä minun onneksi tarvitse nähdä sitä kuin harvoin. Minulla on kyllä leveät kasvot mutta ei mielestäni ihan niiiiiiiiin leveät kuin kuvaan ikuistettiin. Toivottavasti.