Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita jotka näyttävät passikuvassa ihan kamalalta? Kuvaillaan passikuvan ulkonäköä

Vierailija
09.04.2020 |

Itse järkytyin todella kun kävin pari viikkoa sitten hakemassa kuvat. Minä, hoikka ihminen, olin kuin kolminkertaiseksi levennetty suohirviö. Tosin lohduttauduin sillä että sama kuvaaja joka otti äidistäni kuvat, levensi nekin niin, että äitiäni ei tunnistettu niistä :D

Kommentit (1428)

Vierailija
1261/1428 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli tässä käytyä kahdesti Gigantin automaatissa. Eka kuva hylättiin, kun oli sellainen lievä hymynkare kasvoilla. Toisella kerralla sitten toljotin kameraan niin vakavana kuin osasin. Kuva on kamala. Helteinen päivä ja silmäpussit puolen desin vetoiset. Mutta ei se edellinen valokuvaamossa otettu kuva ole sen kummempi. Paras kun on itse katselematta niitä kuviaan.

Nykyään passikuvassa saa hymyillä 😊

Vierailija
1262/1428 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökortti meni vanhaksi ja niinpä passikuvaan. Olen 72v. Minulla ole ennen sitä neuvottelu pankissa niin olin mielestäni ihan ok vaikka en ollutkaan meikannut. Silmälasit piti poistaa ja räps räps... en tunnistanut itseäni yhdestäkään kuvasta: joka ikinen maksaläiskän alku ja herra ties muukin ihon epätasaisuus loisti niin, että näytti kuin olisin juuri sairastamassa isorokkoa. En muutenkaan ole koskaan tykännyt olla missään kuvattavana niin pakenin ja huikkasin tädille et valitse parhain. No pakkohan sen kuvan totuus oli kohdata poliisilaitoksella..... kiitos virkailija kun pidit hyin pokkasi kun pyysit ottamaan lasit pois tunnistamista varten!! MIten ihmeessä 5vuotta aiemmin otetussa kuvassa näytän "hyvältä" ja ihan omalta itseltäni? Onneksi elämme koodien "aikakautta" niin pärjään "takapuoli" edellä enimmän ajan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1263/1428 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelliset passikuvat otettiin aikuisen tyttären kanssa itse, koska niitä edeltävillä kuvilla ei kumpikaan meinattu päästä lentokentän automaateista läpi, Suomessa mietti ja mietti kunnes portti avautui, Lontoossa ei päästy. Uusista kuvista tulikin hyvät, ei ongelmia rajalla, mutta sitten ei sattuneista syistä matkustettu muutamaan vuoteen ja olikin aika uusia passit viime vuonna, niin päädyttiin käymään kuvaamossa kumpikin omalla paikkakunnallamme. Molemmilla uusissa kuvissa pää on aivan pyöreä, itse painoin noin 15 kiloa vähemmän, mutta näytän huomattavasti pulskeammalta kuin aiemmassa kuvassa, joten eipä ihme, ettemme päässeet Lontoossa automaatista läpi. Tytär joutui Suomeen palatessa rajalla kuulusteluun. 

Kuvaamon kuvat ovat aina olleet oudot, joten en ajatellut niiden olevan oikeasti noinkin huonoja. Juuri nyt ei ole uusia matkasuunnitelmia, mutta todennäköisesti tilaamme uudet passit itse otetuilla kuvilla ennen seuraavaa matkaa.

Vierailija
1264/1428 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvaamon kuvat ovat aina olleet oudot, joten en ajatellut niiden olevan oikeasti noinkin huonoja. Juuri nyt ei ole uusia matkasuunnitelmia, mutta todennäköisesti tilaamme uudet passit itse otetuilla kuvilla ennen seuraavaa matkaa.

Olen aina ollut siinä uskossa, ettei itse otettuja kuvia kelpuuteta passikuviksi.

Vierailija
1265/1428 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ei tiennyt itkeäkö vai nauraa, kun katselin uusia passikuvia. Missä vaiheessa tämä väsynyt ilmestys on muuttanut meille? Naama on tasapaksu kuin kuunaisella. Ja ilmeestä päätellen, vaikeata on ollut viime vuosina. 

Vierailija
1266/1428 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aina ollut siinä uskossa, ettei itse otettuja kuvia kelpuuteta passikuviksi.

Kyllä ne kelpaa jos ne on otettu standardien mukaisesti, ei liikaa valoa ei liikaa varjoja, pää juuri oikeassa asennossa, rajattu oikein jne.

Vierailija
1267/1428 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä näytän ihan kahtia jakautuneelta persoonalta.  Toinen puoli kasvoista on Dr Jekyll ja toinen mr Hyde. Siis miten voi olla ihan eri ilme kasvojen eri puolilla

Vierailija
1268/1428 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, joiden itse ottamat kuvat on kelpuutettu passikuviksi, voisitteko antaa vinkkejä siitä, miten kuvat pitäisi ottaa ihan teknisessä mielessä? Antaisitteko siis tarkkoja käytännön neuvoja. Kiitos!

Vierailija
1269/1428 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvastani tunnistan oikein hyvin jos vastaan sattuisi tulla pesästään karannut rämemajava. Täysin kaksoisolentoa muistutan. En taitaisi edes Tallinnaan päästä...

Vierailija
1270/1428 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä näytän ihan kahtia jakautuneelta persoonalta.  Toinen puoli kasvoista on Dr Jekyll ja toinen mr Hyde. Siis miten voi olla ihan eri ilme kasvojen eri puolilla

Epäsymmetriset kasvot. 

Vierailija
1271/1428 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytin ihan mummoltani.

Vierailija
1272/1428 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satuin löytämään 14 vuotta vanhan passini, joten olen viime päivinä vertaillut kolmea viimeisintä passikuvaani keskenään. En tiedä oikeasti pitäisikö itkeä vai nauraa, koska passikuvien perusteella olen näyttänyt melkein samalta 14 viime vuotta. Kaikki kuvat yhtä hirveitä!

Ja ei, en ole säilyttänyt vanhoja passeja sellaisinaan vaan tuhonnut ne ohjeiden mukaisesti niin ettei niitä voisi käyttää, jos joku nyt edes näyttäisi samalta kuin passikuvani. 

Vierailija
1273/1428 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mugshot.

Vierailija
1274/1428 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
1275/1428 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vau, tämä ketju jälleen täällä. Olen varmaan jo vuosia sitten kirjoittanut, että pitäisi hankkia passi, mutta  en pysty menemään passikuvaan ja katsomaan tulosta. Olen hieman edennyt ajattelussani: olkoon kuva millainen on, eihän sitä itse oikeastaan tarvitse katsoa. Minulla ongelmana vankat nasolabiaalipoimut, muuten kasvot aika hyvät, kuten kaunis nenä, mutta se ei auta passikuvassa. 

Vierailija
1276/1428 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne kelpaa jos ne on otettu standardien mukaisesti, ei liikaa valoa ei liikaa varjoja, pää juuri oikeassa asennossa, rajattu oikein jne.

Houkuttaisi itse otettu kuva. Ei ainakaan tarvitsisi tyytyä ensimmäisiin otoksiin, vaan voisi odottaa oikeaa hetkeä ja kuvaa. Ulkonäkö voi vaihdella päivittäinkin aika paljon. 

Vierailija
1277/1428 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin kotona harjoituskuvia, ja niissä näytän ihan itseltäni. Mutta passikuvissa naama on todella leveä, iho huonokuntoinen ja yleisilme kulahtanut.

Sarjamurhaaja niissä kuvissa katsoo vastaan.

Vierailija
1278/1428 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Passikuvan tarkoitus on antaa mallilleen moraalinen opetus.

Etpä enää luule itsestäsi liikoja, kun kuva passissa näyttää totuuden.

Vierailija
1279/1428 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidön perheen passikuvat kun laittaa vierekkäin niin se on kuin kattois etsintäkuulutettujen listaa poliisiasemalla.

Tyttäremme sanoi isänsä passikuvan nähdessään, että on kuin jokin rosvo😅

Vierailija
1280/1428 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Passikuvan tarkoitus on antaa mallilleen moraalinen opetus.

Etpä enää luule itsestäsi liikoja, kun kuva passissa näyttää totuuden.

Näin on. Ainakin pysymme nöyrinä. Sekin opetti nöyryyttä, kun viranomainen purskahti nauruun joutuessani viimeksi näyttämään passiani ja hänen nähdessään passikuvani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi