Muita jotka näyttävät passikuvassa ihan kamalalta? Kuvaillaan passikuvan ulkonäköä
Itse järkytyin todella kun kävin pari viikkoa sitten hakemassa kuvat. Minä, hoikka ihminen, olin kuin kolminkertaiseksi levennetty suohirviö. Tosin lohduttauduin sillä että sama kuvaaja joka otti äidistäni kuvat, levensi nekin niin, että äitiäni ei tunnistettu niistä :D
Kommentit (1428)
Minulla "passikuvakauhu" on saanut aikaan sen, että en ole hankkinut passia pariin vuosikymmeneen. Nyt haluaisin lähteä pitemmälle matkalle ja passi on pakko olla. Saa nähdä, miten asian hanskaan.
Kuulostaa siltä, että ap:n kuvan ottanut valokuvaaja ei ollut valinnut oikean polttovälin objektiivia.
Ihan on kuin keskitysleirin kansiosta napattu kuva.
Ma Barker silmäpusseilla ja blondina. Passin kuvaa ei ole kertaakaan epäilty toiseksi henkilöksi, joten...
Jos kuvaajan ruutu ollut 9:16 :) ?
Anteeksi, anteeksi mutta näitä lukiessa nauran vedet silmissä. Näitä lisää :)
Olisi pitänyt kääntyä ovelta, kun valokuvaamon rouvashenkilö totesi, että hän on paikan OMISTAJA, eikä yleensä ota kuvia. Lupasi kuitenkin tämän kerran tehdä poikkeuksen.
- Etkö sinä kampaa hiuksia! hän nuhteli. Vähän sitten pöyhin tukkaa ja istahdin tuoliin.
- Käännä päätä vasemmalle! Ei vaan VASEMMALLE! ENEMMÄN! (minusta tuntui, että nuppi siinä menossa tipahtaa lattialle).
Lopulta tajusin. Vasemmalle hänestä nähden. - No OSAATHAN SINÄ!
Räps. Mies hekotteli sille passikuvalle ja minä nikottelin ja olin kiukkuinen kuin ampiainen.
Vierailija kirjoitti:
Olisi pitänyt kääntyä ovelta, kun valokuvaamon rouvashenkilö totesi, että hän on paikan OMISTAJA, eikä yleensä ota kuvia. Lupasi kuitenkin tämän kerran tehdä poikkeuksen.
- Etkö sinä kampaa hiuksia! hän nuhteli. Vähän sitten pöyhin tukkaa ja istahdin tuoliin.
- Käännä päätä vasemmalle! Ei vaan VASEMMALLE! ENEMMÄN! (minusta tuntui, että nuppi siinä menossa tipahtaa lattialle).
Lopulta tajusin. Vasemmalle hänestä nähden. - No OSAATHAN SINÄ!
Räps. Mies hekotteli sille passikuvalle ja minä nikottelin ja olin kiukkuinen kuin ampiainen.
Niin. Se kuva. Kuin olisi vatkattu h i rre ssä eestaas, nostettu takaisin kiikkumaan naama valkoisena ja suu ymmärrettävästi tuskaisessa irveessä.
Näytän venäläiseltä sarjamurhaajalta, joka on ennen kuvan ottoa napannut pussillisen kokaiinia. Hyvin on tullissa kelvannut.
Tulin kiireellä ja ulkona oli kamala tuuli & pakkanen. Naama punotti ja tukka oli ihan sekaisin. Se todella näkyy kuvassa. Oli kiire muualle, joten en sitten jäänyt säästämään vaan hyväksyin ekan version...No onneksi vain 5 vuoden passit nykyään...
Vierailija kirjoitti:
Passikuvassa tuijottaa silmät lautasina selvästi pelästynyt pöllö.
Hullulta Hatuntekijältä masennusvaiheessa. Katsokaa Liisa ihmemaassa 2 ja se kohta jossa Johnny Deppin roolihahmo makaa sängyssä.
1800luvun köyhältä kahjolta naiselta joka on pilkkonut ukkonsa kirveellä. Luisevat kalpeat kasvot, suu kireä viiva,isot silmät tuijottaa ja silmien alla mustat varjot,poninhäntä ja musta leveä trikoopanta näyttävät yhdessä kuin hiukset olisi kätketty huivin alle ja kaulaan asti napitettu musta pusero sekä Kalevalakorun pronssiriipus korostavat vanhahtavaa vaikutelmaa.
Miula on laiska silmä ja kun rillit piti kuvaan ottaa pois,silmä karkasi samantien ja alkoi tsekkailla paikkoja samalla kun toinen silmä tapittaa tihrustaa kameraan.. näytän hemmetti Henry Lucakselta vai kuka se silmävikainen sarjamurhaaja nyt oli. Hiuksetkin katoaa taustaan kun kuvaaja komensi laittamaan hiukset kiinni.
passikuva ihan jees verrattuna työpaikan profiilikuvaan, joka on aivan järkky. Sen otti koulutettu valokuvaaja joka on siis töissä muissa hommissa. kehui kuvaamustaitoaan ja näytti esimerkkejä. Olikin hienoja kuvia. Johtotasosta.
Sai luvan työajalla kuvata halukkaita ja mähän innolla ilmoittauduin. Yhtä kamala kuin kännykän vahinkikuva!! Paitsi että ylivaloitettu valkoisella taustalla voimakkailla ääriviivoilla!
En aio käyttää sitä! Mikään passikuva ei ole koskaan ollut noin huono! En edes kun näytin sairaalta tai läskiltä niissä. Sillä tämä työkuva oli huonosta vinkkelistä ja liian voimakas/väärä valo teki ihosta kelkertövn.
Vierailija kirjoitti:
Minulla "passikuvakauhu" on saanut aikaan sen, että en ole hankkinut passia pariin vuosikymmeneen. Nyt haluaisin lähteä pitemmälle matkalle ja passi on pakko olla. Saa nähdä, miten asian hanskaan.
ymmärrän. Kannattakin mennä vaan jos on hyvä olo, nukkunu hyvin, ei stressiä. Menin kerran kuvaukseen, ei passi mut sama idea, kun oli ollu rankkaa töissä ja nukkunu huonosti. Tulos oli jäätävän paha.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa siltä, että ap:n kuvan ottanut valokuvaaja ei ollut valinnut oikean polttovälin objektiivia.
Mäkin oon leventyny usein passikuvissa, mut ne kuvat muuten hyviä. Olen ollut esim valmistujaiset, työpaikka kuvauksissa joissa tuloa aivan järisyttävä. En tiedä mitä vikaa, en tule pyöreämmäksi vaan rumemmaksi. Kasvot jotenkin vääntyneet, saan helposti tavallisella kännyllä ilman apuvälineitä parempaa itse
Näyttää kuin hiuksia ei olisi lainkaan, leukoja kolme ja tumman puseron harteilla valkoisia hitusia, kuin hilsettä. Hyväksyin ja maksoin kun oli kiire.
Näytän siltä että istun paskalla samalla kun mua uhataan aseella.
Hirveää! Minä näytä passikuvassa ihan samalta kuin peilistäkin katsoessani.