Muita jotka näyttävät passikuvassa ihan kamalalta? Kuvaillaan passikuvan ulkonäköä
Itse järkytyin todella kun kävin pari viikkoa sitten hakemassa kuvat. Minä, hoikka ihminen, olin kuin kolminkertaiseksi levennetty suohirviö. Tosin lohduttauduin sillä että sama kuvaaja joka otti äidistäni kuvat, levensi nekin niin, että äitiäni ei tunnistettu niistä :D
Kommentit (1428)
Minä näytän jokakuvassa hyvältä.
Hopeakettu.
Vierailija kirjoitti:
Passien ja henkilökorttien ulkoasu uudistuu
"Henkilökorttien kasvokuva suurenee." Artikkelin kakkoskuva on havainnekuva. Uusi versio 13.3.2023 alkaen.
https://www.aamulehti.fi/kotimaa/art-2000009420051.html?utm_medium=prom…
Tämäkin vielä! Nyt näkyy kuvassa entistä selkeämmin ja suurempana.
Niin eli näkevät vielä isompana tämän väsyneen ilmeen, naama on cockerspanielilla joka on vetänyt rauhoittavia purkin, aina passikuvissa. Ihme heltat roikkuu kummankin puolen ja silmät, jotka on isot, on väsyneet ja pienen näköiset.
Voi kauhea. Jouduin käymään uusimassa viime viikolla henkilötodistukseni. Stressasin jo etukäteen kuvausta. Olen 60v eukko. Kuvan oton jälkeen en halunnut edes katsoa kuvaani, sanoin, että saa kelvata. Tänään sain kortin ja voi kauhistus, mikä ihmishirviö siellä kuvassa möllöttää. Outo, väritön olmi, jota ei kunnolla erota kuvasta. Näyttää kuin minulla ei olisi hiuksia, eikä huulia ollenkaan. Kyllä voi ihminen olla ruma. Jotenkin kuvittelin olevani siedettävämpi. Oli pakko avata viinipullo, kun todellisuus iski päin kasvoja.
Minä oon aina näyttänyt ihan rangaistusvangilta, ihan nuoresta tytöstä lähtien.
Kerran purskahdin nauruun kun kuvan näin ja myyjähenkilökin nauroi :)
No, olipa ainakin hauskaa vähän aikaa!
Vierailija kirjoitti:
Voi kauhea. Jouduin käymään uusimassa viime viikolla henkilötodistukseni. Stressasin jo etukäteen kuvausta. Olen 60v eukko. Kuvan oton jälkeen en halunnut edes katsoa kuvaani, sanoin, että saa kelvata. Tänään sain kortin ja voi kauhistus, mikä ihmishirviö siellä kuvassa möllöttää. Outo, väritön olmi, jota ei kunnolla erota kuvasta. Näyttää kuin minulla ei olisi hiuksia, eikä huulia ollenkaan. Kyllä voi ihminen olla ruma. Jotenkin kuvittelin olevani siedettävämpi. Oli pakko avata viinipullo, kun todellisuus iski päin kasvoja.
Älä nyt. Kukaan ei onnistu passikuvissa. Itsekin järkytyin pahasti. Ja jos en ollut tunnistaa kaunista teini-ikäistä tytärtäni kuvasta, se kertonee kaiken niiden laadusta.
Näytän sarjamurhaaja Aileen Wuornokselta....
Vierailija kirjoitti:
mulla passikuva itseasiassa tosi hyvä. tykkään siitä :)
n23
Odotas, kun kuluu 40 v. eteenpäin! 🤣
Vierailija kirjoitti:
Olen viisikymppinen, hoikahko ja ihan nuorekkaan näköinen vielä omasta mielestäni. Ilostuin viime syksynä, kun valokuvaamo ilmoitti paikallislehdessä kuvatarjouksesta juuri kun tuli aika uusia passi. Kuva otettiin ja sain katsoa sitä kameran pieneltä näytöltä. En ollut siihen kovin tyytyväinen, mutta aattelin että kai se nyt asiansa ajaa.
Hain sitten aikanaan passin ärrältä ja avasin kuoren autossa. Hyvä että pystyin sen järkytyksen jälkeen edes ajamaan kotiin! Passikuvani esittää seitsemänkymppistä, tukevahkoa tätimoonikaa, jolla kas näin heiluu heltta ja heltta heiluu näin. En saa normioloissa oikein mitenkään itselleni kaksoisleukaa, mutta kuvassa on kunnon tyyny leuan alla ja sen parina juustoinen kalkkunakaula. Lisäksi nenänpielistä suupieliin kulkee vaot, joihin voisi vaikka istuttaa perunoita. Kuvaaja sääti kai valot jotenkin aivan päin persiitä. Passini ei ole poistunut lipaston laatikosta ja tuskin poistuu jatkossakaan.
🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Passikuvassa ja henkilökortissa pitää olla semmoinen vakava ja jähmettynyt ilme päällä eikä niissä saa olla silmälasit silmillä, vaikka niitä käyttäisi säännöllisesti. Sen takia ne kuvat voivat näyttää vähän oudoilta.
Tuo on just paha ettei voi ottaa kuvaa silmälasien kanssa vaikka niitä käyttää jatkuvasti ja ne on just hankittu kasvonpiirteiden ja oman tyylin mukaiseksi.
Olen niin likinäköinen etten pysty kohdistamaan katsetta kameraan vaikka kuinka tihrustan. Siitä tulee se just se mielisairaalasta karanneen ilme ja silmänympäryksetkin hyppäävät oudosti esille. Miksei ihmisen anneta pitää laseja päässä, kyllähän hiustyylitkin muuttaa ihmistä ja niitä ei kielletä?
Mummoni kuoli lähes kolmekymmentä vuotta sitten yli kahdeksankymppisenä. Kun sain uuden passini vuosi sitten, niin säikähdin mummoni kuvaa siinä! Puuttui ainoastaan ne suuret neliskanttiset silmälasit naamalta. :D
Kysyin 4-vuotiaalta esikoiseltani, jonka sain alle kolmikymppisenä että tunnistaako hän passini mustavalkokuvassa olevaa henkilöä? Vastaus tuli heti ja vakuuttavasti: Kuvassa on kuulemma selvästikin Marjaliisa, Marikan (hänen mielikuvitusystävänsä) mummu!
No näyttääkö sitä sitten "oikealta" itseltään jos katsoo sitä passikuvaa peilistä?
Siis, että näkee itsensä muiden silmin?
Näytän kuukausia nälästä kärsineeltä, joka on matkalla heti kuvauksen jälkeen Hurstin leipäjonoon. Pullottavien silmien mykkä, apua anova tuijotus kuitenkin paljastaa että sisimmässäni tiedän, että ruokakassit ovat loppu kun sinne pääsen.
Kaulasuonet niin pinkeät että niitä voisi soittaa jousella.
Olen oikeassa elämässä rehevä iloinen nainen, kapeakasvoinen kyllä, mutta en nyt sentään keskitysleirivangin näköinen.
Vierailija kirjoitti:
Olen niin likinäköinen etten pysty kohdistamaan katsetta kameraan vaikka kuinka tihrustan. Siitä tulee se just se mielisairaalasta karanneen ilme ja silmänympäryksetkin hyppäävät oudosti esille. Miksei ihmisen anneta pitää laseja päässä, kyllähän hiustyylitkin muuttaa ihmistä ja niitä ei kielletä?
Juuri kävin passikuvassa ja sain pitää silmälasit päässä. Kuvaaja otti pari kuvaa kokeeksi ja kun laseista ei tullut heijastumia, hän lupasi kuvan menevän läpi. Entisessä passikuvassa on juuri tuollainen tyhjä ilme, kun ilman laseja ei katsetta pysty kohdistamaan mihinkään.
Passikuva vastaa livekuvaa, koska asiantuntija arvioi pärstäsi livenä ja vertaa sitä passikuvaan ennen kuin hyväksytään passiin. Siinä ei mitkään filtterit tai optiset vääristymät kelpaa korvikkeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mulla passikuva itseasiassa tosi hyvä. tykkään siitä :)
n23
Odotas, kun kuluu 40 v. eteenpäin! 🤣
20 vuotta riittää mainiosti.
Näytän siltä Sekaisin Marista-leffan liikaa aurinkoa ottavalta kurttumummolta joka on kaiken lisäksi jossain psykoosissa.
Mämolen vakavasti jotenkin edtynyt ja mielenterveysongelmainen, kasvon eri puoliskot jotenkin eri korkeudella ja katson kuvaajaa rauhallisena, mutta syyttävänä. Levollinen, mutta hengenvaarallinen mielipuoli, joka yrittää kyllä olla sarjamurhaamatta, mutta hetkellä millä hyvänsä se alkaa.
Löysin Tampereelta pienen, hyvän valokuvaamon (PhotoStella Verkatehtaankadulla). Valokuvaaja otti pari kuvaa ja sain valita paremman. Kun sain uuden henkkarini en ole enää niin tiukkiksen näköinen eli kannattaa pyytää ottamaan useampi kuva. T: se kansankynttilä 50-luvulta
Passien ja henkilökorttien ulkoasu uudistuu
"Henkilökorttien kasvokuva suurenee." Artikkelin kakkoskuva on havainnekuva. Uusi versio 13.3.2023 alkaen.
https://www.aamulehti.fi/kotimaa/art-2000009420051.html?utm_medium=prom…
Tämäkin vielä! Nyt näkyy kuvassa entistä selkeämmin ja suurempana.