Muita jotka näyttävät passikuvassa ihan kamalalta? Kuvaillaan passikuvan ulkonäköä
Itse järkytyin todella kun kävin pari viikkoa sitten hakemassa kuvat. Minä, hoikka ihminen, olin kuin kolminkertaiseksi levennetty suohirviö. Tosin lohduttauduin sillä että sama kuvaaja joka otti äidistäni kuvat, levensi nekin niin, että äitiäni ei tunnistettu niistä :D
Kommentit (1428)
Vierailija kirjoitti:
kannattaa ajoissa laihduttaa
No ei ne kauheat passikuvat automaattisesti ole läskeistä ihmisistä otettuja. Miksi oletat niin?
Olen viisikymppinen, hoikahko ja ihan nuorekkaan näköinen vielä omasta mielestäni. Ilostuin viime syksynä, kun valokuvaamo ilmoitti paikallislehdessä kuvatarjouksesta juuri kun tuli aika uusia passi. Kuva otettiin ja sain katsoa sitä kameran pieneltä näytöltä. En ollut siihen kovin tyytyväinen, mutta aattelin että kai se nyt asiansa ajaa.
Hain sitten aikanaan passin ärrältä ja avasin kuoren autossa. Hyvä että pystyin sen järkytyksen jälkeen edes ajamaan kotiin! Passikuvani esittää seitsemänkymppistä, tukevahkoa tätimoonikaa, jolla kas näin heiluu heltta ja heltta heiluu näin. En saa normioloissa oikein mitenkään itselleni kaksoisleukaa, mutta kuvassa on kunnon tyyny leuan alla ja sen parina juustoinen kalkkunakaula. Lisäksi nenänpielistä suupieliin kulkee vaot, joihin voisi vaikka istuttaa perunoita. Kuvaaja sääti kai valot jotenkin aivan päin persiitä. Passini ei ole poistunut lipaston laatikosta ja tuskin poistuu jatkossakaan.
No sen ainakin nämä kaksi viimeisintä passikuvaa on selittäneet kummasti miksi kukaan ei ota minuun vapaaehtoisesti kontaktia yhtään missään. Siis miten se oma perusilme voi ollakaan noin täydellisen tympääntynyt ja pahantuulinen vaikka oikeasti olisi kaikinpuolin hyvä fiilis?
Mä näytän lähinnä siltä, että voisi epäillä kuinka olen just menossa m*rhaamaan perhettäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Passikuvan pitää vastata mahdollisimman hyvin todellisuutta eli kuvaaja toimii sen mukaisesti.
No eipä näytä ei, muuten ois Suomi täynnä murhaajan näköistä jengiä😄
No mutta oikeasti kiinnitäpä huviksesi joskus huomiota minkä näköinen ilme naamalla tuolla todella moni yksiksensä kulkee.
Se on eri jos/kun ihmisen on jonkun kanssa ja juttelee ym, mutta kun katso heitä jotka on liikkeellä yksin. Aika monella on kasvoillaan todella v*t tuuntunut ja jännän ilmeetön yrmy-ilme, just sellainen restingb*tchface.
Ja tämähän siis katoaa/sulaa kasvoilta heti kun ihminen puhuu tai vaikka vaan havahtuu ajatuksistaan eli tuo on tosiaan sellainen lepo-ilme johon kasvot vaan menee.
Ja tuon naaman moni näkee itsellään myös kampaajan peilistä.
Nimi: Vladimir
Ikä: 56
Mitat 170cm/160kg
Ammatti: Parittaja ja huumediileri
Olen 24v nainen ihan hoikissa mitoissa :(
Näyttää aivan rikollisen pidätyskuvalta. En ymmärrä, että miten silmätkin ovat niin lautaset siinä kuvassa ja ihan säikähtänyt ilme.
Omalla kohdalla ei ollut hyvä idea mennä passikuvaan heti maanantaina viikonlopun laiva/ryyppyreissun jälkeen. Kasvot aivan turvoksissa ja silmäpussit...
Yhdennäköisyys aku ankkaan on huomattava💀
Tänä päivänä kun näkee instassa ja sosiaalisessa mediassa paljon kuvanmuokkausohjelmilla käsiteltyjä ja kaunisteltuja naamoja, niin varmaan senkin takia passikuvat näyttävät entistäkin karummilta.
Itsellä onneksi passi vanhenee puolen vuoden päästä ja on ollut kauheata katsella sitä pöhöttynyttä naamavärkkiä tähän asti ja voi ilolla tilata uuden, kun tietää että se tulee uudella kuvalla joka on jo ajokortissa ja henkkareissa. Tää on yllättävän iso asia
Vierailija kirjoitti:
kannattaa ajoissa laihduttaa
Nykyinen passikuvani on otettu nyt, kun olen yli 10kg laihempi kuin edellisen kuvanoton aikaan. Kuvassa näytän huomattavan paljon lihavammalta. Ehkä olisi pitänyt lihottaa?
Tällä kertaa halusin onnistua. Olin oppinut, että hillitty meikki ei kuvassa näy, ja naama on aina kauhean valkoinen. Katsoin muutaman meikkitutoriaalin ja tein vahvan contourin, erityisen paljon lisäsin tummaa sävyä kaulan alle esi-helttaan ja esi-kaksoisleukaan sekä häivytin samalla pitkää leuankärkeä. Silmät meikkasin suureksi, hiukset myös laitoin erittäin ilmavaksi ja tuuheaksi. Harjoittelin ilmettä eli ns. Silmillä hymyilemistä, vaikka suu pysyy lähes vakavana. Olin myös lukenut, että silmät tulee pitää mahdollisimman auki.
Lopputuloksena kuvasta katsoo Tytti Yli-Viikarin ja kummituseläimen risteytys. Päähänsä hän on vetänyt hullu tiedemies -peruukin ja sokkona piirtänyt itselleen rajaukset ja luomivärit. Poskipunaa on hurja määrä toisella puolella. Toisella puolella pelkkä mustelma poskipään alla. Lisäksi hänellä näyttää valuneen punaviinit suusta pitkin leukaa kaksoisleualle ja kaulaan, tai sitten hänellä on jokin parantumaton ihosairaus.
Vierailija kirjoitti:
Nimi: Vladimir
Ikä: 56
Mitat 170cm/160kg
Ammatti: Parittaja ja huumediileri
Olen 24v nainen ihan hoikissa mitoissa :(
Kiitos hyvistä nauruista 🤣🤣
Silmät lurpsallaan, leveä naama, kaula näyttää niin paksulta ettei sitä edes erota, en ole hoikka nainen muutenkaan mutta passikuvassa näytän 30 kiloa isommalta. Silmissä tappajan katse. Olemus on aika sama kuin sillä Kingin Piina-elokuvan naisella, paitsi lihavampi ja vaalea tukka.
Kuva on niin hirveä, että hävettää näyttää passia viranomaiselle. Väitän myös, etten ole kuvassa kovin tunnistettava, en oikeasti näytä tuolta!
Passi on voimassa vaivaiset 5 v.
Tulisi olla edes 10...20 v.
Nykysysteemi on rahastusta.
Vierailija kirjoitti:
Joo kasvot levenevät kun joutuu nostamaan leukaa liikaa ylöspäin eikä kuvaaja ymmärrä ottaa kuvaa oikealta korkeudelta vaan yläviistosta.
Parhaimman passikuvan olen itse itsestäni otattanut sellaisessa vanhanaikaisessa passikuva-automaatissa jossa pystyi istuimen säätämään niin ylös kuin oli tarvis. Nykykuvaajat eivät pysty jostain syystä samaan ollenkaan.
Tästä tuli mieleen, etttä harvoin tuntuvat valokuvasliikeissä antavan neuvoja ja panostavan tuohon passikuvan esteettisempään puoleen. Palvelustahan siinä maksetaan, joten paljonkin merkitystä sillä että miten "onnistuneelta" kuvassa näyttää, eikä vain sillä että kuva täyttää passikuvan virallliset kriteerit. Ainakin itsellä tullut mieleen kuvan näkemisen jälkeen, että oliskohan sitä voinut paremminkin tehdä.
Sekin arveluttanut, että jääköhän noille valokuvausliikkeille jotain digitaalista kopiota jonnekkin koneilleen ottamistaan passikuvista. Nehän monesti lähetetään suoraan poliisilaitokselle, ja siihen tarvitaan henkilötunnus. Ei tunnu kovin turvalliselta, että jollain valokuvausliikkeellä on tiedossa ja hallussa kuvasi henkilötunnuksineen. Tarpeeksi nykyään väärinkäytöksiä jopa korkeilla virkamiestahoilla, joten ei hirveästi luottoa yksityisiinkään palveluntarjoajiin.
Tälläydyin kotona passikuvaa varten ja ajattelin olevani tosi freesin näköinen, hyvä siitä kuvasta tulee.
Kävin ekaa kertaa elämässäni ottamassa passikuvat Gigantin automaatissa.
Aikaa kuvan ottamiseen meni 20min (onneksi ei ollut jonoa).
Olen tyytyväinen, että valokuva on passissa mustavalkoinen. Järkyttävät silmäpussit ja mustat silmänaluset edes vähän peittyivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo kasvot levenevät kun joutuu nostamaan leukaa liikaa ylöspäin eikä kuvaaja ymmärrä ottaa kuvaa oikealta korkeudelta vaan yläviistosta.
Parhaimman passikuvan olen itse itsestäni otattanut sellaisessa vanhanaikaisessa passikuva-automaatissa jossa pystyi istuimen säätämään niin ylös kuin oli tarvis. Nykykuvaajat eivät pysty jostain syystä samaan ollenkaan.
Tästä tuli mieleen, etttä harvoin tuntuvat valokuvasliikeissä antavan neuvoja ja panostavan tuohon passikuvan esteettisempään puoleen. Palvelustahan siinä maksetaan, joten paljonkin merkitystä sillä että miten "onnistuneelta" kuvassa näyttää, eikä vain sillä että kuva täyttää passikuvan virallliset kriteerit. Ainakin itsellä tullut mieleen kuvan näkemisen jälkeen, että oliskohan sitä voinut paremminkin tehdä.
Sekin arveluttanut, että jääköhän noille valokuvausliikkeille jotain digitaalista kopiota jonnekkin koneilleen ottamistaan passikuvista. Nehän monesti lähetetään suoraan poliisilaitokselle, ja siihen tarvitaan henkilötunnus. Ei tunnu kovin turvalliselta, että jollain valokuvausliikkeellä on tiedossa ja hallussa kuvasi henkilötunnuksineen. Tarpeeksi nykyään väärinkäytöksiä jopa korkeilla virkamiestahoilla, joten ei hirveästi luottoa yksityisiinkään palveluntarjoajiin.
Jaa. Viimeksi tammikuun alkupuolella kävin passikuvassa, ja kuvaaja kysyi puhelinnumeron ja etunimen. Ei edes sukunimeä. Puhelimeen tuli koodi, jolla se linkittyi poliisin järjestelmässä tietoihini. Ei se kuvaaja hetuani saanut tietoonsa.
Minä näytän oikein hyvältä ajokortti/passi/henkilökorttikuvassa, laihdutin tuona kesänä v2018 30kg ja passikuva loppukesältä. Toivoin jopa ettei tarvisi kuvaa uusia mutta kai se pakko kun passi ja henkilökortti vanhenee.
Nyt olen taas lihava ja hiuksetkin menneet vanhetessa huonommaksi. Hiuksille ei mitään voi mutta ajattelin ainakin laihduttaa ennen kuin loppukesästä joutuu uusimaan kortit/passit.