Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita jotka näyttävät passikuvassa ihan kamalalta? Kuvaillaan passikuvan ulkonäköä

Vierailija
09.04.2020 |

Itse järkytyin todella kun kävin pari viikkoa sitten hakemassa kuvat. Minä, hoikka ihminen, olin kuin kolminkertaiseksi levennetty suohirviö. Tosin lohduttauduin sillä että sama kuvaaja joka otti äidistäni kuvat, levensi nekin niin, että äitiäni ei tunnistettu niistä :D

Kommentit (1428)

Vierailija
781/1428 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Passikuva paljasti, että isäni on Vesa-Matti Loiri. Syyliä ei ole vielä näkynyt, mutta vielähän ne ehtii puhjeta nekin :(

Olen iloinen, että hän on sentään isäsi...

Vierailija
782/1428 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsynyt ja hikinen pulleronaama. Näytän meikittömältä, vaikka koitin tehdä nätin kevyen meikin. Tässä iässä olen jo hyväksynyt, että musta ei saa kaunotarta tekemälläkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
783/1428 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha nainen. Kulmat kurtussa, katse pistävä kun huononäköisenä ei oo laseja päässä ja luomet roikkuvat. Totinen kun pitää olla suujuonteet roikkuu, posket roikkuu, tukka huonosti .

Järkyttävä kuva, laittasivat hautajaisiin vaikka 10 vuotta vanhan kuvan

Vierailija
784/1428 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on piilokarsastus, joka näkyy lähinnä jos olen väsynyt tms. Eikä sitä varmaan normaalielämässä muutenkaan huomaa, kun ihminen ja katse on liikkeessä. Mutta passikuvaan on lukuisia kertoja saatu ikuistettua se, että silmä menee pikkuisen kieroon. Rillitkin ehkä vähän vinossa. Passikuvan tuijotuksessa näytän yleensä oudolta sekopäältä.

Mulla ei ole koskaan otettu passikuvaa rillit päässä. Onko se siis mahdollista?

Ei kai nykyisin. 70- luvun ajokortissa oli silmälasit. Parissa puhallusratsiassa poliisi sanoii ois syytä jo vaihtaa tää pahvikortti. No, 70- vuotiaana sain muoviläpyskän.

Vierailija
785/1428 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko voimassa olevan passin uusia, vaikka olisi uusi passi, jos ei ole tyytyväinen kuvaansa tms? Tietääkö kukaan asiasta?

Vierailija
786/1428 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
787/1428 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 22v nainen, passikuvassani näytän aivan vahvasti meikatulta italialaiselta täti-ihmiseltä. Minua vain vähän vanhempi mieheni on passikuvassaan huomattavasti lihavampi ja lyhythiuksinen, nykyään paljon hoikempi ja pitkähiuksinen.. Passikuvassa komeilee siis 50v n. 140kg työmies.

Vierailija
788/1428 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytän passikuvassa kuin etsintäkuulutetulta. Aivan kauhee kuva.

Vierailija
789/1428 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään pitää identtiteetti kortti tehdä poliisiasemalla ja kuvat sen mukaisia. Tuijottava katse, suu vinossa, otsatukka käskettiin pyyhkiä sivuun jotta otsa näkkyy,, kuvasta päätellen olen joku mielipuoli rikollinen ja en todellakaan näytä henkkareita jos ei ole ihan pakko ! (Tämä Ruotsissa)

Vierailija
790/1428 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kävin kanssa äskettäin siinä passikuvassa ottamassa henkkarit - pistin sitten maalia kunnolla naamaan, etten näytä niin kalpealta kapakalalta aina.

Joo, nyt näytin ihan romanialaiselta teurastamotyöntekijältä, joka on noussut väärällä jalalla ja röökit loppu krapulan lisäksi.

Niin ja noita-akan roolin saisin välittömästi - hiukka noloa näyttää sitä paketteja hakiessa ym, katsovat aina aika epäuskoisesti. Ja tota korttia pitää sitten kehdata näyttää 5 vuotta! XD

Kuulemma vääränlainen meikkikin voi vaikuttaa negatiivisesti. Siis vaikkei meikissä olisi normaalitilanteessa vikaa niin se saattaa olla vääränlainen passikuvaan. Jotenkin valon heijastukseen liittyy.

Vierailija
791/1428 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kohtuullisen hyvin onnistunut mustavalkoinen kuva. Kuvattu henkilö tunnistettavissa.

Vierailija
792/1428 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eikö passikuvassa saa nykyään olla silmälasit päässä? Olin viimeksi passikuvassa 1996 ja siinä minulla oli silmälasit. Miksi niitä ei saa olla jos ne ovat aina muutenkin päässä, eivät ne oikein aseteltuna mitään heijasta. Itse näytän ilman laseja aivan eri ihmiseltä. No, jos pitää sodan takia lähteä niin ehkä minut otetaan jossain vastaan passitta lasit päässä.

Vierailija
793/1428 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin otattaan passikuvan, ensinnäkin passikuvan ottaja oli nuori tympeä nainen ja toiseksi näytin kuvassa aivan hirveältä. :D Ajattelin että olenko oikeasti kuolleen lahnan näköinen? Silmät oli oudon tuijottavat ja väsyneen näköiset, ja posket oudot. Mun mielestä se oli vielä hirveämpi kuva kuin edellinen passikuva. Ei se kyllä opastanu paljoa ollenkaan kuvaa ottaessa.

Vierailija
794/1428 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on todella paha karsastus. Toinen silmä i katsoo vasempaan. Samalla naamaan jäi semmoinen ihme Justiinamainen viiva-mökötys. Voi vxxxu no onneks ei oo tarvinnut käyttää koko passia ja kuvaaja oli ihana.

Vierailija
795/1428 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet passikuvasi näköinen, et ole matkustuskunnossa.

Vierailija
796/1428 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies värjäsi nuorena hiuksiaan mustaksi ja kasvatti ne pitkäksi. Hän näyttää aasialaiselta huumekuriirilta nuorena aikuisena otetussa passikuvassaan, kun tukan kasvatusprosessi oli epämääräisessä pitkän ja lyhyen välimaastossa ja parta ja viikset oli muotoiltu sellaisiksi piikeiksi. Nykyinen passikuvansa on ihan kelvollinen.

Itse näytin omassa ensimmäisessä kuvassani Ari Koivuselta. Olen nainen.

Vierailija
797/1428 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis eikö passikuvassa saa nykyään olla silmälasit päässä? Olin viimeksi passikuvassa 1996 ja siinä minulla oli silmälasit. Miksi niitä ei saa olla jos ne ovat aina muutenkin päässä, eivät ne oikein aseteltuna mitään heijasta. Itse näytän ilman laseja aivan eri ihmiseltä. No, jos pitää sodan takia lähteä niin ehkä minut otetaan jossain vastaan passitta lasit päässä.

Ei saa olla laseja. Mullakin lasit aina päässä, mutta passikuvassa piti ottaa pois. Ihanaa, kun en edes näe, minne pitäisi katsoa (miinusta linsseissä rutkasti). Kuvaaja pyysi katsomaan ääntä kohti. Olen ihan erinäköinen ilman laseja. En kyllä tunnista kuvasta itseäni. Mutta jos viranomainen sellaisen kuvan jostain syystä haluaa, niin sellaisen sitten saakoon. Ei sitä kuvaa onneksi itse tarvitse tuijottaa.

Vierailija
798/1428 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin tuskailin aina samaa, mut nyt 40 veenä passikuvat oli outoa kyllä hyvät. Samalla otin uuden id-kuvan työpaikkaa varten. Kaveri luuli, että se on joku mun nuoruuden kuva. :D Eka olin positiivisesti yllättynyt ja iloinen & ihmeissäni myös. Mut sit se iski tajuntaan! Onhan tää huolestuttavaa, tää täytyy olla joku rupsahtaneisuuden käännekohta? Peilistä katsoo nykyään se suohirviö ja passikuvassa on se "parempi minä", ei helvetti! Olkaa siis onnellisia, jos peilikuva on vielä ok ja se on vain se passikuva...

Vierailija
799/1428 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko voimassa olevan passin uusia, vaikka olisi uusi passi, jos ei ole tyytyväinen kuvaansa tms? Tietääkö kukaan asiasta?

Siinä vaihessa kun saat passikuvat, voit pyytää uutta kuvausta, jos et ole tyytyväinen ilmeeseen tms. Esim. Tunnin kuvassa voi vielä myöhemminkin käydä uusintakuvassa samaan hintaan, kun viet vanhat kuvat takaisin.

Jos uusi passi on tullut jo uunista, sun on tilattava uusi passi , jos et ole tyytyväinen. Saahan niitä uusia. Helpommalla pääsee, kun antaa samantien palautetta kuvaajalle.

Vierailija
800/1428 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytin aikaisemmassa passikuvassa naispuoliselta sarjamurhaajalta, sitten älysin vähän meikata ja laittaa irtoripset silmiin seuraavaan passikuvaan ja kas kummaa - näytinkin ihan normaalilta ihmiseltä!