Muita jotka näyttävät passikuvassa ihan kamalalta? Kuvaillaan passikuvan ulkonäköä
Itse järkytyin todella kun kävin pari viikkoa sitten hakemassa kuvat. Minä, hoikka ihminen, olin kuin kolminkertaiseksi levennetty suohirviö. Tosin lohduttauduin sillä että sama kuvaaja joka otti äidistäni kuvat, levensi nekin niin, että äitiäni ei tunnistettu niistä :D
Kommentit (1428)
Ei pidä syyttää peiliä, jos naama on vino. Eli tässä tapauksessa valokuvaa.
Minulla ei passi ollut enää vuosiin voimassa, mutta kuva näytti just siltä niinkuin olisi otettu pidätyksen yhteydessä..vain se numerokyltti puuttui.
Mulla on piilokarsastus, joka näkyy lähinnä jos olen väsynyt tms. Eikä sitä varmaan normaalielämässä muutenkaan huomaa, kun ihminen ja katse on liikkeessä. Mutta passikuvaan on lukuisia kertoja saatu ikuistettua se, että silmä menee pikkuisen kieroon. Rillitkin ehkä vähän vinossa. Passikuvan tuijotuksessa näytän yleensä oudolta sekopäältä.
Kävin joskus passikuvassa ruokatunnilla ja työkaverille sitten kauhistelin lopputulosta. Toltahan sä näytät oli hänen vastaus. Niin vissiin sitten. 😂
Veljeni mielestä näytän passikuvassa Aileen Wuornokselta. Kukaan passikuvani nähnyt ei ole ollut hänen kanssaan eri mieltä.
Kannattaa muistaa, että se passikuva on vain sen hetken otettu kuva. Ei kukaan voi olla 24/7 "parhaimmillaan". En tiiä, joka passikuvasta löytyy suurimmaksi osaksi jotain ei miellyttävää. Esim. Milloin väsyneet silmät, ilme liian tuima tms. Itsekin olen syyllistynyt siihen, että oonpas sen ja sen näköinen passikuvassa, siis negatiiviseen sävyyn. Ihan hyvä on höllentää otetta ulkonäön liika tuijottelusta/haukkumisesta.
Näytän pirinistiltä ja sarjamurhaajalta passikuvassa.
Vierailija kirjoitti:
Näyttää olevan yleistä tämä murhaaja- ja rikollinenlook. Passintarkastajilla on pokassa pitämistä.
Jep, en tiedä kuinka kamala mun eka kuva otos oli, kun kuvaajakin sanoi heti, että otetaan toinen. Sen kehtasi näyttää mullekin. Aivan hirveä! Olin omasta mielestä nättinä ja hiukset hyvin. No, en tiedä minkä muuntokapselin läpi siihen kuvauspaikalle mentiin, mutta kuvassa on tympeän näköinen "henkesi ei ole minkään arvoinen" akka joka on lusinut vakavista rikoksista suurimman osan ikäänsä. Hiuksetkin sinne tänne.
Totesin vaan kuvaajalle, että se on ok, ei se siitä millään parane vaikka kuinka yritetään.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muistaa, että se passikuva on vain sen hetken otettu kuva. Ei kukaan voi olla 24/7 "parhaimmillaan". En tiiä, joka passikuvasta löytyy suurimmaksi osaksi jotain ei miellyttävää. Esim. Milloin väsyneet silmät, ilme liian tuima tms. Itsekin olen syyllistynyt siihen, että oonpas sen ja sen näköinen passikuvassa, siis negatiiviseen sävyyn. Ihan hyvä on höllentää otetta ulkonäön liika tuijottelusta/haukkumisesta.
Niinhän se on, mutta on myös jännä, kuinka olen aina ollut pahimmillani juuri passikuvaa otettaessa...
Jo vanhaksi menneessä passissa kuvanottohetkellä oli ehkä elämäni kolmanneksi järkyttävin krapula, ja se todellakin näkyi kuvassa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on piilokarsastus, joka näkyy lähinnä jos olen väsynyt tms. Eikä sitä varmaan normaalielämässä muutenkaan huomaa, kun ihminen ja katse on liikkeessä. Mutta passikuvaan on lukuisia kertoja saatu ikuistettua se, että silmä menee pikkuisen kieroon. Rillitkin ehkä vähän vinossa. Passikuvan tuijotuksessa näytän yleensä oudolta sekopäältä.
Mulla ei ole koskaan otettu passikuvaa rillit päässä. Onko se siis mahdollista?
Mä kävin eilen..Kuvaaja otti 3-5 otosta, näytteli niitä, että mikä valitaan. Sanoin, että ota vaan joku, missä ehkä suht normaalilta näyttäisin.
Illalla tein hakemusta ja latasin sen kuvan siihen. Tadaa, Klonkkuhan se😂😂
Passikuva on kovasti litteä ja suorakaiteen muotoinen. Muistuttaa useimpia muitakin kuvia, hologrammit on vähän erilaisia.
Kuvaaja pyysi kerran ottamaan piilolinssit pois, motivoi sanomalla, että ne voivat kätkeä silmien oikean värin. Sanoin hej då ja menin toiseen paikkaan kuvattavaksi.
Massamurhaajan vankilakuva, numerokyltti puuttuu edestä !
Oma passikuva - murhaaja - rikollinen - Kakolasta karannut.
mä kuulun siihen sakkiin, minkä naamasta ei sais ottaa suoraa kuvaa. on ku petolinnun takapuoli. oikeastaan olen ihan näpsäkän näköinen mimmi vielä. edelinen ajokorttikuva oli ihan hyvä, mut tää viimeinen. no se on syvältä, ja otettu samassa valokuvaamossa. ihme juttu. tyttäreltä otettiin samassa paikassa ja se ei meinannu kehdata näyttää otosta.
Vierailija kirjoitti:
Näytän venäläiseltä palkkatappajalta. Olen varma että jossain kuvassa mulla oli iloisempikin ilme mutta kuvaaja valitsi sen missä olen murhaajan näköinen. :D
En lukenut koko keskustelua niin en tiedä onko sanottu jo,mutta passikuvassa ei saa hymyillä.
Elohiiri iski just kun istahdin kuvattavaksi ja kuvaaja ohjeisti antamaan "aavistuksenomaisen hymyn", loputuloksena tihrustava silmä sekä vaikutelma siitä kuin ei olisi hampaita. Olen kuin se silmävikainen, huonohampainen sarjamur haaja mikä Henry Lee nyt olikaan! Ja olen nainen.