Muita jotka näyttävät passikuvassa ihan kamalalta? Kuvaillaan passikuvan ulkonäköä
Itse järkytyin todella kun kävin pari viikkoa sitten hakemassa kuvat. Minä, hoikka ihminen, olin kuin kolminkertaiseksi levennetty suohirviö. Tosin lohduttauduin sillä että sama kuvaaja joka otti äidistäni kuvat, levensi nekin niin, että äitiäni ei tunnistettu niistä :D
Kommentit (1428)
Passikuvassani on silmissä semmoinen outo kiilto ja näyttää siltä kuin itkisin kuvassa.
Kaikesta kauhein on todeta, ettei edellinen passikuva niin pahalle näyttänytkään, kun saa uuden passin ja näkee sen kammottavan kuvan.
Kuvassa pitäs näyttää aidosti omalta itseltään mutta eihän siinä siltä näytä vaan lähes tunnistamattomalta. Kuvaustyyli on jotain koneälyä varten joka mittaa naaman suhteita eikä muuta näköisyyttä.
Italialainen mafioso jolla kalpeassa naamassa mustat silmäpussit. Vähän sellainen poliisilaitoksella otettu pidätyskuva.
Näytän sarjamurhaajalta. Tukka on ihan lättänä ja menee päätä myöten, mustat silmänaluset ja vittumainen ilme.
Passikuva, jos sellaisen hankkisin, näyttäisi onnistuessaan kamalalta eli ihan minulta. Näytän niin kamalalta, että en uskalla katsoa peiliinkään ilman hyvin tummia aurinkolaseja, niin tummia, ettei oikein erota, katsooko peiliä vai seinää.
Kun hankin henkilötodistuksen, virkailija luukulla katsoi ensin kuvaa kuin se olisi jokin pila tai kepponen, leveästi hymyillen, mutta vakavoitui äkisti , kun nosti katseen valokuvasta minuun.
En yhtään hämmästyisi, jos seuraalla kuvanottokerralla minulta vaadittaisiin korvaus rikkoutuneesta (=rikkomastani) kamerasta. Viimeksi kyllä kesti rikkoontumatta, mutta se olikin kallis laatumerkki.
Kuvissa te näytätte siltä miten muut teidät näkevät.
Näytän passikuvassa niin hirveältä, että omat lapsetkin pelkäisivät ja kyllä kaikki muutkin juoksisivat karkuun sen näköistä.
Hieman lohduttaa, etten todellisuudessa ole ihan niin pelottavan näköinen, vaikka kaunotar en olekaan.
Otin itse kuvan kotona, tai tarkemmin sanoen otin kymmeniä kuvia, joista sitten valitsin vähiten huonon ;) Pitää tosin sanoa, että minulla on digijärjestelmäkamera, missä linssi, joka ei vääristä liikaa kasvojen muotoa. Ylen sivuilla olevien ohjeiden mukaan objektiivin pitää olla n. 80-100 mm, mikä ei esim. useimmilla puhelimien kameroilla onnistu, kun niissä on käytössä laajakulmaobjektiivit.
Edellisen kerran vuosia sitten otattaessani passikuvan valokuvausliikkeessä lopputulos oli niin karmea (yrmeä ilme, outo pään asento yms), että nyt halusin täyden kontrollin omaan kuvaan. En ole komea (olen siis mies), joten yritän sentään saada parhaan mahdollisen kuvan itsestäni vuosia mukana kulkeviin dokumentteihin. Lopputulos nyt on mitä on, kun en mikään malli ole, mutta olen suht tyytyväinen.
Aika paljon saa kyllä eroa kuviin kallistamalla päätä eteen tai taakse, tai löytämällä juuri sopivan hymyn kasvoille, mikä on vielä hyväksyttävä passikuvassa, kun siinähän ei saa olla mikään kunnon nauru päällä. Tykkään vaan, että olen passikuvassa sen verran positiivisen näköinen, että myös silmät hymyilevät. Optimaalisen asennon löytämiseen meni aikaa kyllä hetki, mutta koko prosessiin kuvanmuokkauksineen meni parisen tuntia. Osaan käyttää Photoshopia, joten oli helppo poistaa taustasta turhuudet, jotka voisivat estää kuvan hyväksymisen. Naamaan en toki muutoksia tehnyt, muuta kuin poistin muistaakseni hieman kiiltoa nenänpäästä, kun se näytti oudolta.
Vierailija kirjoitti:
Silmäluomet niin paisuksissa, että näyttää kuin niiden alle olisi kauhottu riisipuuroa ja jätetty turpoamaan sinne. Pieni leukani liittyy saumattomasti uurteiseen kaulaani kiilanmallisella kaksoisleuan heltalla. Raollaan olevasta suusta näkyy yksi etuhammas. Viidestätoista hiuksesta koostuva töyhtö törröttää kohtisuoraan ylöspäin otsalta.
Mielikuva tästä on aika hauska :D
Yritin salaa edes vähän hymyillä koska edellisessä passikuvassa näytin naisvankilan vangilta. No tuloksena tällä kertaa psykopaatti, joka yrittää peitellä hulluuttaan. Se siitä sitten.
Haluaisin lukea näitä lisää :´D
Edellisessä passikuvassani näytin aivan järkyttävältä pullaposkelta -- vaikka olen hoikka -- ja silmäni vaikuttivat hieman harittavan eri suuntiin.
Nykyisessä kuvassa hiukseni ovat hieman huonosti (kuvaamossa ei ollut peiliä) ja tummat silmäni saavat minut näyttämään jotenkin sieluttomalta...
Näytän juopolta sarjamurhaajasta.
Miten ne saakin kuvista noin kauheita.
Edellistä kuvaa varten kävin valokuvaajalla, ja mystillisesti jokin allergiareaktio iski huuliin (??) juuri sitä ennen, kutina ja yhtäkkinen turvotus. Tulos näyttää kuin olisin vastikään ottanut aivan liikaa jotain täytettä huuliin, ja huolimatta kunnolla nukutusta yöstä ja siitä että näytin ok:lta 2 sekuntia ennen kuvaa peilistä tarkistaessa, ilme näyttää siltä kuin olisin myös vetänyt kohtalokkaan annoksen jotain rauhoittavia.
Uuden kuvan hain passikuva-automaatista, josta tulee yleensä parempi kun pystyy itse hallinnoimaan asentoa, ilmettä jne. Mutta tässä kohtaa puolestaan olin ollut maski naamalla tätä ennen jotain puol tuntia, ja se aiheutti ärsytystä nenän ihoon: nenänpää on kuvassa kirkkaanpunainen. Onneks kuva on mustavalkoinen niin tätä petteripunakuono-efektiä ei niin huomaa.
Ehkä mulla tulee vaan jotain psykosomaattista stressioiretta jo pelkästä passikuvanoton ajattelusta?
Tein kuvaus meikin, teen työkseni välillä meikkejä ja hiuksia. Otin kuvan kännykällä olin tyytyväinen.
Passikuvassa on elinkautisvanki.
Kuvaaja sanoi ettei saa hymyillä.
Mun Basic ilme on Mona Lisa smile.
Kun näytän passia olen ihan erinäköinen ja passivirkailija katsoo pari kertaa ootko tässä?
Miksi ei saa olla oma itsensä kuvassa?
Opiskelukaveri sanoi että näytän passikuvassa Jammu-sedältä, olin silloin ehkä 23v.
Tuli noista muutamista kommenteista mieleen, kuinka meillä oli aivan surkea koulukuvaaja ammattikoulusssa. Kaikki, siis aivan kaikki lihoivat 10kg kun kuvaaja hyödynsi kaikkein huonoimmat kuvakulmat. Näytimme siltä kuin naamakin olisi palanut auringossa, keskellä talvea. :/ Ja se hinta....
Näytän passikuvassa kaulattomalta ja turvonneelta keski-ikäiseltä Räkkärimarketin Tarja Kulholta. Kuin alla olisi viikon ränni Kanarialla. En käytä alkoholia.
Kuva on ihan karmea! Onneksi passi vanhenee tänä vuonna 😅
Minulla on tosi matala otsa mistä olen kärsinyt lapsesta saakka. Näytän vihaiselta perusilmeellä mutta passikuvassa näytän täysin vajaa-älyseltä, sellaiselta kun pään sisällä ei olisi yhtään aivosolua.
Kaksi kertaa henkkareita kysyttäessä myyjä nauranut kuvalle ja sitten yrittänyt olla pokkana , toinen pyysi anteeksi. Eihän se mukavalta tunnu mutta olen oikeasti aivan vaikeasti kehitysvammaisen näköinen siinä kun yritin vain katsoa kameraan ja pitää ilmeeni peruslukemilla ja matala otsani valahti jotenkin niin että katson sen otsan alta tai silmät ovat heti sen otsan jälkeen tai siinä kiinni, en osaa selittää :D innolla odotan milloin vanhenee ja saan uuden tilaisuuden kuvaan.