Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita jotka näyttävät passikuvassa ihan kamalalta? Kuvaillaan passikuvan ulkonäköä

Vierailija
09.04.2020 |

Itse järkytyin todella kun kävin pari viikkoa sitten hakemassa kuvat. Minä, hoikka ihminen, olin kuin kolminkertaiseksi levennetty suohirviö. Tosin lohduttauduin sillä että sama kuvaaja joka otti äidistäni kuvat, levensi nekin niin, että äitiäni ei tunnistettu niistä :D

Kommentit (1428)

Vierailija
641/1428 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan valokuvaajilla kyky ottaa passikuvia meidän rinnakkaismaailman itseiltämme? Se voisi selittää tän kaike... XD

Uskottava teoria. Ehkä ne jopa kilpailee keskenään, kuka ottaa kamalimman. Nappaavat kohteesta ensin ihan normaalin kuvan ja sitten passikuvan, ja järjestävät kuvapareilla vuosittain ratkiriemukkaan "suurin muodonmuutos" -kisan.

Vierailija
642/1428 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan itseni näköinen olen. Mikä teitä kuvissa epäonnistujia oikein vaivaa? Ettekö osaa olla normaalisti kuvattaessa?

Ihmisillä on epärealistiset käsitykset omasta ulkonäöstään. Yleensä itsensä näkee peilikuvana ja kun on katsonut sitä vuosikaudet ei ole laittanut merkille muutoksia ja kun vielä ”asettelee” naamansa edukseen peilatessaan, niin onhan se järkytys, kun hehkeän hoikan muuttumattomana nuoren sijasta saakin väsyneen värittömän ylipainoisen keski-ikäisen passikuvat.

Mutta miksi ei muissa valokuvissa näytä yhtä kamalalta? Esim. sellaisissa, jotka joku nappaa juhlissa ilman että ehtii tajuta olevansa kuvaamisen kohteena, ja joihin siis ei ole mitenkään ehtinyt asetella naamaansa ja joita ei ole mitenkään käsitelty jälkeenpäin? Toki niissä saattaa joskus olla hupaisia otoksia, mutta ne eivät ole niin järjestelmällisen kaameita ja kaikkea muuta kuin oman itsen näköisiä kuin passikuvat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
643/1428 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan itseni näköinen olen. Mikä teitä kuvissa epäonnistujia oikein vaivaa? Ettekö osaa olla normaalisti kuvattaessa?

Minua ainakin vaivaa valoherkät silmät, jotka meinaavat passikuvissa mennä kiinni. Kun keskityn pitämään niitä auki, näytän säikähtäneeltä tai tuskaiselta. Toinen se, että hiukset eivät yhtään saisi olla kasvoilla, kuten minulla normaalisti on.

Vierailija
644/1428 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ajokortissa oleva kuva on kauhea. Yksi tyyppi oli jaksanut muistuttaa, että se on kuin passikuva, että siinä ei saa hymyillä. Yritin olla vaan ilmeettömästi, mutta näytän siinä kuvassa todella vihaiselta ja jotenkin naamani on levinnyt keskeltä. No, sehän menee voimasta kolmen vuoden päästä ajokorttilain uudistuksen takia.

Vierailija
645/1428 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytän aivan elähtäneeltä Peppi Pitkätossulta.

Vierailija
646/1428 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelästynyt tarhapöllö on passikuvani.

Vierailija
647/1428 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi sitä passikuvaa ei tarvitse itse katsoa. Näytän vain virkailijalle ja äkkiä passi kiinni ja laukkuun takaisin. 

Vierailija
648/1428 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin  tekemässä poliisilaitokselta uuden passianomuksen, virkailija pyörtyi kun avasi passini tarkistaakseen että kyseessä on oikea henkilö.

Vierailija
649/1428 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun passikuvasta katsoo takaisin lasittunein silmin rupsahtanut keski-ikäinen 14 lapsen yksinhuoltaja, joka ei ole nukkunut vuosikymmeniin.

Vierailija
650/1428 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahven

Vierailija
651/1428 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sheila Carter murhamoodissa. Joka kerta. 

Vierailija
652/1428 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kovin kuvauksellinen, varsinkaan suoraan edestäpäin. Lisäksi olen niin kalpea, että kuvissa olen aivan väritön, sairaan näköinen. Minulla on luontaisesti pää vinossa toiseen suuntaan, joten passikuvassa sitten yritän korjata asentoa suoristamalla niskaani, etten näytä omituisen kierokaulaiselta sivulle nojaajalta kuvassa. Siinä passikuvaa ottaessa jotenkin sitten jäykistyy, kallistaa päätä epänormaalisti ja keskittyy pitämään silmät auki, kun saa vain sen yhden mahdollisuuden onnistua. Sitten sitä on kuin seinälle kurkusta nostettu elinkautisvanki passikuvassa.

Ei ihme, ettei onnistu..

Vierailija
653/1428 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aneemisen värinen ja laikukas naama (vaikka muuten tietenkin terveenvärinen ja jopa punakka) missä kaksi valonarkaa siristelevää silmää, kuin viikon vanhat puukonviillot.

Leuan alla kalkkunahetulan ohella michelinukon makkara, vaikka kuinka koetat työntää leukaluutasi eteenpäin.

Niistämisen punerruttamassa nenässä tietenkin hemmetin ärhäkkä finni tuloillaan. Sierainten kohdalta alas valuvat syvät juonteet, suupielet alaspäin, kuin imelän paskan haistanut.

Muutama musta partakarva kippuralla, nehän piti muistaa ajella...

Tukka tiiviisti päätä myöten, ohut ja sähköinen. Juurikasvu loistaa. Kulmakarvat piirretty vinoon, jopas taas sattuikin. Kammottava olio.

Vierailija
654/1428 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdettiin yläasteella luokkaretkelle Venäjälle ja sehän meinasi viisumin hakua. Viisumit hoiti opettaja, mutta sitä ennen hän pyysi meiltä passikuvat tiettyyn päivään mennessä. Ne kuvat siis kerättiin kasaan opettajan pöydälle muiden kuvan tuojien ja kaikkien open pöydän luona kävijöiden pällisteltäviksi.

No, passikuvat otin, mutta parhainkin niistä oli hirveän näköinen, siis ihmettelen vieläkin, miten 15-vuotias lapsonen voi näyttää sellaiselta. Näytin mätänevältä kuolleen sarjamurhaajan ruholta. Ihokin kiilsi rasvaisena, kuin kaksi viikkoa vanha ruumis ja peittämäni finnit erottui puuterin alta, kuin perunapelto. Ilmeeni oli sellainen lupsakan hölmistynyt ja hiukset oli kadonneet jonnekin päärynän muotoisen pääni taakse. 

Äitini lohdutti, että ei ketään sun passikuvasi kiinnosta, kaikki katselee vain omiaan. Seuraavana päivänä jätin kuvani vitutuksen ja kuumotuksen vallassa opettajan pöydälle, eikä mennyt kymmentäkään minuuttia, kun sain kuulla, että hei, sun passikuvas on tosi upee lol. 

Juu, ihan, kuin en olisi katsellut sitä inhoten koko edellistä iltaa

Vierailija
655/1428 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

KGB-agentti. Sillä kuvalla pysäyttäisin itsekin itseni millä tahansa rajalla.

Vierailija
656/1428 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi sitten otin kuvan henkilökorttiin ja pelottaa jo valmiiksi, kun passia varten pitää taas mennä ottamaan kuva kesän aikana. Ei kelpaa se edellinen. Toisaalta ei haittaa, koska siinä koska siinä kuvassa on joku Munkkivuoren ostarin pulimuija enkä minä, urheilullinen perheenäiti.

Vierailija
657/1428 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei osaa nykykuvaajat ottaa passikuvia. Eipä ne ennenkään ole hienoja usein olleet, mutta nykyään kyllä ihan järkyttäviä. Se on jännä efekti, että usein niissä ihmiset näyttää aivan järjettömän lihavilta. Minäkin olen kuvassa todella plösökasvoinen ja -kaulainen, vaikka olen hoikka ja posket vähän lommolla.

Vierailija
658/1428 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edesmennyttä äitiäni lainaten " sellainen on kuva kuin on mallikin."

Vierailija
659/1428 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se miksi passikuvat näyttävät kamalilta johtuu siitä että valtuutetut valokuvaajat joutuvat käyttämään virallista etsintäkuulutus suodatinta.

Vierailija
660/1428 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Release the dogs!"

Ilmetty mr. Burns, paitsi että olen nainen...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän