Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita jotka näyttävät passikuvassa ihan kamalalta? Kuvaillaan passikuvan ulkonäköä

Vierailija
09.04.2020 |

Itse järkytyin todella kun kävin pari viikkoa sitten hakemassa kuvat. Minä, hoikka ihminen, olin kuin kolminkertaiseksi levennetty suohirviö. Tosin lohduttauduin sillä että sama kuvaaja joka otti äidistäni kuvat, levensi nekin niin, että äitiäni ei tunnistettu niistä :D

Kommentit (1428)

Vierailija
501/1428 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytän eläkeikää lähestyvältä everstiltä ja ikää vasta 47. Missään muussa kuvassa tullut tuollaista efektiä.

Vierailija
502/1428 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Passikuvassa pyhimyskin näyttää psykopaatti sarjamurhaajalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/1428 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiireessä otatin edellisen passikuvan, ja kiireessä toimi kuvaajakin. Hän räpsäisi menemään kun olin just ehtinyt istua ja kääntää vähän päätä hänen ohjeittensa mukaan. Tuloksena on sellainen oudon ”yllättynyt” ilme, suu pikkasen raollaan ja silmät kummallisesti sepposenselällään, jonka johdosta näyttäisi kuin olisi hullunkiilto silmissä. Katsoin vasta ratikassa kunnolla ne kuvat ja räjähdin nauramaan :D epäonnistunein passikuva ikinä

Vierailija
504/1428 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näytän siltä kuin olisin toipumassa kohtalaisen ikävästä lavantaudista. Näytän siltä, että olen juuri ja juuri hengissä, mutta en menisi lyömään vetoa, että huomenna tilanne on sama.

Vierailija
505/1428 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvaaja mallasi sitä kameraa ja käski kääntämään päätä vasemmalle, sit vähän ylös taakse, sit lopettamaan hymyilyn.Mulla oli edellisestä passikuvasta tullut poliisilaitoksella vähän noottia että sillä rajoilla on, hyväksyntääkö, kun silmät näyttäisi olevan aivan aavistuksen verran kiinni. Joten pidin sitten silmiä tiukasti auki, ettei tule samaa tilannetta. Tulos: luonnoton, suorastaan perverssi kuva naisesta, jonka silmät on pullahtamassa päästä ja ilme kuin Alibin kannesta.

Vierailija
506/1428 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytän viktoriaanisen ajan riutuneelta kotirouvalta joka on synnyttänyt kaksoset ja saanut flunssan heti perään.

Vierailija
507/1428 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On lähinnä sääntö että kaikki näyttävät oudolta/kamalalta passikuvissaan, jopa huomattavan kauniit ihmiset. T. tuhansia passikuvia nähnyt

Vierailija
508/1428 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein hienon contour-meikin ja hyvät varjostukset. No passikuvan valaistuksessa näyttikin tosi hienolta

Vierailija
509/1428 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Slaavilaisen leveät leukaperät ja valkoinen taikinanaama, rasvasta kiiltävä otsa ja ruma ilme. Lisäksi ponnarilla oleva tukka vahvisti vaikutelmaa leveästä päästä.

Vierailija
510/1428 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan ikuisesti passikuvan ajalta kun olin parikymppinen! Mulla oli musta narutoppi joka näyttää kuvassa kuin olisi pelkät rintsikat päällä, kaulan ihottuma muistuttaa fritsuja, tummanpunainen huulipuna muuttui mustavalkoisessa kuvassa tietenkin mustaksi ja ilme on kuin aikoisin purra kuvaajaa😳 Ou Jee.

Onneksi se "hullu vampyyri"-passi on jo historiaa!

Vierailija
511/1428 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uitettu ruttuinen mäyrä.

Vierailija
512/1428 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini mielestä näytän passikuvassani venäläiseltä maksulliselta naiselta. 

En tosissaan tiedä mitä tapahtui, olin mielestäni meikannut nätisti, mutta jotenkin kun valokuva väännettiin mustavalkoiseksi niin ne kuvan valoasetukset olivat todella jyrkät. Näytti siltä, että silmien ympärillä on kilo mustaa kajaalia, poskissa näkyi todella selvät poskipunatummentumat ja suu kiilteli mustana (ns. vahvaa ja kiiltävää huulipunaa). Kuvassa ihoni oli lumikinvalkoinen ja tukka näytti sysimustalta. Ja sitten tosiaan tummat aksentit silmissä, poskissa ja huulissa. Itse ilme oli kuvassa ihan OK - kasvot näyttivät siroilta ja silmät olivat isosti auki. 

Yleensä olen passikuvissani näyttänyt vaaralliselta murhaajalta, jolla on neliönmuotoinen pää ja kaksoisleuka. 

Vierailija
513/1428 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Passikuvissa on se jännä puoli, että niillä näkee tulevaisuuteen. Minun tapauksessani n. 20 vuoden päähän tulevaisuuteen. Alaleuka on kahden ison uurteen välissä kuin marionetilla, silmät kurttujen välissä ja hiukset tummanharmaat.

Vierailija
514/1428 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun viimeisin passikuva ylivalottui, mutta meni jostain syystä läpi poliisilaitoksella. Lopputulos: naama ja vaaleat hiukset sulautuu taustaan, ja pääni ääriviivoja ei kunnolla näy. Silmät näyttävät sojottavan ilmeettöminä pisteinä eri suuntiin niin ja suuni on ohut viiva, ja nenästä näkyy vaan sieraimet. Pelottava ja muistuttaa jotenkin levinnyttä halloween-silikoninaamaria tai rumaa piirrosta

Vierailija
515/1428 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin passikuvan kopissa. Näytin niin kamalalta että otin varmaan yli 80 kuvaa ennenkä kelpuutin kuvan josta en myöskään erityisemmin pidä :D

Vierailija
516/1428 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa kuvassani muistutan mursua ja kuvaaja käski vielä pitää silmiä enemmän auki. Aivastin samalla ja jostain syystä kaikista niistä kuvista valittiin se kaikkein hirvein. Ihmettelen miten se meni läpi :D Tosin en meinannut päästä aikanaan Turkkiin sillä passilla (aika ennen koronaa)

Isäni passikuva on vielä hirveämpi, sillä hän sai vyöruusun ja silmä + poski turposi ihan muodottomaksi eikä hän saanut suutaan kiinni (tästä voisin laittaa osittain sensuroidun kuvan jos joku tietää miten voi linkata kun a ijaa ei enää toimi) Joutui hakemaan pikapassin työmatkaa varten kun ei saanut sairaslomaa

Vierailija
517/1428 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajokortissani on kuva maailman vanhinta ammattia harjoittavasta Tatjanasta.

Uusimmassa passissa taas tuijottaa Aileen Wuornos.

Muistan, miten isäni järkyttyi saatuaan uuden passinsa; hän pelkäsi, ettei tulisi pääsemään pois Suomen maankamaralta näyttäessään aivan Jammu Siltavuorelta.

Monia passikuvia on tullut otettua, niistä ainoastaan yksi on ollut mielestäni siedettävä.

Puolisoni sen sijaan onnistuu joka kuvassa.

Vierailija
518/1428 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytin edellisessä kuvassani siltä, ettei minulla ole tukkaa (kiitos nuttura). Uusimpaan taiteilin sitten otsalle vähän kiehkuraa, ja onnistun näyttämään 20 kg painavammalta Maire-mummolta, jolla on yksi kihara muuten harventuneessa päässään. En tiedä mitä keksin seuraavaan? Irokeesi? Meikkaan itselleni otsatukan? Sekin voisi näyttää paremmalta.

Netflixiin on muuten tullut uusi dokkarisarja sarjamurhaajista, ja poliiseista jotka ottivat heidät kiinni. Yhtenä sarjahirviönä tietysti Aileen Vuornos, ja ajattelin koko jakson ajan vain tätä ketjua, ja kikattelin. Onneksi en asu USA:ssa, koska kikattelu ja hihittely aina kyseisestä pikkuserkustamme puhuttaessa voisi vaikuttaa hieman.. no, siltä, että sukulaisia ollaan!

Vierailija
519/1428 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viranomaisen ohjeet kannattaa lukea läpi niin on helpompi ymmärtää miksi kuvissa ei voi kikkailla. Ohjeet on hyvin tiukat eikä kuvassa saa edes hymyillä.

Ihminen itse katsoo omaa kuvaa tunnepohjalta, viranomainen tutkii kuvasta tarkkaan tiettyjä piirteitä.

Ainostaan ammattilaiset osaa luoda kuviin valaisun, jolla voidaan ohjeiden puitteissa luoda ihmisestä asiallinen.

Välttäisin automaatteja ja teese-itse meinikiä sillä niistä suurin osa hylätään.

https://poliisi.fi/documents/25235045/31329600/Poliisin-passikuvaohje-2…

Itselläni on järkyttävä resting bitch face joka vanhemmin on vielä pahentunut ja valahtanut. Silmäluomet ovat raskaat ja poskissa orastaa hamsteri. Vedän kasvoni aina kuvassa kireämmäksi: nostan kulmia hieman, samalla kuitenkin hymyilen aavistuksen silmillä eli siristän, jännitän poskia ja huulia, työnnän leukaa eteen, venytän (lyhyttä) kaulaa.

Ilman näitä näyttäisin sellaiselta Dyyni elokuvan Harkonnelta. Mieheltä, jonka kaula on kuin mittarimadolla ja joka tykkää räjäytellä planeettoja.

Vierailija
520/1428 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla kävi kerran silleen, että kävin ottamassa passikuvan, jossa näytin ihan kivalta, mutta kuvassa mulla ei näkynyt korvat. Virkailija, jonka kanssa asioin passin tilausta varten, ei halunnut ottaa riskiä sen kuvan kanssa ja pyysi käydä ottamassa uuden kuvan. Niinpä menin lähimpään paikkaan, missä oli mahdollista ottaa passikuvia ja auta armias, mikä ero siihen aikaisempaan kuvaan oli. Molemmat kuvat oli siis otettu samana päivänä! Ne kuvat jos laittaa vierekkäin niin se näyttää sellaiselta ennen-jälkeen -jutulta: "Hän oli lupaava nuori huippuyliopistossa, mutta sitten huumeet veivät hänen elämänsä raiteiltaan." Se toka kuva on tosi "mug shot", ihan kuin oisin tuhonnut elämäni huumeilla ja sit jääny kiinni jostain rötöksestä. Mut ainakin ne korvat näky!

Miksi korvat pitää näkyä? Vai oletko lyhytukkainen/kalju/mies?

En tiedä, että onko tuo joku virallinen ohjeistus, että korvat pitää näkyä, mutta kyllähän se lisää/helpottaa tunnistettavuutta. Ehkä se oli sen virkailijan tulkinta asiasta tai hän oli nähnyt "korvattomia" kuvia hylättävän. Pitkät hiukset mulla on, että sekin voi olla, että ne peitti kasvoja sitten sen verran, että oli parempi ottaa uusi kuva.

Korvat pitää näkyä sen vuoksi, että kaikki näkevät kuvastani miten NEKIN ovat naamassani epäsymmetriset ja eri korkeudella (kuvitelkaa minut aurinkolasit päässä, kyllä, ne ovat usein vinossa). Voin kuvitella interpolin kuvauksen: Suomalainen vaarallinen nainen karkuteillä, toinen korva sentin verran korkeammalla kuin toinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi