Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita jotka näyttävät passikuvassa ihan kamalalta? Kuvaillaan passikuvan ulkonäköä

Vierailija
09.04.2020 |

Itse järkytyin todella kun kävin pari viikkoa sitten hakemassa kuvat. Minä, hoikka ihminen, olin kuin kolminkertaiseksi levennetty suohirviö. Tosin lohduttauduin sillä että sama kuvaaja joka otti äidistäni kuvat, levensi nekin niin, että äitiäni ei tunnistettu niistä :D

Kommentit (1428)

Vierailija
481/1428 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kuulun siihen promilleen väestöstä, joka näyttää hyvältä _ainoastaan_ passikuvissa. 😅 Kerrankin sharpin ja ”virallisen” oloinen kuva.

Selfieitä en osaa ottaa, ja sukulaisten ja kavereiden otoksissa näytän aina perunalta. Jostain syystä se ”pelkät kasvot suoraan edestä” vain sopii minulle.

Niin minäkin :D Olen jopa kaunis passikuvissa mutta samalla turhan pelottavan ja vaarallisen näköinen.

T. Se joka näyttää venäläiseltä alamaailman rikolliselta

Vierailija
482/1428 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää hyvät ihmiset liikkeeseen jossa on tunnus: passikuvan ammattilainen

Merkki on mustavalkoinen ja siinä luonnollisesti kamera.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/1428 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viranomaisen ohjeet kannattaa lukea läpi niin on helpompi ymmärtää miksi kuvissa ei voi kikkailla. Ohjeet on hyvin tiukat eikä kuvassa saa edes hymyillä.

Ihminen itse katsoo omaa kuvaa tunnepohjalta, viranomainen tutkii kuvasta tarkkaan tiettyjä piirteitä.

Ainostaan ammattilaiset osaa luoda kuviin valaisun, jolla voidaan ohjeiden puitteissa luoda ihmisestä asiallinen.

Välttäisin automaatteja ja teese-itse meinikiä sillä niistä suurin osa hylätään.

https://poliisi.fi/documents/25235045/31329600/Poliisin-passikuvaohje-2…

Vierailija
484/1428 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi kerran silleen, että kävin ottamassa passikuvan, jossa näytin ihan kivalta, mutta kuvassa mulla ei näkynyt korvat. Virkailija, jonka kanssa asioin passin tilausta varten, ei halunnut ottaa riskiä sen kuvan kanssa ja pyysi käydä ottamassa uuden kuvan. Niinpä menin lähimpään paikkaan, missä oli mahdollista ottaa passikuvia ja auta armias, mikä ero siihen aikaisempaan kuvaan oli. Molemmat kuvat oli siis otettu samana päivänä! Ne kuvat jos laittaa vierekkäin niin se näyttää sellaiselta ennen-jälkeen -jutulta: "Hän oli lupaava nuori huippuyliopistossa, mutta sitten huumeet veivät hänen elämänsä raiteiltaan." Se toka kuva on tosi "mug shot", ihan kuin oisin tuhonnut elämäni huumeilla ja sit jääny kiinni jostain rötöksestä. Mut ainakin ne korvat näky!

Vierailija
485/1428 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kävi kerran silleen, että kävin ottamassa passikuvan, jossa näytin ihan kivalta, mutta kuvassa mulla ei näkynyt korvat. Virkailija, jonka kanssa asioin passin tilausta varten, ei halunnut ottaa riskiä sen kuvan kanssa ja pyysi käydä ottamassa uuden kuvan. Niinpä menin lähimpään paikkaan, missä oli mahdollista ottaa passikuvia ja auta armias, mikä ero siihen aikaisempaan kuvaan oli. Molemmat kuvat oli siis otettu samana päivänä! Ne kuvat jos laittaa vierekkäin niin se näyttää sellaiselta ennen-jälkeen -jutulta: "Hän oli lupaava nuori huippuyliopistossa, mutta sitten huumeet veivät hänen elämänsä raiteiltaan." Se toka kuva on tosi "mug shot", ihan kuin oisin tuhonnut elämäni huumeilla ja sit jääny kiinni jostain rötöksestä. Mut ainakin ne korvat näky!

Miksi korvat pitää näkyä? Vai oletko lyhytukkainen/kalju/mies?

Vierailija
486/1428 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisessä passikuvassa valokuvaaja kielsi hymyilyn. Mustavalkoisessa kuvassa näytän vihaiselta japanilaisnaiselta, olen siis oikeasti vaaleahiuksinen.

Uusimman passikuvan menin ottamaan eri paikassa.  Koska passikuvassa ei saisi hymyillä niin, että hampaat näkyy, hymyilen kuvassa huulet kiinni. Siinä näytän enemmän omalta itseltäni.

Vierailija
487/1428 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin edelliseen passikuvaani yllättäen suht tyytyväinen, mutta uusimmassa naamani on ihan vinksin vonksin. Passikuvissa kasvojen epäsymmetria korostuu, vaikka muuten sitä ei niin huomaa.

Vierailija
488/1428 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen jo alistunut kohtalooni, eli olen muuten tyytyväinen nykyiseen passikuvaani, joka on tietenkin kaikilla mittapuilla hirveä, mutta koomisin yksityiskohta on hiukset. Olin vetänyt hiukset ponnarille katsomatta peiliin, niin otsan poikki menee sellainen orpo hiusliru, josta tulee välittömästi mieleen kaljunylikampaus.

https://www.pinterest.cl/pin/715368722040587049/

:-DD

Minulla on luonnonkihara hius, mutta melko loivasti, ei todellakaan erityinen säkkärä. Silti kuvassa näytän siltä, että minulla on isoisäni vanha krimiturkislakki päässä... Naamasta sen alapuolella ei kannata edes puhua.

Vierailija
489/1428 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi korvat pitää näkyä? Vai oletko lyhytukkainen/kalju/mies?

En tiedä, että onko tuo joku virallinen ohjeistus, että korvat pitää näkyä, mutta kyllähän se lisää/helpottaa tunnistettavuutta. Ehkä se oli sen virkailijan tulkinta asiasta tai hän oli nähnyt "korvattomia" kuvia hylättävän. Pitkät hiukset mulla on, että sekin voi olla, että ne peitti kasvoja sitten sen verran, että oli parempi ottaa uusi kuva.

Vierailija
490/1428 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Passikuvissa ihmisen pitää näkyä todellisena itsenään tunnistusta varten eikä meikattuna, käsiteltynä, vääristettynä.

Joillakin se kupla puhkeaa tällä tavalla omasta ulkonäöstä ja voi toki olla järkytys, jos päänsisäinen satumaailma on vahva vaikuttaja.

Vierailija
491/1428 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä näytän kaikissa kuvissa kamalalta. Kamera lisää 10kg painoon ja 10 vuotta ikään. Silmät on eri kokoiset ja katsoo eri suuntiin ja suu on norsuvittuna vaikkei mielestäni oikeasti ollut.

Tästä on oikeasti haittaa somen aikakaudella. Milläs postaat itsestäsi kuvia kun näytät tuolta? Työnhakukin vaikeutuu.

Vierailija
492/1428 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Passikuvissa ihmisen pitää näkyä todellisena itsenään tunnistusta varten eikä meikattuna, käsiteltynä, vääristettynä.

Joillakin se kupla puhkeaa tällä tavalla omasta ulkonäöstä ja voi toki olla järkytys, jos päänsisäinen satumaailma on vahva vaikuttaja.

Häh, meikkaan tietenkin kuvaan, koska siltä näytän myös tilanteissa, joissa passia tarvitsen.

Mutta passikuvaajat eivät yleensä ole kovin hyviä so. asia heille on ihan samantekevä. Valo tulee sellaisesta kulmasta, että kasvot kiiltelevät oudosti ym. Viime kuvassa minulta jäi hymy puoliväliin, kun kuvaaja otti kuvan (suu kiinnihän saisi hymyillä), joten se on jonkinlainen hymyn irvikuva.

Vierailija
493/1428 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Passikuvassani on tyrmäsytippoja saanut ryhävalas, jonka muinaiset suojumalat loivat kaulimalla sämpylätaikinasta.

Vierailija
494/1428 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Passikuvani nähdessään mieheni alkoi nauraa ja mä purskahdin itkuun =)

Vierailija
495/1428 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kestä ajatusta uudesta passikuvasta. Viimeksi olin vielä alle 4-kymppinen ja nuorehkon näköinen . Nyt sit vähän päälle nelikymppisenä näkyy jokainen juonne ja ryppy liiankin hyvin. :(

Vierailija
496/1428 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matti Nykänen ilmestyi jostain mun passikuvaan.

Lucky You. Mä näytin vetyperoksidilla valkaistulta Shirly Karviselta.

Vierailija
497/1428 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin passikuvan pari viikkoa sitten samassa paikassa kuin olen ottanut edellisetkin. Masennun aina kun pitäisi mennä kuvaan, näytän ihan vankilasta karannelta hirviöltä.

Mutta tässä passissa näytän ensimmäistä kertaa elämässäni itseltäni!

Huuma haihtui kuitenkin hyvin pian. Tällä viikolla täytyi uusia id-kortti. Asun maskipakkomaassa, joten menin kuvattavaksi maski naamassa ja kun katsoin itseäni peilistä ennen kuvan ottoa näin kangasmaskista(!) jäänet painaumat naamassani. Lisäksi olin edellisenä iltana ollut juhlimassa kaverin synttäreitä, mielettömät silmäpussit koristivat kuvaa.

Joten mitään pysyvää en ilmeisesti ole muuttanut, näytän id-kortissa jälleen hirviöltä.

Vierailija
498/1428 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu niin valokuvaamosta missä ja miten kuva otetaan.

Viimeksi kuva otettiin melkein kuin kotioloissa, oli vain pieni nurkkaus ilman erityisvaloja, ja jälki oli sen näköistä, sitä ennen kävin kuvaamossa jossa oli kuvan ottamista varten oma erillinen koppi ja hyvä valaistus, kuvasta tuli silloin tosi hieno. Hinnassakin oli eroa, ensi kerralla menen siihen kalliimpaan ja parempaan paikkaan.

Vierailija
499/1428 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan nätit kasvot sivusta, suora pieni nenä ja selkeät kasvonpiirteet. Yleensä muiden ottamissa kuvissa onnistun kun katson kameraa hieman päätä kääntäen.

Passikuvan kävin ottamassa gigantin kopissa. Ihan järkyttävä. Valo tuli katosta ja oli vaivalloista saada kasvot suoraan kameraa kohti, ilme näyttää kärsivältä.

Lopputulos näytän ihan Matti Nykäseltä viikon ryyppyputken jäljiltä.

Vierailija
500/1428 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytän kovan elämän kokeneelta, pettymyksiin tottuneelta, metamfetamiinilla ulkonäkönsä pilanneelta väkivaltaiselta naisvangilta, jonka tyhjästä ja vajaamielisestä katseesta voi päätellä, että päihteissä piti passikuvaankin mennä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän