Muita jotka näyttävät passikuvassa ihan kamalalta? Kuvaillaan passikuvan ulkonäköä
Itse järkytyin todella kun kävin pari viikkoa sitten hakemassa kuvat. Minä, hoikka ihminen, olin kuin kolminkertaiseksi levennetty suohirviö. Tosin lohduttauduin sillä että sama kuvaaja joka otti äidistäni kuvat, levensi nekin niin, että äitiäni ei tunnistettu niistä :D
Kommentit (1428)
Vierailija kirjoitti:
Mun äitini ja isä näyttää todella kauniilta/komealta esim vanhoissa ajokorttikuvisssa 70-80 -luvulta. No oikeastikin äitini näytti valokuvamallilta ja isäni Hollywood- tähdeltä.
Olen alkanut epäilemään että olen adoptiolapsi, koska en en todellakaan ole mikään ruusu. Ulkonäköni on lähellä Aileen Wuornosta (suomalaissyntyinen sarjamurhaaja, josta tehtiin elokuva). Sanotaanko vielä että 160 cm pitkä Aileen Wuornos on täällä näppäimillä. 😬
Passikuvani voitte kuvitella.
Oho, täällä toinen Wuornos! Kuvani lukioajan opiskelukortissa näytti täysin Aileen Wuornosin pidätyskuvalta, muistaakseni minulla oli jopa päällä huppari joka oli samanvärinen kuin Wuornosin paita jossain kuvassa. Nolotti aina näyttää korttia, ja leikkelin kuvan pieniksi paloiksi heti kun yliopistossa sain uuden opiskelijakortin, vaikka Wuornos-kuvasta joskus vitsailinkin. Minulla on ollut näissä virallisemmissa kuvissa harvinaisen huono onni.
t. se sama huonohiuksinen sankari joka otti oman passikuvansa Gigantin-passikuva-automaatissa
Mulle passikuvan ottaja sanoi, että vaikka ei saakaan hymyillä suulla, niin silmillä saa hymyillä ja se vaikuttaa heti siihen kuvaa, ettei ole niin kurjan näköinen.
Menin kuvaan pahimpaan menkkaturvotuksen aikaan. Kaksoisleukoja on 10, leukaperät ulottuvat seinään asti ja ylähuuli on kadonnut jonnekin.
Itsehän siis käväisin passikuvassa muutama viikko sitten, jotta saisin ajokorttiini uuden kuvan. Ajattelin sitten sinä päivänä laittaa vaaleansinisen paidan, vaikka onkin värikäs tyyliini nähden. Laitoin hiukseni pienille saparoille, puoliksi auki ja kiinni, jotta otsatukkani erottuu kauniisti.
Kuvassani näyttää olevan joku 12-vuotiaaksi tekeytynyt nuori aikuinen, jolla on vino otsatukka, saparot ja räikeä paita. Asiaa ei auta punertavat posket.
Näytän psykopaatti murhaajalta. Ihme että pääsen ees lentokoneeseen. :D
Tuli juuri edeltävänä iltana parisuhdekriisi ja itkin puoli yötä. Aamulla sitten passikuvaan naama turvonneena, iho läikikkäänä ja hiukset jotenkuten kiinni sutaistuna. Yritin muka saada edes vähän hymyä silmiin, mutta kuvasta tuijottaa sellainen liikaa pämpännyt ja elämässään ei koskaan iloa kokenut kalju (=tiukka pompula) matami.
Vierailija kirjoitti:
Pulleat mänboobsit, meidän paikkakunnan kovimmat selkä- ja perskarvat, jopa pizzerian pitäjät ovat kateellisia (Kemi on kotipaikkani) Hoikka olen myös, lihaksikkaat ranteet (johtuvat toki Yrjönkadun videoiden katsomisesta), kerroinko jo selkäkarvoistani? Poikien päät kääntyvät täällä 24/7 (Pieksämäki, kotipaikkani) ja työtä tehdään poikien kans täällä kovasti, paljon se on vaatinut!
Kuulemma mittaustulokseni on seuraava: kovasti karvoja, mutta aivoni on noin sadasosa kikherneestä. Kovasti silti tehdään työtä senkin eteen!
Mitn ne perskarvat passikuvassa näkyy?
Ilman laseja ja vakavana näytän ihan isältäni. Isä on ihan ok , nuorena oli komeakin.
Tämmöinen miehekäs oon siis
Onneksi passi on menossa vanhaksi, en tajua mitä ajattelin kun menin tuollaisella tukalla yhtään minkäänlaiseen valokuvaan.
Mun edellisessä henkkarikuvassa oli mun äiti.
Nykyinen on tosi kiva.
Näytän väsyneeltä, vihaiselta hamsterilta jolla posket täynnä pähkinöitä.
Taisi kuvaaja liittää jonkun vapaaottelijan kaulan omani tilalle. Sitten vähän lähensi kaikkia kasvonpiirteitäni toisiaan kohti, että näytän vähän linnulta.
Kävin passikuvassa ohimennen kauppareissulla, oli kiire passin hankkimisen kanssa ja tuli hyvä tajous vastaan, joten menin suunnittelematta yhtään etukäteen. Tarjous oli tarjous hyvästä syystä, kuvaaja otti yhden kuvan tyyliin tulos ja ulos. Hyvä että ehdin kunnolla istahta.
Oli todella tuulinen päivä minulla lyhyet hiukset, jotka harotti joka suuntaan kuin variksenpelättimellä. Ilme säikähtänyt ja oudon yli-intensiivinen katse, kun keskityin pitämään silmiä auki. Koko pää näyttää jotenkin valtavalta. Ihan järkyttävä kuva, kuin olisin jostain katuojasta noussut ja säikähtänyt salamavaloa. Aina hävettää näyttää lentokenttien huolitellulle henkilökunnalle.
Vaikkei passikuvissa saa hymyillä, niin neutraali ystävällinen naama ei ole kielletty.
Moni tuppaa vetämään sellaisen jurotusilmeen naamalleen ihan turhaan.
Mun kuvastani sanoi naisystävänikin spontaanisti, että näytän sarjamurhaajalta. Pidätetyltä sellaiselta. Synkkä ja vihainen ilme, tukka pystyssä.
Kuvaaja sanoi, että pitää olla vakava, mutta meni vähän överiksi vissiin.
Uusin passini yhtäaikaa poikani kanssa. Hän katteli kuvaansa ja sano että kato kuinka minä näytän ihan rikolliselta. Hänen tummat tuuheat kulmakarvansa korostuivat ja tekivät ilmeen vähän hurjaksi.
Hän oli kovin tyytymätön kunnes
vetäisin esiin oman kuvani. Kuvassa näyttää ihan siltä kuin poskeni valuisivat passin reunan yli.
En osaa kuvailla kunnolla miltä näytän mutta poikani, aikuinen mies, räjähti kuvani nähdessään nauramaan ääneen ja taputteli minua olalle lohduttaen vielä että "voi mutsi parka".
Joo passikuvat otetaan kuin etsintäkuulutusta varten - extreme dangerous suodattimella ja lisätään ainakin 20kg kuvaan massaa.
Valokuva on aina mallinsa mukainen.
Meillä on tapana kavereiden kanssa vertailla, kuka näyttää rikollisimmalta passikuvassa:). Jopa parivuotias lapseni näyttää siltä kuvassa kuinka olisi juuri jäänyt kiinni pahanteosta. Taitaa olla vakio että passikuvassa pitää näyttää tympeältä.