Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita jotka näyttävät passikuvassa ihan kamalalta? Kuvaillaan passikuvan ulkonäköä

Vierailija
09.04.2020 |

Itse järkytyin todella kun kävin pari viikkoa sitten hakemassa kuvat. Minä, hoikka ihminen, olin kuin kolminkertaiseksi levennetty suohirviö. Tosin lohduttauduin sillä että sama kuvaaja joka otti äidistäni kuvat, levensi nekin niin, että äitiäni ei tunnistettu niistä :D

Kommentit (1428)

Vierailija
341/1428 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäköhän omasta ulkonäöstäni kertoo se, että googletin Aileen Wuornosin ja mielestäni hän näyttää ihan ookoolta ei-laittautuneelta keski-ikäiseltä naiselta :D Sukukokousta odotellessa :D

Vierailija
342/1428 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsestä ihan järkyttävän näköinen kuva.  10 vuotta lisää ja naama kuin pullo-Pirkolla, tukka kuin harakanpesä. Kuva on vielä ylivalottunut, näyttää kuin pää olisi irti kaulasta.

Sisko meni hakeen passin ja repi sen suutuksissaan kun oli niin kamala kuva.

Mies oli kuin entisen pankkirosvo Raivo Roosnan ja Volvo-Markkasen välimuoto. Sitä kuvaa ollaan kyllä syystäkin naurettu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/1428 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ah passikuva, tuo kerran viidessä vuodessa tapahtuva muistutus kuolevaisuudestamme! 

Edellinen kuva otettiin 2015. Olin siinä ihan ikäiseni, 32-vuotiaan söpön naisen näköinen. Trendikäs otsatukka, hiukset muutenkin kivasti, kuulas iho ja silmissä jotain naiivia tulevaisuuden uskoa.

Sitten koitti kesä 2020 ja oli pakko uusia passi. Tuon viiden vuoden aikana elämä potki päähän aika huolella ja tietenkin kirsikkana kakun päällä korona (asuinmaassani erittäin pahana ja rajoitukset rankkoja).

Joo. Passikuvassa pönöttää yli 45-vuotias suurperheen äiti (olen lapseton), joka tykkää aloittaa aamun röökillä (en polta) ja jatkaa siitä sujuvasti lounasajan laatikkoviiniin (en juo). Olin jostain syystä kasvattanut otsiksen pois, joten nyt litteät, likaisen näköiset kiharat ja pakenevan näköine hiusraja (ei oikeasti) kehystävät nuupahtaneita kasvoja, jotka ovat vasemmalta puolelta timanttimaisen kulmikkaat ja oikealla soikeat ja pehmeät. WTF. Miten voi kenelläkään olla noin eriparinen naama?

Lisäksi ensimmäistä kertaa elämässäni huomasin, että silmäni ovat täysin eri korkeudella, vrt. Ryan Gosling. Jostain lankeaa omituinen varjo, minkä ansioista vasemman silmän alla näyttää olevan mustelma / jäätävä silmäpussi (ei oikeasti ollut). Meikkasin aamulla ennen kuvaa, siitä ei näy pienintäkään ripettä. "Pidentävä ripsiväri avaa katsettasi" - hahhah, värittömät siansilmät summanmutikassa läntättynä taikinanaaman keskelle. Mitään väriä ei ripsissä näy!

Sanotaan että Jumala ei tee virheitä, mutta ei hän selvinpäin tainnut olla minua suunnitellessaan! :D Nimimerkillä vuotta 2025 odotellessa - järkyttävää tajuta, että vaikka kuva on näin hirveä, olen siinä silti nuorempi kuin tulen viiden vuoden päästä olemaan. Eli todennäköisesti seuraava kuva on vielä rumempi!

Ihanaa keskiviikkoa kaikille passikuvaansa hirvitteleville! :)

Mulla myös silmät ovat eri korkeudella nyt lähes nelikymppisenä. Ennen eivät taatusti olleet! Muuttuuko pään muoto tosiaan näin rajusti 20->40v.?? Jatkuuko tämä silmien vaellus koko loppuelämän?? Mullahan on sitten 80-vuotiaana vasen silmä ohimolla ja oikea jossain hamsterin leukapussin tienoilla... 😬😂

Vierailija
344/1428 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Saksassa ja uusin passini kun kävin kesällä Suomessa. Mulla oli biometrisiä kuvia lompakossa mutta se virkailija oli sitä mieltä että kuva ei oo niin hyvä, että uudessa olisi käytävä. Uusi kuva oli järkytys. Ei ilmeen tms takia, vaan minun blondit hiukset olivat aivan mustat. Kuvan laatu oli huono eikä mielestäni niin täsmällisen biometrinen kuin tuo Saksan kuva. Olin aivan ihmeissäni kun virkailija kelpuutti tuon mukisematta vaikka mulla olisi ollut paljon parempi tarjolla. Mulla on nyt passi josta minua ei todellakaan voi tunnistaa.

Vierailija
345/1428 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa näytän itseltäni, mutta ilmeeni on kauhea kireä kamerakammon vuoksi. Suu kireällä mikä kiristää myös leukaperät, silmät kuin peuralla ajovaloissa toljottaen pistävästi jonnekin ylös.

Ei siis mistää pahimmasta päästä, mutta kiusaantuneisuuteni näkyy kiusallisen selvästi.

Vierailija
346/1428 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytän kuin Alcatrazin vankilasta karanneelta. Ensin säikähdin, että noinko ruma? Noh, pidän passini piilossa ja esitän vain tositarpeessa. Aina on mennyt läpi, joten näköinen olen. 😜

Vierailija
347/1428 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maantierosvolta lähinnä

Vierailija
348/1428 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Passikuvan ainoa tarkoitus on tunnistaa ihminen. Kasvojen mittssuhteet, silmien seutu, kulmakarvat jne. Itsekkin näytän neandertalilaiselta kuvassa. Kyllä minut siitä on tunnistettu.

Vierailija
349/1428 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin näkyy joku ihme varjo silmän alla. Musta rengas. Miksi ne tekee kuviin sellaisia? Oikeasti mulla ei sellaisia ole.

Vierailija
350/1428 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viranomaisille tarkoitetuissa kuvissa kauneinkin ihminen muuttuu rikollisen näköiseksi...

Vierailija
351/1428 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hamsteripussit, psykopaatin toljotus ja sellaiset silmänaluset kuin olisin juonut ns. humppakuution illassa jo pidemmän aikaa.

Vierailija
352/1428 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä näytin 18-vuotiaana henkilökortissani ihan narkkaavalta h*oralta :D Tumma silmämeikki loi illuusion, että silmäni olisivat olleet vielä syvemmällä päässäni ja toinen kulmakarva oli toista noin kaksi kertaa pidempi ja paksumpi. En osannut meikata siihen aikaan, en :D

Uusimassa kuvassa näytän yllättävän hyvältä kun tajusin mennä kokonaan ilman meikkiä. Ihan harmittaa, kun ensi vuonna täytyy ottaa uusi ja naamani on levinnyt kamalaati.

Vierailija
353/1428 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Periaatteessa näytän itseltäni, mutta ilmeeni on kauhea kireä kamerakammon vuoksi. Suu kireällä mikä kiristää myös leukaperät, silmät kuin peuralla ajovaloissa toljottaen pistävästi jonnekin ylös.

Ei siis mistää pahimmasta päästä, mutta kiusaantuneisuuteni näkyy kiusallisen selvästi.

Ainiin ja mun mies näyttää passikuvassaan Nyle DiMarcolta. Ajoittain vihaan miestäni...

https://m.imdb.com/name/nm6667669/

Passikuvan ottajakin oikein kehui kuvauksellisuutta 😂😭

Vierailija
354/1428 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa jäi puolet naamasta ajamatta kun kertakäyttöhöylä sanoi itsensä irti eikä ollut sillä hetkellä varaa ostaa uutta, mutta passikuvat täytyi saada.

Vierailija
355/1428 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin ottamassa itse oman passikuvani Gigantin passikuvakopissa, ja silti tuli aivan kauhea. Tietenkin juuri sille päivälle sattui vuoden huonoin hiuspäivä: kauhea kolmionmallinen pörrökasa rasvasta kiiltävällä ja kokkareisella otsatukalla. Melkein teki mieli alkaa parkua siellä kopissa. Jostain syystä asetin kameran myös vähän liian ylös, joten pääni on vähän takakenossa. Myös minä näytän mielestäni kuvassa tukevammalta kuin oikeasti olen, mutta se ei tuon hiusongelman rinnalla haittaa. Silmäni näyttävät valotuksessa siltä että joku on lyönyt ne mustiksi, ja ilmeeni on (hiusahdistuksesta johtuen) hyvin ryytynyt.

Tuota pitää nyt kehdata esitellä vuoteen 2025 asti, ja tietenkin sama kuva on lätkäisty myös henkilökorttiini :D

Vierailija
356/1428 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytän 127-vuotiaalta Leonard Cohenilta.

Oikeasti olen 36-vuotias nainen.

Vierailija
357/1428 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvitelkaa että Spede Pasanen olisi hamsteri: se on siinä se mun passikuva.

Vierailija
358/1428 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavani, nuori kaunis nainen antoi passinsa tullivirkailijalle, joka kutsui työkaverinsa paikalle. Yhdessä olivat katsoneet passia ja nauraneet makeasti.

Vierailija
359/1428 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matti Nykänen - olen nainen

Vierailija
360/1428 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää oli niin hyviä - parhaat naurut pitkästä aikaa 😂

T: tyyppi joka näyttää narkki-vankikarkurilta