Muita jotka näyttävät passikuvassa ihan kamalalta? Kuvaillaan passikuvan ulkonäköä
Itse järkytyin todella kun kävin pari viikkoa sitten hakemassa kuvat. Minä, hoikka ihminen, olin kuin kolminkertaiseksi levennetty suohirviö. Tosin lohduttauduin sillä että sama kuvaaja joka otti äidistäni kuvat, levensi nekin niin, että äitiäni ei tunnistettu niistä :D
Kommentit (1428)
Mun edellinen kuva otettiin 10 v sitten, olin siinä 28. Kuva oli mustavalkoinen ja todella hyvä. Siis oikeasti hyvä. Olin/ olin kaunis siinä ja kyllä vieläkin ihan livenäkin.
Nykyisen passin hankin vajaa 2v sitten ja ei ole läheskään niin hyvä kuva kuin edellinen. Ilmeisesti pitää ollakin eri kulmasta kuin muinoin? Nimittäin leukani näyttää suhteettoman isolta, hetken näin pelkkää leukaa kun kuvaa katsoin kuvaamossa. Myös silmät näyttää tihruilta, mutta niin ne olivatkin turvoksissa sinä aamuna. Jokatapauksessa ero edelliseen on melkoinen eikä suinkaan uuden eduksi. Niin paljoa ei sentään että sarjamurhaajalta tai sammakolta näyttäisin miten täällä moni on kuvaansa kuvaillut, kiitos monista hyvistä nauruista :D
Onkohan joku tietty kasvotyyppi/ piirteet jotka vääristyy kuvassa enemmän kuin toiset, se osaltaan selittäisi kaameita kuvia.
En osaa sanoa miltä olen näyttänyt passikuvissa mutta en koskaan itseltäni, edes silloin - ja varsinkaan silloin - kun olin nuori ja nätti. Nyt vanhana ja vähemmän nättinä tulikin yllättäen ihan kaunis kuva. Valot ja varjot ovat ensimmäistä kertaa oikein, muutenkin valoisa sävy kuvassa kun taas edellinen oli kauttaaltaan liian tumma.
Joo tiedetään, kamala kokemus.
Laittauduin sieväksi passikuvaan, ajattelin että lopputulos olisi edes kohtuullinen. Kaikkea muuta! Meinasin pyörtyä kun näin kuvan. Naama oli vitivalkoinen, kasvot näyttivät tulpasti paksummilta, kulmakarvat ei juuri erottuneet. Ainoa kasvonpiirre joka erottui TURHANKIN hyvin oli nenä! (Huom, minulla on ihan tavallinen, normikokoinen, suora nenä) Kuvausvalot heittivät nenän ympärille ihme renkaan. Lopputulos: Näytän passikuvassa aneemiselta, kroonista flunssaa sairastavalta tryffelisialta!! Moista kärsää ei ole näkynyt koskaan peilissä eikä tavallissa valokuvissa. Seuraavalla kerralla otatan kuvat valokuvausliikeessa, en halua nähdä vastaavaa kuvaa enään ikinä...
:DD Hyvä kun en alkanut traumaterapeutin numeroa etsimään :DD
Vierailija kirjoitti:
Mieheni näyttää passikuvassa komeammalta mitä livenä :D Livenäkin komea mutta passikuvassa jotenkin miehekkäämmältä.
Ahaa, hmm. Ehkä passikuva miehistää naisenkin kasvot. No, minä olisin miehenäkin aileenvuornoksen serkkupoika.
Kävin ottaan passikuvan sellaisessa automaatissa, jossa seisotaan. Oon niin lyhyt etten meinannu millään onnistua. En edes yltänyt kunnolla siihen raamiin mihin kasvot piti saada enkä saanu kameraa kohdilleen. Kun sai hyvän asennon nii joutu kurottaa painaa nappia ja yrittää saada se asento uudestaan. Lopulta mulla alko ahdistaa kun olin aika kauan jo ähränny siellä kopissa (yhden liikkeen yhteydessä) ja ajattelin että kohta myyjät jo tulee kattoon.. Meinasin luovuttaa vaan kun olin jo maksanu niin oli pakko hyväksyä kuva joka on aivan hirveä ja lähteä nopeeta pois 😁
Eräs ystäväni kertoi kerran että näytän passikuvassani venäläiseltä sarjam*rhaajalta :-D ei hän kyllä väärässä ollut.
Vierailija kirjoitti:
Eräs ystäväni kertoi kerran että näytän passikuvassani venäläiseltä sarjam*rhaajalta :-D ei hän kyllä väärässä ollut.
Mulla oli kans murhamiehen katse kuvassa, ihan alibimatskua. Kiva että en ole ainut.
Voi miten hauska ketju. :D
Kiitoksia, en ole aikoihin nauranut näin makeasti.
Mun passikuva onnistui ihmeen hyvin. Kyllä minut siitä tunnistaa ja näytän rauhallisemmalta kuin yleensä :D MUTTA kun piti kirjoittaa allekirjoitus passiin, niin se ns. kynä jotenkin lipsahteli kädestäni ja signeeraus näyttää lähinnä siltä kuin olisin ollut ekaa kertaa yrittämässä kaunokirjoitusta :/
Käyttäjä33663 kirjoitti:
Paras ystäväni näyttää Jope Ruonansuulta, näin hän on itse kertonut. Ystäväni on siis nainen.
Noh, mun ystäväni näyttää ihan Timo Soinilta. Ja on myös nainen...
Passikuvassa toljottaa sinänsä peilistä tuttu naamataulu, mitä nyt kampa on ilmeisesti ollut viikon verran hukassa ja yöt rauhattomia. Ilme vain on kovin järkyttynyt ja epäuskoinen. Kuin kuvaaja olisi yllättänyt minut ronskisti, vaikkapa pudottanut pöksynsä nilkkoihin ja heilutellut kaksia vehkeitä. Kaipa se kuva silti on näköinen, kun siitä minut lentokentän virkailija tunnistaa. (Puolisokin tunnistaa mutta virnuilee.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksei passikuvaaja voi ottaa vaikka useampaa kuvaa sillä digilaitteellaan ja asiakas voisi sitten valita niistä sen kaikkein vähimmän kuukauden juoppoputkeen sortuneen roiston näköisen. Siis ennenkuin se kuva tulostetaan. Ei luulisi olevan vaikeaa.
Noin mun kuvaaja aina tekee. Etkö saa suutasi auki kysyäksesi, saatko itse vaikuttaa asiaan?
Ja hei, kuvaa ei välttämättä tulosteta vaan lähetetään sähköisesti poliisille. Onko siellä teillä internet jo?
No en asu Suomessa ja valitettavasti täytyy olla ihan vanhanaikainen kunnon kuva mukana kun passia uusii konsulaatissa tai lähetystössä. Täytyy seuraavalla kerralla pyytää kuvaajalta että saanko valkata itse sen kuvan pliis.
Minulle passikuvan ottaja sanoi, että nykyään näissä saa hieman hymyillä. No hymyilin sitten hieman, jolloin hän sanoi että ei nyt noin paljon. Hämmennyin, ja tuloksena on toispuoleinen hymyvirnistys kuten Patrik Laineella (joka on kyllä suosikkiurheilijani) ja omissa ala-asteen kuvissa. Lisäksi minulla on toisessa silmäluomessa arpi, joka saa kasvot kuitenkin näyttämään epäsymmetrisiltä.
Kuvaaja ei jaksanut edes hymähtää, kun kommentoin näyttävämpi kuvassa vankikarkurilta. Ei se ollut tarkoitettu edes vitsiksi. Olen todella likinäköinen ja piti olla ilman laseja. Edellisissä sentään on saanut pitää lasit, kun niitä kaiken aikaa käyttää. Kun en hymyile, mulla menee suupielet alaspäin.
Ja mikä turvakeino on se piikkilanka, joka henkkarissa kulkee just kaulan kohdalta?
Näytin krapulaansa hikoilevalta Michael monroelta
Mulla tulee omasta passikuvasta mieleen sellainen pidätyskuva, mitä lehdissä näkee. Näytän masentuneelta ja laskuhumalaiselta. (oikeastihan olin meikannut ja ajatellut että nyt kerrankin tulee hyvä passikuva)
Näytän nälkiintyneeltä pitkäaikaisvangilta, joka istuu elinkautista joukkomurhasta.
Minä näytän vauvasta asti rankasti ryypänneeltä hyypiöltä, joka ei ole koskaan juonut maitoa.
Edellinen passikuvani oli käsittämättömästi ihan kiva! Näytin nätiltä ja normaalilta.
Mutta se passi meni umpeen pari kk sitten ja koska kotimaani on täydessä lockdownissa niin oli pakko turvautua juna-aseman semmoseen kämäseen photobooth-hökkelöön uutta passikuvaa varten.
Tiesin jo kuvaa ottaessani että tästä ei hyvää seuraa... näin nimittäin jo kojun peilistä että ylhäältä päin tuleva kellertävä halogeenivalo loi silmieni alle niin järkyttävät tummanvioletit silmäpussit että itsekin pelästyin :D lisäksi silmämunat näytti punertavilta ja kaikki kasvojen verisuonetkin korostui. Nyt saan seuraavat 5 vuotta näyttää passissani piripäältä joka on juuri ryöminyt esiin kymmenpäiväisen huumebenderin jäljiltä päivänvaloon 👍🏼
Katsot passikuvaasi 5v.päästä kun uusit passin.Ainakin vanhana huomaat olikin ok ja taas uusi näytää hirveeltä.