Sairaanhoitajan puoliso (avautumisvalitus)
Työskentelen sairaanhoitajana ja teen 10-12h työpäiviä ehkä yhdellä kaikista paineisimmista aloista. Kun tulen kotiin, alkaa mies nillittämään 50/50 siivous yms. vastuusta vaikka hän on koko päivän yksin kotona etätöissä. Vi...u että olisi kiva joskus tulla kotiin niin että mies olisi tehnyt ruoan. Jos sanon että on aika paljon hommaa, niin hänellä on tietysti kanssa paljon hommaa ja koska olen feministi niin en kai voi olettaa että ”mies tekisi enemmän tai olisi jokin kodin hengetär”. Olen ihan loppu. Itkettää. Annan työpäivän aikana itsestäni 110%, teen ylitöitä ja en ehdi syödä tai käydä vessassa. Ja aika usein kuuntelen koko päivän valitusta. Työpäivän jälkeen kotona odottaa kalsareissa tyyppi joka väittää että on hänelläkin asiantuntijatöissä kovaa olla kotona.
Jotenkin luulen että Sanna Marinin mies ei osoittele pölypalleroita hyllyn päältä.
Kommentit (25)
En osaa oikein sanoa muutakuin, että koita jaksaa, teet arvokasta työtä. ❤️
Miehet ovat välillä hmmmm... isoja lapsia ja niin ärsyttäviä mimämimäminä tyyppejä. Minkäs teet.
Tsemppiä.
Aika suppean kuvan annat teidän elämästä noin muuten. Olet työpäivän jälkeen väsynyt, se tulee ilmi. Mutta miten muuten menee?Pääseekö mies aiemmin töistä?
Työkaverit on joskus kateellisia kun usein mies tekee mulle töihin eväätkin.
Vierailija kirjoitti:
Hyi v mikä akka. Tee itsari. Sua ylityöt vaan kiinnostaa enemmän kun normaali elämä?
Kuule jos sinä tai joku sukulaisistasi on koronan kourissa hengityskoneessa teho-osastolla, niin luultavasti olet tosi kiitollinen että ne lääkärit ja hoitajat hoitaa sua vaikka sitten ylitöissä, eikä keitä kotona nakkikeittoa, ettei miehelle tulisi paha mieli.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannattaisi tehdä ylitöitä jos noin rassaa.
Et oot sattunut kuuleman että Suomessa on valmiuslaki ja sen perusteella hoitajat voidaan MÄÄRÄTÄ ylitöihin kysymättä mielipidettä!
Tsemppiä ap:lle kaikista huolimatta, koeta jaksaa vaikka pahvi ukko sinulla.
Sanna Marinilla on siivoaja ja lastenhoitaja
Niin, hoidan niitä teidän omaisia sairaalassa jotta heillä olisi siellä hoitaja tässä koronahommassa. Työ ei ole minulle ongelma, toivoisin vain jotain joustoa kotona tässä poikkeuksellisessa tilanteessa. Ilmeisesti jotkut ovat niin itsekeskeisiä (mieheni) että mikään tilanne ei oikeuta sitä että auttaisi puolisoa tai tekisi joskus tilapäisesti enemmän kotona.se on aika kurjaa huomata silloin kun tarvitsisi itse tukea.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Hyi v mikä akka. Tee itsari. Sua ylityöt vaan kiinnostaa enemmän kun normaali elämä?
Muistapa tuo seuraavalla kerralla kun olet kipeänä ja tarvitset hoitoa. Just kun on sinun vuoro, niin hoitaja sanoo sinulle heipat ja kertoo lähtevänsä kotiin laittamaan miehelle ruokaa.
Mietin vaan, että mitenköhän monissa perheissä on jo ihan normitilanteissa niin, että koska miehen työ on ruumiillista ja raskasta (esim. joku raksaduuni), niin siistiä sisätyötä tekevät naiset kokevat velvollisuudekseen tehdä huomattavasti isomman osan kotitöistä. Koska sillä toisella raasulla on niin rankkaa. Vaikka työtunnit olisivat samat eikä ketään olisi valmiuslailla pakotettu ylitöihin. Toiseen suuntaan jousto ei sitten toimikaan.
Voisitteko sopia miehesi kanssa, että kumpikin ostaa omat valmisruoat illaksi, vapaapäivinä kokkaatte yhdessä? Siivous on myös hyvä hoitaa vapaapäivinä yhdessä? Jos miestä haittaa pölypallerot niin pyyhkiköön!
Kerrot sille miehellesi, että tartuntariskin vuoksi et voi riskeerata häntä vaan menet toistaiseksi karanteeniin. Jos on varaa, vuokraa toinen asunto, jos ei, teet yhdestä huoneesta karanteenihuoneen, josta et poistu kuin vessaan. Mies saa sitten huushollaa lopussa asunnossa, kuten parhaaksi näkee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistapa tuo seuraavalla kerralla kun olet kipeänä ja tarvitset hoitoa. Just kun on sinun vuoro, niin hoitaja sanoo sinulle heipat ja kertoo lähtevänsä kotiin laittamaan miehelle ruokaa.
Tämä!!!
Sanoin jo että tartuntariskin vuoksi meillä ei ole sitten seksiä. Ällöttää koko tyyppi. Tukehtukoon pölypalleroon. Miksi pitää odottaa että toinen tulee myöhässä kotiin, eikö se osaa terveillä käsillään tehdä sitä ruokaa valmiiksi. Olisi itsekin kiva edes joskus tulla valmiiseen pöytään.
Kiitos tuesta, ostankin vaan jatkossa itselleni valmisruoan ja mies voi ostaa mitä tykkää. Olen niin kurkkuani myöten täynnä. Ei ehkä kauhean rakentavaa, mutta ei sekään ole reilua että tekee kaikkensa tämän yhteiskunnan eteen ja sitten kotona onkin jokin yllättävä homer simpson. En tiennyt että olin valinnut sellaisen, voi nyyh.
Ap
Oletko kokeillut sanoa ukollesi sen mitä aloitukseen kirjoitit? Mikä oli vastaus?
Vierailija kirjoitti:
Ammatinvalintakysymys
Ennemminkin puolisonvalintakysymys...
Vierailija kirjoitti:
Oletko kokeillut sanoa ukollesi sen mitä aloitukseen kirjoitit? Mikä oli vastaus?
Että hänelläkin on paljon töitä. = sama kuin minun työni.
Varmasti hänenkin työnsä on tärkeää, mutta luulen että hän on ehtinyt köydä vessassa ja syödä lounasta ja olisi jaksavammalla tuulella oltuaan koko päivän kuitenkin kotona. Voisin veikata että sairaalassa on hektisempää ja enemmän paineita kuin etätöissä yksin kotona.
Ap
Tällä hetkellä Suomessa on koronan takia sairaalassa 244 ihmistä. Onko sairaaloissa tosiaan vielä isompi työmäärä tämän takia?
Varmaan enemmän varotoimenpiteitä tehdään, mutta miten se käytännössä näkyy?
En tiedä asiasta mitään, joten olen utelias.
Normaalissa avioliitossa on niitä myötä- ja vastamäen juttuja, jolloin toinen auttaa ja tekee vuorollaan enemmän. Kun koronakriisi on mennyt ohi, niin potkaise ukko pihalle tai lähde itse.