Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä 12-v huutamiselle ja ovien paiskomiselle?

Vierailija
09.04.2020 |

Lapsella kihahtaa välillä ja pahasti. Alkaa vaikka riidasta sisaruksen kanssa ja kokemuksestaan ettei häntä ymmärretä. Siinä vaiheessa puhe vaan provosoi pahemmin. Hän menee aivan tiloihinsa. Rauhoittelu tekee sen, että kirkuu ja huutaa että hänelle ollaan ilkeitä ja epäreiluja. Itsekseen jättäessä seuraa perässä ja paiskoo ovia täysillä.
Kun rauhoituttua puhun, jankkaa että häntä ei ymmärretä eikä kuunnella ja hän on surullinen.
Mitä tehdä? Koulupsyk.on jo välillä tavannut. Miteb saada huuto pois, johan siitä hermostuu naapuritkin? Samoin ovien paiskonta. Tiukka sanominen ei auta mitään eikä jälkikäteen rauhallinen puhe.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisitko konkreettisen esimerkin tällaisesta tilanteesta? En voi vastata ellen tiedä sorretaanko lasta todella kuten hän kokee. Jos näin ei ole, kokemus on silti lapselle aito.

Vierailija
2/8 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annat kunnolla selkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä naapureista, lapsen huuto on normaali elämisen ääni.

Ovet voi vaikka ottaa saranoiltaan, luultavasti lopettaa pauluttamisen, kun seurauksena ei sitä ovea ole.

Anna huutaa, mutta älä lähde siihen itse mukaan.

Vierailija
4/8 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa normaalilta murrosiältä.

Olisi hyvä jos harjoittelisi tunnetaitoja ja sosiaalista kanssakäymistä ikäistensä seurassa. Nyt korona-aikaan tietysti vaikeampaa.

Vierailija
5/8 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on hyvin impulsiivinen sekä luonteeltaan määräilevä. Hän esim pyytää jotain sisarukselta ja sitten jo ottaa pyytämänsä ilman että toinen ehtii vastata. Toinen suuttuu ja riita alkaa. Menen väliin ja sanon että kädestä ei saa ottaa, niin mekastus alkaa. Olen toisen puolella, olen ilkeä jne. Hänellä on ikäviä kokemuksia monessa ja itsetunto huono, se näkyy. Kuitenkin on kavereita, harrastusta, koulu sujuu, paljon hyvääkin. Varmasti en osaa olla oikeanlainen, oikeudenmukainen oikealla tavalla enkä tiedä miten onnistuisin paremmin kun luonne- ja käytöserot on niin isot. Ap

Vierailija
6/8 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on siirtynyt pienokaisesta jonneksi

Vierailija
7/8 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokenut saman helvetin. Mikään ei auttanut, kaikkea, SIIS IHAN KAIKKEA, yritettiin. Oli viranomaiset, perhetyö, terapia ym. Paloin aivan loppuun. Huumeet ja rikollisuus tulivat seuraavaksi. Suhteemme on edelleen poikki.

Vierailija
8/8 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota hänen huoneestaan ovi pois. Anna paiskoa muita niin paljon kuin jaksaa. Kyllä se äkkiä tajuaa kun kaipaa hiukan yksityisyyttä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän