Oletko joskus joutunut soittamaan poliisin/ambulanssin? Jos olet, niin miksi?
Mielenkiinnosta kyselen. Itse olen soittanut poliisit yhdelle juopolle, kun ei päässyt omin voimin ylös. Toisen kerran poliisit kun mies käveli keskellä tietä ja käyttäytyi sekavasti. Ambulanssin kerran kun mies ja nainen ajoivat moottoripyörällä humalassa ilman kypärää ja nainen loukkaantui, kun kaatuivat pyörällä.
Kommentit (23)
Monesti.
Nuorena aikuisena asuin halvassa vuokratalossa ja naapuri pakeni meille kännistä miestään, joka riehui rappukäytävässä uhkauksia ladellen. Jouduin soittamaan kolmesti, ennen kuin poliisit tulivat.
Töissä jouduin soittamaan yövuorossa vartijan ja poliisin, kun työntekijät havaitsivat alueella aseistetun tunkeilijan.
Tienpäällä soitin poliisille, kun edessä ajava auto ajoi holtittomasti reunasta toiseen, välillä vauhti laski ja välillä nousi.
Ambulanssin olen soittanut pojalleni, veljelleni ja äidilleni. Siis kolme eri kertaa.
Palokunnan olen soittanut aamutuimaan, kun järven vastarannalla näkyi tuli paikassa, jossa sitä ei todellakaan kuuluisi olla. Siellä oli grillipaikalta karannut tuli, joka oli maastoa pitkin levinnyt saunaan.
Ambulanssia lukuisia kertoja. Olen kotihoidossa töissä. Itselleni kerran, kun ajoin hirvikolarin.
Ambulanssin äidilleni lukuisia kertoja. Äitini kuuluisi hoitolaitokseen, mutta eihän paikkaa saa, jos vielä kykenee jopa muutaman askeleen ottamaan. Se on sitten sitä, että lanssilla päivystykseen, kun on kaatunut tai huimaa niin ettei pysy pystyssä tai jotain muuta. Ja seuraavana päivänä kotiin. Muutaman päivän päästä tai jo seuraavana päivänä sama homma. Jnejne. Kotihoito käy iltakäynnillä siinä seitsemän aikoihin ja laittaa mummelin yöpuulle. No, paljon ehtii tapahtua vielä sen jälkeen kun ei uni tule silmään tai kun herää keskellä yötä. Onneksi on tämmöinen tytär, joka joutaa ja jaksaa huolehtia äidistään, niin ei yhteiskunnan tarvitse. Ihmetyttää kyllä, että eikö tällainen käy kalliimmaksi kuin laitospaikka? Ai niin, kaikkienhan on paras olla kotona mahdollisimman pitään, mielellään kuolemaan asti. Ja ketään päättäjää ei kiinnosta hevonkakan vertaa.