Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaatteita lyhyelle ja kurvikkaalle?

Kurvikas155
09.04.2020 |

Mistä te kanssalyhyet (155cm) ja kurvikkaat ostatte vaatteenne? Käytättekö räätälin palveluita? Ärsyttää kun lähes poikkeuksetta kaikki vaatteet ei istu. Vyötäröt missä sattuu jne.

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös yhtä lyhyt kuin ap, rintava ja harteikas mutta muuten melko hoikka. Yläosan pitää olla XL, ettei rintamus kiristä liikaa, mutta housuina käytän M-kokoa. Hankala löytää vaatteita, joissa ei näyttäisi epäsuhtaiselta ja tunikat ym tekevät helposti telttamaisen vaikutelman.

Suurin ongelmani on kuitenkin sama kuin aloittajalla; normaalimitoitetussa vaatteessa vyötärö asettuu liian alas, housuissa polven kohta. Ei ratkea lahkeita tai hihoja lyhentämällä, vaan koko vaate pitäisi kaavoittaa eri tavalla. Ompelen paljon itse tästä syystä.

Ei aina ole kaikessa kyse lihavuudesta. Ja jos joku onkin lihava, sitä vaikeampi on löytää sopivaa vaatetta, niinpä asiasta kysyminen on ihan oikeasti hyödyllistä.

Vierailija
42/59 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myös yhtä lyhyt kuin ap, rintava ja harteikas mutta muuten melko hoikka. Yläosan pitää olla XL, ettei rintamus kiristä liikaa, mutta housuina käytän M-kokoa. Hankala löytää vaatteita, joissa ei näyttäisi epäsuhtaiselta ja tunikat ym tekevät helposti telttamaisen vaikutelman.

Suurin ongelmani on kuitenkin sama kuin aloittajalla; normaalimitoitetussa vaatteessa vyötärö asettuu liian alas, housuissa polven kohta. Ei ratkea lahkeita tai hihoja lyhentämällä, vaan koko vaate pitäisi kaavoittaa eri tavalla. Ompelen paljon itse tästä syystä.

Ei aina ole kaikessa kyse lihavuudesta. Ja jos joku onkin lihava, sitä vaikeampi on löytää sopivaa vaatetta, niinpä asiasta kysyminen on ihan oikeasti hyödyllistä.

Kiitos kommentista! Kiva kuulla että muillakin on samoja juttuja vaatteiden kanssa! Hankalaa on. Ite en osaa ommella yhtään, melkeen pitäisi alkaa opetella.

Harmittaa että aina nostetaan se että on lihava. Oli sitten minkä kokoinen vain, olisi kohtuullista että vaateteollisuus huomioisi erilaiset kropat, useatkaan jos kukaan ei sitä perusmallia täytä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
44/59 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
45/59 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 148 cm pitkä ja kokoa 34-36, rinnat D-kuppia, rinnan ympärys on 97 cm, vyötärö 85 cm ja lantio 90 cm.

Käytän S-koon yläosaa, ja S-koon alaosaa.

Joudun lyhentämään kaikki vaatteeni hihoista ja lahkeista, ja usein myös pienentämään hartioita.

Lopetin pituuskasvun 12- vuotiaana, kaikki muu jäi pieneksi paitsi rinnat ja peppu.

Vierailija
46/59 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
47/59 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna Field

En tiedä auttaako, mutta kokeillaan. Minulla on osittain sama ongelma eli erittäin tiimalasimainen vartalo. Olen pitkä ja laiha, mutta tosi leveät hartiat, kapea vyötärö ja leveä pylly. Kokoero eri kohdissa vartaloa 2-3 kokoa. Pieni koko ei käy, koska hartiat / pylly ei mahdu ja suuri koko ei käy, koska pussittaa vyötäröltä.

Zalandosta olen löytänyt tällaisen merkin kuin Anna Field, jonka vaatteet ovat sopineet hyvin. Se ei tietääkseni ole lähtökohtaisesti pitkille, ja vaatteet ovat usein joustavaa materiaalia. Voisi toimia sinulla.

Olen katsellut noita Anna Fieldin mekkoja. Niitä kun on myös petite koossa. Leikkaukset yleensä sellaisia että niiden tarvitsee mennä kohdalleen niin en ole lähtenyt kokeilemaan kun yleensä saa pettyä. Minkä kokoinen olet?

Vierailija
48/59 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 153cm tiimalasi, rintaa ja ahteria löytyy lyhyydestä huolimatta. Tällä hetkellä tyydyn käyttämään vain joustavia vaatteita, eritoten mekkoja. Housuja en ole käyttänyt 15 vuoteen, on helpompi mennä mekoilla, hameilla ja sukkahousuilla. En ole vieläkään löytänyt takkia, jossa ei olisi liian isot hartiat ja liian pitkät hihat, jos rinnan kohdalta takki menee kiinni. Ikää on kuitenkin jo 38.

Myös kengissä on ihan kamala rumba! Jalkaterä on 36 mutta jalat ovat lyhyet ja pohkeet muodokkaat, vaikka olisin miten tikkulaiha. Saappaissa pohje tulee vastaan liian äkkiä ja saappaiden vetoketjuja ei saa kiinni. Sukat sentään saa lastenosastolta edullisesti :D

Suurimmasta osasta vaatteista saa vain haaveilla, että olisipa ihanaa pitää tuollaista ilman, että se pitää viedä ompelijalle korjattavaksi tai kokonaan ommeltavaksi alusta lähtien.

Vierailija
49/59 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bravissimolta löytyy ainakin rinnakkaille vaatetta https://www.bravissimo.com/collections/all-clothing/

Vierailija
50/59 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä olenko kurvikas kun vyötärö on vain 25cm kapeampi kuin lantio, mutta lyhyt ja roteva sentään olen. Tajusin että lyhyet ns cropatut takit on hyviä kun ei tarvitse huolehtia vyötärön istuvuudesta. Hihat pystyy käärimään. Reisipituinen parka olisi haaveena, mutta kaikissa vyö on niin huono ettei sillä voi kiristää ylimääräistä kangasta.

Vierailija
51/59 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä olenko kurvikas kun vyötärö on vain 25cm kapeampi kuin lantio, mutta lyhyt ja roteva sentään olen. Tajusin että lyhyet ns cropatut takit on hyviä kun ei tarvitse huolehtia vyötärön istuvuudesta. Hihat pystyy käärimään. Reisipituinen parka olisi haaveena, mutta kaikissa vyö on niin huono ettei sillä voi kiristää ylimääräistä kangasta.

Tunnistan tuon! Itsekään en mikään linnunluinen ole vaan enemmän rotevaa mallia. En ole koskaan ollut erityisen piskuinen. Cropatut on kyl siinä mielessä hyviä että katkaisevat kropan yleensä ihan ok kohdasta. Monesti nekin kyllä on liian pitkiä.

Vierailija
52/59 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on sellainen ihmisryhmä jolle ei ainakaan saa suomalaisia vaatteita. Ei tarvitse olla lihava mutta harva aikuinen nainen on myöskään 32-kokoinen. Olen itse myös 155 ja ihmettelen kun muoti-ihmiset valittavat että naiset eivät osaa pukeutua mittasuhteiden mukaisesti. Olen itse satunnaisesti löytänyt joistakin pienistä kivijalkaliikkeistä sopivia vaatteita, siis muuta kuin iänikuisia mummosäkkitunikoita. Tunikaksi nimitellään myös vaatteita, jotka ulottuvat minua puoleen sääreen eli käytännössä ne olisivat minulle lähinnä yöpaitoja. Etelä-Euroopassa tehdään vähän lyhyempiä vaatteita kun siellä naisten keskipituus on lyhyempi. Joissakin ulkolaisissa nettikaupoissa on myös lyhyempiä vaatteita. Itse vaan en tykkää ostaa netistä kun haluan nähdä vaatteen ja materiaalin livenä. Farkut olen löytänyt nuorisoliikkeistä. Ulkoiluvaatteita ja esim verkkareita olen löytänyt tyttöjen osastolta.

Tämäpä! Ja olisi itsellekin kivaa pukeutua tyylikkäästi ja istuviin vaatteisiin! Näyttää niin helposti vielä isommalta mitä on ja nuhjuiselta kun mittasuhteet on päin honkia. Hakusanalla curvy petite oon löytänyt jotain kanssasisarten kuvia ja tyylinäytteitä pinterestistä, mutta mitään merkkejä tai malleja en oikeastaan. Housut on ehkä ne kaikista vaikeimmat löytää.

Vierailija
53/59 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota noin: jos 150-senttisen ihmisen vyötärönympärys on 74 cm tai jopa 85 cm, niin kyllähän kyseessä on lihava ihminen. Puhumattakaan siitä, että pyllynympärys on metrin tai ylikin. Siis ihan kiistatta. Ja  laihduttamiselle olisi tarvetta. Lihaville ihmisille ei ihan oikeasti löydy valmisvaatteita, ei lyhyille eikä pitkille muuta kuin jostain erityisliikkeistä. 

Vierailija
54/59 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota noin: jos 150-senttisen ihmisen vyötärönympärys on 74 cm tai jopa 85 cm, niin kyllähän kyseessä on lihava ihminen. Puhumattakaan siitä, että pyllynympärys on metrin tai ylikin. Siis ihan kiistatta. Ja  laihduttamiselle olisi tarvetta. Lihaville ihmisille ei ihan oikeasti löydy valmisvaatteita, ei lyhyille eikä pitkille muuta kuin jostain erityisliikkeistä. 

Edelleenkään kukaan ei ole pyytänyt kommentteja laihduttamiseen. Jos et osaa pysyä aiheessa niin ei tarvitse kommentoida ollenkaan. On kysytty, että mistä kurvikkaat ja lyhyet ovat löytäneet päällensä puettavaa. Ei olla kysytty, olenko lihava, pitääkö laihduttaa. Joten suu kiinni ja näppis pois jos et kykene muuhun kommentointiin.

Vierailija
55/59 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin on. Itse oon 174cm, vyötärö 90cm ja oon siis tästä saanut moitteet terkkarilta. Painan 60kg mutta kaikki läski on mahassa. Eli olen osittain muodokas laihaläski...

Vierailija
56/59 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin on. Itse oon 174cm, vyötärö 90cm ja oon siis tästä saanut moitteet terkkarilta. Painan 60kg mutta kaikki läski on mahassa. Eli olen osittain muodokas laihaläski...

Miten tämä kommentti liittyi mitenkään otsikon aiheeseen?

Vierailija
57/59 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytän erilaisia trikoohuituloita ja housuista super stretch. Housujen ostaminen on joka kerta ihan hirveää tuskaa, sitten kun ahteri ja yläreidet mahtuu on vyötärö ihan lörppö. Käytän paljon hameita ja mekkoja, kaikki juuri sitä trikoota lähinnä. Olisi kiva löytää joku hyvinistuva kotelomekko mutta eipä ole löytynyt sitten mistään. Itselläni on onneksi pienet rinnat joten voin ostaa teiniliikkeistä takit yms. Mutta on se joka kerta pitkällisen etsintäoperaation tulos että vyötärö ja olkapäät istuisivat järkevästi. Sopivaa kauluspaitaa en ole ikinä löytänyt, ehkä sellaisia ei vaan valmisteta pienikokoisille. Paidoista suosin suht avaraa kaula-aukkoa tai v-kaula-aukkoa, tuntuu parhaiten korostavan yläkroppaa, isorintaiselle ei ehkä toimi... Hameista ja mekoista käytän kellohelmamallisia eniten, eli vyötärö korostuu mutta iso perse jää helmoihin. 

T: 152 cm, vaatekoko yleensä XS tai takalistosta S, vartalo eniten mallia päärynä. 

Housukommenttina lisään vielä että olen peräti vero modasta löytänyt useammat housut, kun vaan on tuo super stretch. Vyötärö minulla on 66 cm ja lantio 93 cm. Korkeavyötäröiset ei ikinä istu sitten mitenkään, mutta normaalivyötäröisistä tai matalalantioisista voi löytyä sopivat (kunhan tekee kyykkytestin sovituskopissa). Joskus olen pienennyttänyt housujen vyötäröitä äitilläni, ihan vaan niin että siitä vyötärösauman sivusta sivusaumojen kohdalta pienesti sisäänpäin, on toiminut hyvin. 

Kannattaa olla varovainen kyykkytestissä. Tein sen kerran nostamatta puntteja ylös ensin. Kyykkyyn mentyäni kuului sprääättsss.. satasen farkut repesi.

Korvasin liikkeelle rikkomani housut mutta otti päähän. En ollut ikinään ostanut niin kalliita farkkuja enkä ostanut siis nytkään.

Vierailija
58/59 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nauraa hytkyn täällä kun luen ketjua. Olen varmaan outo. Mutta en tiedä miksi tää sinällään asiallinen aloittajan kysymys on poikinut kummallusia vastauksia.

Keskusteluthan polveilee, ei tuon 60kiloisen naisen vastaus liity mitenkään alkukysymykseen, vaan siigen että jos 150 cm pitkän naisen vyötärö on yli 80 niin kyllä hän on tanakka. Koska jos yli 170 cm pitkä nainen omaa samanlevyisen vyötärön, ollen myös tanakka. Vaikka painoindeksi on alle 20! Siitä tässä vain oli kyse.

Vierailija
59/59 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nauraa hytkyn täällä kun luen ketjua. Olen varmaan outo. Mutta en tiedä miksi tää sinällään asiallinen aloittajan kysymys on poikinut kummallusia vastauksia.

Keskusteluthan polveilee, ei tuon 60kiloisen naisen vastaus liity mitenkään alkukysymykseen, vaan siigen että jos 150 cm pitkän naisen vyötärö on yli 80 niin kyllä hän on tanakka. Koska jos yli 170 cm pitkä nainen omaa samanlevyisen vyötärön, ollen myös tanakka. Vaikka painoindeksi on alle 20! Siitä tässä vain oli kyse.

Ja siksi en tajua et miks pitää tulla kommentoimaan jotain totaalisen irrelevanttia selkeään aloitukseen? Jos ei ole aiheeseen liittyvää niin bye bye. Kukaan ei ole kysynyt et minkä kokoinen ihminen on lihava tai tanakka tai mitään muutakaan. Tai et mitä sille pitäisi tehdä. Facepalmaan täysiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi