Vaatteita lyhyelle ja kurvikkaalle?
Mistä te kanssalyhyet (155cm) ja kurvikkaat ostatte vaatteenne? Käytättekö räätälin palveluita? Ärsyttää kun lähes poikkeuksetta kaikki vaatteet ei istu. Vyötäröt missä sattuu jne.
Kommentit (59)
Tämä on sellainen ihmisryhmä jolle ei ainakaan saa suomalaisia vaatteita. Ei tarvitse olla lihava mutta harva aikuinen nainen on myöskään 32-kokoinen. Olen itse myös 155 ja ihmettelen kun muoti-ihmiset valittavat että naiset eivät osaa pukeutua mittasuhteiden mukaisesti. Olen itse satunnaisesti löytänyt joistakin pienistä kivijalkaliikkeistä sopivia vaatteita, siis muuta kuin iänikuisia mummosäkkitunikoita. Tunikaksi nimitellään myös vaatteita, jotka ulottuvat minua puoleen sääreen eli käytännössä ne olisivat minulle lähinnä yöpaitoja. Etelä-Euroopassa tehdään vähän lyhyempiä vaatteita kun siellä naisten keskipituus on lyhyempi. Joissakin ulkolaisissa nettikaupoissa on myös lyhyempiä vaatteita. Itse vaan en tykkää ostaa netistä kun haluan nähdä vaatteen ja materiaalin livenä. Farkut olen löytänyt nuorisoliikkeistä. Ulkoiluvaatteita ja esim verkkareita olen löytänyt tyttöjen osastolta.
Mark & Spencerilla olisi petitemallisto myös mutta yllätys yllästys ei myydä Suomessa sitä. Itse tilaan aikalailla kaikki vaatteet ulkomailta.
Olen 158 cm pitkä päärynä. Yläosan ja alaosan välissä on 3 kokoa. Hartioiden korkeudella olen kokoa 36 ja lantiolla kokoa 40-42.
Kaupoista en löydä vaatteita kuin harvoin. Teetätänkin kaikki vaatteeni farkkuja lukuunottamatta. Suunnittelen asut itse, hankin hyvälaatuiset kankaat ja piirrän mallit ompelijalleni.
Ensimmäinen tietyllä kaavalla tehty vaate on kalliimpi, mutta uudet vaatteet samasta kaavasta tulevat reilusti halvemmaksi.
Joku vinkkasi Asoksen ja voi juku! Siellähän oli aivan tajuttoman söpöjä ja sieviä vaatteita! Kiitos sille siis vinkistä.
Edelleen ne farkut etsinnässä. Ongelmana mul on se et vy 74 ja lantio 104. Vinkkejä otetaan vastaan!
Ja onko kukaan kokeillut Fashion Novan farkkuja?
Eurokankaasta löytyy kangasta, tee burkhasi itse.
Aloittaja kirjoitti:
Ongelmana mul on se et vy 74 ja lantio 104. Vinkkejä otetaan vastaan!
No se laihdutus...
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja kirjoitti:
Ongelmana mul on se et vy 74 ja lantio 104. Vinkkejä otetaan vastaan!
No se laihdutus...
Kiitos vinkistä, mutta tulin kyselemään niitä farkkuja, en muuta! Kivaa kevättä sinulle!
Vierailija kirjoitti:
Eurokankaasta löytyy kangasta, tee burkhasi itse.
Kyseinen vaate ei taida housuista mennä!
Olisi kiva tietää nämä "ulkomaan nettikaupat" mistä tilaatte sopivia vaatteita :)
Itse olen 156 ja mallia päärynä ja hoikka. Väärillä vaatevalinnoilla näytän tosi helposti lihavalta tai lapselta tai aikuiselta liian isoissa vaatteissa.
Käytän erilaisia trikoohuituloita ja housuista super stretch. Housujen ostaminen on joka kerta ihan hirveää tuskaa, sitten kun ahteri ja yläreidet mahtuu on vyötärö ihan lörppö. Käytän paljon hameita ja mekkoja, kaikki juuri sitä trikoota lähinnä. Olisi kiva löytää joku hyvinistuva kotelomekko mutta eipä ole löytynyt sitten mistään. Itselläni on onneksi pienet rinnat joten voin ostaa teiniliikkeistä takit yms. Mutta on se joka kerta pitkällisen etsintäoperaation tulos että vyötärö ja olkapäät istuisivat järkevästi. Sopivaa kauluspaitaa en ole ikinä löytänyt, ehkä sellaisia ei vaan valmisteta pienikokoisille. Paidoista suosin suht avaraa kaula-aukkoa tai v-kaula-aukkoa, tuntuu parhaiten korostavan yläkroppaa, isorintaiselle ei ehkä toimi... Hameista ja mekoista käytän kellohelmamallisia eniten, eli vyötärö korostuu mutta iso perse jää helmoihin.
T: 152 cm, vaatekoko yleensä XS tai takalistosta S, vartalo eniten mallia päärynä.
Vierailija kirjoitti:
Käytän erilaisia trikoohuituloita ja housuista super stretch. Housujen ostaminen on joka kerta ihan hirveää tuskaa, sitten kun ahteri ja yläreidet mahtuu on vyötärö ihan lörppö. Käytän paljon hameita ja mekkoja, kaikki juuri sitä trikoota lähinnä. Olisi kiva löytää joku hyvinistuva kotelomekko mutta eipä ole löytynyt sitten mistään. Itselläni on onneksi pienet rinnat joten voin ostaa teiniliikkeistä takit yms. Mutta on se joka kerta pitkällisen etsintäoperaation tulos että vyötärö ja olkapäät istuisivat järkevästi. Sopivaa kauluspaitaa en ole ikinä löytänyt, ehkä sellaisia ei vaan valmisteta pienikokoisille. Paidoista suosin suht avaraa kaula-aukkoa tai v-kaula-aukkoa, tuntuu parhaiten korostavan yläkroppaa, isorintaiselle ei ehkä toimi... Hameista ja mekoista käytän kellohelmamallisia eniten, eli vyötärö korostuu mutta iso perse jää helmoihin.
T: 152 cm, vaatekoko yleensä XS tai takalistosta S, vartalo eniten mallia päärynä.
Housukommenttina lisään vielä että olen peräti vero modasta löytänyt useammat housut, kun vaan on tuo super stretch. Vyötärö minulla on 66 cm ja lantio 93 cm. Korkeavyötäröiset ei ikinä istu sitten mitenkään, mutta normaalivyötäröisistä tai matalalantioisista voi löytyä sopivat (kunhan tekee kyykkytestin sovituskopissa). Joskus olen pienennyttänyt housujen vyötäröitä äitilläni, ihan vaan niin että siitä vyötärösauman sivusta sivusaumojen kohdalta pienesti sisäänpäin, on toiminut hyvin.
Onpa muuten törkeää keskustelua, nyt kun luin kaikki kommentit :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Housukommenttina lisään vielä että olen peräti vero modasta löytänyt useammat housut, kun vaan on tuo super stretch. Vyötärö minulla on 66 cm ja lantio 93 cm. Korkeavyötäröiset ei ikinä istu sitten mitenkään, mutta normaalivyötäröisistä tai matalalantioisista voi löytyä sopivat (kunhan tekee kyykkytestin sovituskopissa). Joskus olen pienennyttänyt housujen vyötäröitä äitilläni, ihan vaan niin että siitä vyötärösauman sivusta sivusaumojen kohdalta pienesti sisäänpäin, on toiminut hyvin.
Kiitos vinkistä! Käynpä Vero Modassa katsomassa! :)
Vierailija kirjoitti:
Onpa muuten törkeää keskustelua, nyt kun luin kaikki kommentit :(
Joo oon aika yllättynyt että tää aihe sai osakseen näin paljon vihaa. Tulee vähän surku ja oon pahoillani ilkeiden kommenttejen lähettäjien läheisille. Toivottavasti eivät koskaan sano noita asioita heille. :/ vastaavia kommentteja saaneena se kyl käy pidemmän päälle itsetunnolle.
Ihonmyötäinen asu sopii kurvikkaalle hyvin.
Anna Field
En tiedä auttaako, mutta kokeillaan. Minulla on osittain sama ongelma eli erittäin tiimalasimainen vartalo. Olen pitkä ja laiha, mutta tosi leveät hartiat, kapea vyötärö ja leveä pylly. Kokoero eri kohdissa vartaloa 2-3 kokoa. Pieni koko ei käy, koska hartiat / pylly ei mahdu ja suuri koko ei käy, koska pussittaa vyötäröltä.
Zalandosta olen löytänyt tällaisen merkin kuin Anna Field, jonka vaatteet ovat sopineet hyvin. Se ei tietääkseni ole lähtökohtaisesti pitkille, ja vaatteet ovat usein joustavaa materiaalia. Voisi toimia sinulla.
Olen todennut että joustavat kankaat on ainut vaihtoehto. Zara, mango ja new yorker liikkeistä sellaisia joissa ei kauhean isoja vaan saattaa saada lähes oikean mittaista.
153cm