Petteri Orpo jyrähti Twitterissä nimimerkille: Mitä jos kyselisit nykyhallituksen vastuun perään?
Petterin mielestä Kokoomusta syytetään aina, oli sitten hallituksessa tai oppositiossa. https://twitter.com/PetteriOrpo/status/1248186680512843776
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Kokoomus on ollut varsin paljon hallituksessa eli päättävässä asemassa tässä menneinä vuosikymmeninä.
Kuten myös SDP.
Niinhän sitä syytetäänkin. Mitä pas**mpaa politiikkaa hallitus tekee, sitä isompi kokoomushaukkumiskampanja "mystisten" anonyymien somettajien taholta somessa kun nuo hallituksen satapäiset (some) avustajat koittaa saada jonkun muun haukuttavaksi.
Olen kuullut sisäpiirin kautta että Vauva-palstalla on paljon sanna marinin avustajia pitämässä huolen että aate elää ja setämiehet ja sedät ja kritisoijat pidetään hiljaa. Onkohan paikkoja avoinna, minäkin haluaisin kirjoitella työkseni propagandaa vauvalle ja saada siitä kivaa palkkaa? Ja vitsi nuo setämiehet on NIIN ärsyttäviä tunkemassa vastuuta nykyhallitukselle jostain!
Vierailija kirjoitti:
Oppositiossa oleminen ei sovi yhtään kokoomukselle. Ne ovat menettäneet täysin arvokkuutensa.
Ovat menettäneet sen jo kauan sitten. Oppositiossa olo tuo sen vain selvemmin esille.
Vierailija kirjoitti:
Olen kuullut sisäpiirin kautta että Vauva-palstalla on paljon sanna marinin avustajia pitämässä huolen että aate elää ja setämiehet ja sedät ja kritisoijat pidetään hiljaa. Onkohan paikkoja avoinna, minäkin haluaisin kirjoitella työkseni propagandaa vauvalle ja saada siitä kivaa palkkaa? Ja vitsi nuo setämiehet on NIIN ärsyttäviä tunkemassa vastuuta nykyhallitukselle jostain!
Äänetkö kertoivat? x,D
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä ne sedät nyt jyrätelee
Kenties liikaa papuja tai herneitä ruokavaliossa. Siitähän ne jyrähdykset ja pörinät yleensä johtuvat
Kokoomus on mädättäjä puolue aivankuten SDP
Kuinka tyhmä Orpo oikein on? Eihän HVK:n materiaalitilanne ole tämän hallituksen vastuulla, vaan varautuminen ja varastojen ylläpito on tehty jo aiemmin (siis olisi pitänyt tehdä). Sama sh-piireillä eli pandemiasuunnitelmat ja varautuminen on ollut oltava valmiina. Miten kyvytöntä porukkaa meillä häärää ylikalliissa viroissa, kun tilanne on se mikä se nyt on? Ja tiedän jo vastauksen. Olen nähnyt niin paljon parin vuosikymmenen aikana, etten ehkä kerrottuna todeksi uskoisi. Suomessa ei osata enää kuin miettiä, puhua, sählätä ja nostaa kallista palkkaa vailla tulosta/tulosvastuuta. Mitään ei tapahdu, mutta rahaa palaa aina vain enemmän ja hallinto ja kaikenlainen "asiantuntijatyön" teettäminen paisuu paisumistaan. Meillä heitellään löysästi rahaa sinne tänne ja populaa on niin paljon, että kaikkien on helppo laistaa vastuusta. Kukaan ei osaa, uskalla tai viitsi tehdä oikeasti vaikuttavia asioita tehokkaasti, vaan jokainen piiloutuu muiden selän taakse. Sääntökirjoja luetaan kuin piru raamattua ja järkeviäkään poikkeuksia ei tehdä, vaan pyörtitellään päätä, että kun näin tämä nyt vaan on ja en minä voi tälle mitään, kun minä olen vaan töissä täällä...paitsi, että kun juuri sinä pahvi voit, koska _sinä_teet_tätä_työksesi_, mutta ei...sitten ihmetellään, kun resurssit ja rahat eivät riitä...uskomatonta, mutta silti mitään ei tehdä, vaan jatketaan kinaamista ja muiden syyttelyä. Milloin meistä on tullut näin urpoja?
Tottahan tuo on, että nykyinen hallitus on mielestään viaton kaikkeen.
Niillä oli aikaa valmistautua coronaan, mutta ei kiinnostanut eikä taida Marinia vieläkään kiinnostaa. Mitään ei tee viruksen tukahduttamiseksi.
Kyllä nyt pitää keskittyä nykyhallituksen pelleilyyn.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa eristys tehdä pahaa Orvollekin, niin kuin meille kaikille.
Onko joku lipsauttanut Orvolle pövön?
t. Palsta aste vaihtelun erikois asijan tuntia
Sipilä, Orpo, Stubb ja persut olivat yhtä mieltä siitä, että Suomessa on liikaa kritisoivia mitä lie dosentteja.
Vierailija kirjoitti:
Sipilä, Orpo, Stubb ja persut olivat yhtä mieltä siitä, että Suomessa on liikaa kritisoivia mitä lie dosentteja.
Ne tuppaa olemaan kaikki vasemmistolaisia eli paria poikkeusta lukuunottamatta ne tuntuu olevan ihan hiljaa vaikka hallitus vetelee aika keula pystyssä poikkeuslakeineen ihmisoikeuksien yli mennen tullen.
Lisäksi viherpuolue ei tunnu muuta tekevän kun näitä ilmastonmuutossitoumuksiaan joista kukaan ei tiedä miten ne saadaan toteutettua tai mitä ne oikeasti maksaa tai miten ne vaikuttaa mutta päätettävä on just nyt.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka tyhmä Orpo oikein on? Eihän HVK:n materiaalitilanne ole tämän hallituksen vastuulla, vaan varautuminen ja varastojen ylläpito on tehty jo aiemmin (siis olisi pitänyt tehdä). Sama sh-piireillä eli pandemiasuunnitelmat ja varautuminen on ollut oltava valmiina. Miten kyvytöntä porukkaa meillä häärää ylikalliissa viroissa, kun tilanne on se mikä se nyt on? Ja tiedän jo vastauksen. Olen nähnyt niin paljon parin vuosikymmenen aikana, etten ehkä kerrottuna todeksi uskoisi. Suomessa ei osata enää kuin miettiä, puhua, sählätä ja nostaa kallista palkkaa vailla tulosta/tulosvastuuta. Mitään ei tapahdu, mutta rahaa palaa aina vain enemmän ja hallinto ja kaikenlainen "asiantuntijatyön" teettäminen paisuu paisumistaan. Meillä heitellään löysästi rahaa sinne tänne ja populaa on niin paljon, että kaikkien on helppo laistaa vastuusta. Kukaan ei osaa, uskalla tai viitsi tehdä oikeasti vaikuttavia asioita tehokkaasti, vaan jokainen piiloutuu muiden selän taakse. Sääntökirjoja luetaan kuin piru raamattua ja järkeviäkään poikkeuksia ei tehdä, vaan pyörtitellään päätä, että kun näin tämä nyt vaan on ja en minä voi tälle mitään, kun minä olen vaan töissä täällä...paitsi, että kun juuri sinä pahvi voit, koska _sinä_teet_tätä_työksesi_, mutta ei...sitten ihmetellään, kun resurssit ja rahat eivät riitä...uskomatonta, mutta silti mitään ei tehdä, vaan jatketaan kinaamista ja muiden syyttelyä. Milloin meistä on tullut näin urpoja?
Juuri tämä. Ollaan vaan tekevinään ja tehdään kaikkensa, ettei tarvitsisi tehdä mitään. Nyt sitten paljastuu kaiken kansan nähtäväksi se, mikä vähänkään isommissa organisaatioissa (julkinen tai yksityinen) työskennelleillä on ollut tiedossa jo vuosia. Suomalainen rehellisyys ja tehokkuus on täysin myytti, vallalla on näennäistyöskentely (=ollaan tekevinään, mutta oikeasti ei tehdä mitään), "olen vain töissä täällä", "ei kuulu mulle" (ota sitten selvää urpo kelle se kuuluu!!), "oma napa tärkein napa", "yhteistö = miten voin pissata linssiin toista" -ajattelu. Nyt kun sitten kriisissä pitäisi olla irl ne kaikki hienot varautumissuunnitelmat ja -toiminnot, niin voidaan nähdä se osaamistaso, mikä tässä maassa vallitsee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne tuppaa olemaan kaikki vasemmistolaisia eli paria poikkeusta lukuunottamatta ne tuntuu olevan ihan hiljaa vaikka hallitus vetelee aika keula pystyssä poikkeuslakeineen ihmisoikeuksien yli mennen tullen.
Kaiken maailman dosenteista nimen omaan vasemmistolainen professori Martin Scheinin on äänekkäimmin kritisoinut hallitusta ihmisoikeuksien ja perustuslain yli kävelemisestä.
Oppositiossa istuva oikeisto sen sijaan on vaatinut vielä rankempaa yksilönvapauksien rajoittamista.
Kylläpä ne sedät nyt jyrätelee