Että ottaa päähän ihmiset näinä aikoina.
Siis suorastaan ketuttaa.
Yritän itse toimia niin kuin on neuvottu, ainoastaan pakolliset reissut lähikauppaan ja muuten eristäytyneenä.
Ainut ihmiskontakti tämän kuukauden aikana siis avopuolison ja satunnaisen kaupantädin kanssa.
Jos ulkoilen, menen paikkoihin joissa ei ole muita.
Ja mitä nään kun selailen sosiaalisessa mediassa ja kuulen esim avokin perheen tunnelmia?
Nuoret pitävät keskenään illanistujaisia jonkun kotona (näitä tulee vastaan instagramin story-osiossa lähes joka toinen päivä), vanhemmat tapaavat omillaan asuvia lapsiaan ja omia vanhempiaan täysin estoitta, pyöritään ties missä koko ajan... Jne.
Tulee riittämätön olo ja sietämätön ärsytys näistä, eihän nyt pitänyt tehdä kuin pakolliset hommat ja muiden tapailua on vältettävä?!
Kommentit (31)
Mekkalasta päätellen naapurissa alkoi jo pääsiäisen vietto. No eipä kuulu minulle.
Jos itse noudatatte ohjeita, miksi ihmeessä välitätte mitä muut tekevät?
Vierailija kirjoitti:
No sehän on sinun ongelmasi. Minä lähden kohta kaverin uuteen baariin ryyppäämään.
No mut hyvä että sä et sitten halua sitä tehohoitopaikkaa, vaikka tarvitsisitkin. Muista tehdä hoitotahto!
Ei kaikilla ole koronaa.
Sitä on vain puoli promillea väestöstä.
Vierailija kirjoitti:
Jos itse noudatatte ohjeita, miksi ihmeessä välitätte mitä muut tekevät?
Kun ne muut saattaa oireettomina tai jopa oireellisina levittää sitä koronaa ympäriinsä.
En tajua tätä haukkumista ja provoksi syyttelyä muutenkaan, nämä on nyt ne ohjeet joita pitäisi noudattaa ja porukka tässä ketjussa näemmä syyllistää että olen hysteerinen.
En ole, teen mukavia itseäni miellyttäviä asioita pitkälti kotona ja noudatan tämän hetken ohjeistusta.
Pointti oli se, että mua nyt yksinkertaisesti ketuttaa, että jotkut ei tätä tilannetta lainkaan usko ja tekevät ihan miten itse haluavat nimenomaan välittämättä kanssaeläjistään.
Terkuin Ap.
Voisko lapsia ja teinejä ohjeistaa juttelemaan /huutamaan /kokoontumaan muualla kuin kaupassa, siellä tulee heidän tuttuja vastaan. Ehkä taas aikuiset puhuvat vahingossa kassalla.
Millaisina aikoina ihmiset sitten eivät ota päähän eniten?
Tämä koronahan ei ole vain minä, minä aisia. Vaikuttaa meihin kaikkiin yksilöinä ja vielä laajemmin koko yhteiskuntaan. Vaikuttaa terveyteen, talouteen, sosiaalipuolen asioihin...
Arvostan siis ketjun aloittajan toimia ja pyrin itse samaan.
Vierailija kirjoitti:
Millaisina aikoina ihmiset sitten eivät ota päähän eniten?
Kyllähän ne osittain aina. Eipä haittaisi vaikka saisi hamaan loppuun asti olla tapaamatta ketään liikaa, tästäkin toki voi moni olla muuta mieltä.
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Olet niin aivopesty...
Vai oletko itse?
Tyhmä kuin saapas?
terv. ei-hysteerikko