Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkälaiset ihmiset haluaa, että toiset saa "opetuksen" ihan vain, koska omassa päässään kuvittelevat jonkun ihmisen tietynlaiseksi

Vierailija
30.03.2024 |

Esim. kuvittelevat, että joku on saanut aina kaiken, joten haluavat, että tämä saa opetuksen "you can't always get what you want". Tietämättä ollenkaan millaisia todellisia vastoinkäymisiä tai haasteita toisella on ollut ja mitä on saanut tai ei ole saanut elämässään.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vähän epäselvä aloitus.

Vierailija
2/27 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa mikä oli epäselvää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On vähän epäselvä aloitus.

Hän ei osaa englantia, eikä osaa käyttää googlekääntäjää, niin pitäisi kääntää.

Vierailija
4/27 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, mitä tarkoitat.

En osaa vastata. On luonnollista muodostaa oletuksia, mutta vaatii hölmöyttä seurata omia oletuksiaan sokeasti ja tehdä päätöksiä niiden perusteella.

Vierailija
5/27 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän, mitä tarkoitat.

En osaa vastata. On luonnollista muodostaa oletuksia, mutta vaatii hölmöyttä seurata omia oletuksiaan sokeasti ja tehdä päätöksiä niiden perusteella.

Yllättävän moni näitä päätelmiä tekee ja jopa korkeasti koulutetut ja erittäin korkeassa asemassa olevat. Valitettavasti.

Vierailija
6/27 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena joku luulee niin? Tai tietämätön? Alkoholin vaikutus? Nuorena usein luulee että tietää kaiken ja se ei olekaan ihan niin.

Vierailija
7/27 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorena joku luulee niin? Tai tietämätön? Alkoholin vaikutus? Nuorena usein luulee että tietää kaiken ja se ei olekaan ihan niin.

Tai murrosikään juuttuneen 50-vuotiaat.

Vierailija
8/27 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tietämättömyyttä ja tyhmyyttä ja egon toimintaa, siihen kyllä valitettavasti lankeaa ihan jokaikinen ihminen jossainvaiheessa omaa elämäänsä. 

Mä muistan nuorempana mä aina kirosin ns "kerma*erseitä" ja ajattelin, että he eivät tajua mistään mitään ja he vain saavat kaiken ja he ovat kaikki tyhmiä jne, heidän pitäisi kokea samat asiat mitä mä olen itse kokenut jne. 

Sit mä kasvoin aikuiseks ja koin mun henkisen heräämisen ja tein oman sisäisen työni. Nyt mä tajuan kuinka tyhmä mä oon ollu. Ei se oo mun tehtävä muuttaa ketään tai toivoa, että joku kokisi samat asiat kuin mä itse jotta he "ymmärtäisivät" jotain. Ei heidän tarvitse ymmärtää mun tekemisistä yhtään mitään. Niiden on tehtävä on kulkea sitä omaa polkuaan yksinkertaisesti. Sama tehtävä kuin mulla, oma polku. 

Sama asia, mä ennen toivoin pahaa ihmisille. Nyt mä tajuan, että heidän oma karmansa kyllä hoitelee asiat. Se ei oo mun tehtävä tuomita ketään tai langettaa mitään kirouksia niden tyyppien päälle. 

Se on aikuistumista. Harva aikuistuu. Ihminen voi olla 60 vuotiaskin ja käyttäytyä edelleen kuin 15 vuotias. 

Vierailija
9/27 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoon aapeen puolesta ilmaisen esimerkin.

- Nuori tunnollinen korkeakoulutettu nainen menee uuteen toimistotyöhön

- Pomo sanoo, että käsittele nämä dokumentit, meillä ei ole nyt vielä antaa sulle muuta hommaa

- Nainen käsittelee dokumentit ripeästi ja selaa sen jälkeen iltapulua kännykällä miettien, että tähänkö minut tosiaan palkattiin

- Pomo huomaa ja tulkitsee, että nainen on "joku laiska kännykkäpissis" ja antaa "ylimieliselle korkeakoulutetulle" potkut.

Ei mitään keskusteluja.

Vierailija
10/27 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen että siinä on taustalla heikon itsetunnon aiheuttama alemmuudentunne jota yrittää alitajuisesti hoitaa muita lyttäämällä. Taustalla ajatus että muut kuvittelevat olevansa jotenkin parempia ja siitä seuraa tarve näpäytellä yms. 

Vierailija
11/27 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

#9 jatkaa yleisön pyynnöstä.

Eli mikä ihme siinä oli, että pomo ei voinut avata suutaan: "eikö sinulla ole tekemistä?" "onko sinulla joku syy pitää kännykkää kädessä?" Olisimme puhuneet asiat selväksi.

Sen sijaan hän teki omat (väärät) oletuksensa, teki niiden pohjalta päätöksen ja menetti vilpittömän tekijän tai ainakin ne rahat, jotka oli rekrytointiin jo laittanut.

Kaikki olisi ollut selvitettävissä, jos ei olisi käyttäytynyt kuin hölmö nähdessään kännykän nuoren naisen kädessä.

Se oli back office -työ.

Vierailija
12/27 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän, mitä tarkoitat.

Yllättävän moni näitä päätelmiä tekee ja jopa korkeasti koulutetut ja erittäin korkeassa asemassa olevat. Valitettavasti.

No joo, sairaanhoidossa on oletuksena AINA että potilas on tyhmä. Ai helvata että ottaa kupoliin tuo asenne.

Vierailija
13/27 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluan pahantekijöille rangaistuksen teoistaan. Eli taustalla on epäoikeudenmukaisuuden kokemus.

Vierailija
14/27 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän, mitä tarkoitat.

No joo, sairaanhoidossa on oletuksena AINA että potilas on tyhmä. Ai helvata että ottaa kupoliin tuo asenne.

Tämä. Siksi varmaan sairaanhoito on Suomessa niin paskaa. Ja tulee hoitovirheitä. 

Vierailija
15/27 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän, mitä tarkoitat.

Miksi?

Vierailija
16/27 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän, mitä tarkoitat.

Tää on niin koomista. Terveydenhoitajana työssäni mähän tiedän kaiken ja jos potilas on eri mieltä niin se ei vaan tajuu. Sen sijaan potilaana mä en voi tajuta mistään mitään, jos hoitaja tai lääkäri ei ole mulle vääntänyt sitä rautalangasta. Sitäpaitsi mun hoitajakollegat on kyllä keskimäärin vähemmän älykkäitä ja kykeneviä loogiseen päättelyyn kuin muut mun tuntemat henkilöt.

Vierailija
17/27 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta syystähän persuja äänestetään: näpäytykseksi "paremmille" ihmisille. Ja sen takia koko maa on nyt kaaoksessa.

Vierailija
18/27 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se kuvitelma on niille totta. Ts. jos tiedostavat, että kuvittelevat toive on "JOS Jani-Maija on sellainen, toivon että se saa opetuksen."

Vierailija
19/27 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tuttua.

Itse en saa tarvitsemaani hoitola, olen työ- ja toimintakyvytön.

En ole koskaan seurustellut (vaikka olisin halunnut), en ole saanut kymmeneen vuoteen seksuaalisia tarpeita tyydytettyä, minulla on valtavat päivittäiset kivut, rankkoja psyykkisiä oireita, ahdistusta, traumaoireita.

Rahat ei riitä tarvitsemaani hoitoon, vesi menee läpi talvikengistä, ei ole varaa ostaa uusia, alusvaatteet aivan riekaleina, kela ei auta, sossu ei auta.

Ja sitten minulle hoetaan, että joo, tiesithän, elämä ei ole helppoa. Eh..

Vierailija
20/27 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuosta syystähän persuja äänestetään: näpäytykseksi "paremmille" ihmisille. Ja sen takia koko maa on nyt kaaoksessa.

Jep. Olen ajatellut, että persujen tapaisia konservatiiveja tarvitaan yhteiskunnassa, varsinkin silloin kun liberaalien (niin oikeistossa kuin vasemmistossakin) jutut alkaa olla sellaisissa sfääreissä, ettei niissä ole enää tolkkua (yksityistetään aloja, jotka eivät sellaiseen sovi millään, säädetään älyttömiä lakeja (translaki esim.), tuhlataan rahoja järjettömästi 'kun varaa on', vailla huolta huomisesta jne jne).

Mutta nyt on käynyt selväksi, ettei heitä kuitenkaan pidä päästää päättävään asemaan. He ovat erinomainen voima väsymättä räksyttävänä oppositiona, joka nostaa esiin epäkohtia tai asoita, joista he eivät pidä, jotta niistä voi tavallinen kansalainen itse muodostaa mielipiteensä. Mutta ei hallitukseen, ei. Osaamattomuutta, ennalta-arvaamattomuutta, joka politiikassa on tavattoman vaarallista, sellaista toimintaa, että oikeasti on alkanut epäillä joidenkin persujen mielenterveyttä. Ja huh, persu Supon pomona...